به جای ورزش، قرص آن را بخورید

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرص ورزش در راه است، محققان انگلیسی قرصی ساخته‌اند كه می‌گویند واكنش بدن به مصرف آن شبیه تاثیر ورزش كردن است.
قرص ورزش

حتی تصور این قضیه که می‌توانیم به جای ساعت‌ها انجام حرکات سخت ورزشی و وقت گذاشتن برای ورزش با خوردن یک قرص همان نتیجه را بگیریم شیرین است. با مجله دلتا همراه شوید تا با قرص ورزش بیشتر آشنا شوید.

مولکولی که با ورزش به‌وجود می‌آید!

دانشمندان می‌گویند مولکولی را پیدا کرده‌اند که در حین ورزش به وجود می‌آید. افزایش سطح آن می‌تواند بخشی از تاثیرات مثبت ورزش کردن را برای بدن ایجاد کند.
دانشمندان طی تحقیقی که نتایج آن در مجله Nature منتشر شده، دریافته‌اند که آمینو اسیدی به نام Lac-Phe وجود دارد. این آمینو اسید می‌تواند مقدار دریافت غذا و چاقی را در موش‌ها کاهش دهد. به نظر می‌رسد این آمینو‌اسید در اثر ورزش در بدن افزایش پیدا می‌کند.

مولکولی که با ورزش به‌وجود می‌آید!

نتیجه تحقیقات بر روی موش‌ها

محققان در آزمایش‌های خود Lac-Phe را به مدت ۱۰ روز به موش‌ها تزریق کردند. در این ۱۰ روز متوجه شدند که این آمینو اسید می‌تواند مجموع مقدار دریافت غذا و چربی بدن را پایین بیاورد و تحمل گلوکز را افزایش دهد. در واقع، موش‌هایی که تحت یک رژیم غذایی پرچربی قرار گرفته بودند تا دچار چاقی شوند، با کمک این مولکول تا حدود ۵۰ درصد دریافت غذای خود را کاهش دادند.

محققان می‌گویند افزایش سطح Lac-Phe پلاسمایی پس از فعالیت فیزیکی در اسب‌های مسابقه‌ای و انسان‌ها هم دیده می‌شود. آن‌ها در اصل این مولکول را از نمونه خون موش‌هایی به دست آوردند که روی تردمیل ورزش می‌کردند.

تاثیر این ماده بر مغز

دکتر «یونگ شو»، استاد کالج بیلور گفت: گام‌های بعدی ما شامل کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی اثرگذاری Lac-Phe بر بدن از جمله بر مغز است. هدف ما این است که یاد بگیریم از این روش برای مداخلات درمانی استفاده کنیم.

دکتر «جاناتان لانگ»، استادیار دانشگاه استنفورد گفت: می‌خواستیم بفهمیم که ورزش در سطح مولکولی چگونه عمل می‌کند تا بتوانیم بخشی از فواید آن را ضبط کنیم. برای مثال، سالمندان یا افرادی که نمی‌توانند به قدر کافی ورزش کنند، احتمالا یک روز می‌توانند از طریق دارو از مزایای ورزش برای کاهش سرعت پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و سایر مریضی‌ها استفاده کنند.

قرص ورزش چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۸ قانون مضحک از سراسر جهان! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۰۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…