زیباترین جاده های کوهستانی ایران را ببینید

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیباترین جاده های کوهستانی ایران در شمار زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران قرار می‌گیرند و همه با دیدن آن‌ها به وجد می‌آیند.
زیباترین جاده های کوهستانی ایران

آیا اهل سفر با خودروی شخصی و لذت‌بردن از مسیر سفرتان هستید؟ زیباترین جاده های کوهستانی ایران را می‌شناسید؟ دوست دارید به سفری بروید که مسیری زیبا داشته باشد و به وجدتان بیاورد؟ این مطلب دلتامگ دقیقا مخصوص شما نوشته شده است، آن را از دست ندهید.

جاده اسالم به خلخال؛ از زیباترین جاده های کوهستانی ایران

جاده اسالم به خلخال بی‌شک زیباترین جاده جنگلی ایران است. مه مهمان همیشگی پیچ‌وخم‌های سرسبز جاده اسالم به خلخال است. این جاده جنگلی و کوهستانی آن‌قدر زیباست که آن را یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان و اردبیل می‌دانند.

جاده چالوس

زیبایی جاده چالوس در پاییز و بهار توصیف‌ناپذیر است. باید بروید، ببینید و لذت ببرید. طوفان رنگ‌های پاییزی در درختان اطراف جاده، جاده چالوس را به عروسی زیبا در دل کوهستان تبدیل می‌کند.

جاده دوهزار سه‌هزار

این جاده از شهرستان تنکابن شروع می‌شود و مسافران را به قله سیالان می‌رساند. این جاده زیبا و رویایی یکی از جاده‌های جنگلی ناشناخته ایران است که با طبیعت بکر و صدای پرندگانش، همچون بهشتی زمینی، در غرب مازندران خودنمایی می‌کند.

جاده دو هزار و سه هزار

جاده سیاهکل به دیلمان، یکی از زیباترین جاده های کوهستانی ایران

این جاده ۴۵کیلومتری، با درختان درهم‌تنیده و سرسبزش، دست‌کمی از بهشت ندارد. جاده سیاهکل به دیلمان امکانات رفاهی مناسب و جا برای چادرزدن هم دارد.

 جاده ارس به جلفا

جاده ارس به جلفا جاده مرزی دلپذیری است که در شمال غرب ایران واقع شده است. این جاده در حاشیه رود مرزی ارس قرار دارد و منظره زیبایی از رود و کوه‌های اطراف آن به نمایش می‌گذارد. جنگل‌های اطراف جاده و منظره کشور ارمنستان هم یکی دیگر از جذابیت‌های این جاده زیبا است.

جاده هجیج به اورامان

یکی از زیباترین جاده های کوهستانی ایران در کردستان و منطقه اورامان واقع شده است. اورامان یکی از روستاهای پلکانی و زیبای کردستان است. دره‌های عمیق، پیچ‌وخم حیرت‌انگیز جاده و آب‌وهوای مطبوع آن ازجمله جذابیت‌های جاده هجیج به اورامان است که هر مسافری را شگفت‌زده می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر مخرب میز و صندلی بر سلامتی شما!

جاده هجیج

 جاده سپیدان به نورآباد از زیباترین جاده های کوهستانی ایران

جاده‌های مرکزی ایران هم زیبایی‌هایی دارند که باورکردنی نیست. یکی از زیباترین جاده‌های مرکزی ایران، جاده سپیدان به نورآباد است. دشت‌هایی که در بهار پر از گل می‌شود و رودخانه‌های خروشان و دره‌های زیبا از جذابیت‌های این جاده به شمار می‌آید.

جاده گرگان به شاهرود

این جاده یکی دیگر از بهشت‌های زمینی ایران است. نمایی کوهستانی از جنگل‌های دیرینه هیرکانی و پیچ‌وخم جاده، تصویری است که در جاده گرگان به شاهرود خواهید دید. مزارع سبز گندم و شالیزارهای اطراف جاده نیز مناظر چشم‌نوازی دارد.

جاده چابهار به بندر گواتر

جاده ساحلی چابهار به بندر گواتر یکی از جاده‌های متفاوت ایران است. از یک طرف، منظره خط ساحلی سواحل مکران و از طرف دیگر، صخره‌های عظیم منظره‌ای جذاب به وجود آورده است که مشابه آن را در هیچ ‌کجای ایران پیدا نخواهید کرد.

جاده بندر گواتر

سخن آخر

زیباترین جاده‌ ها کوهستانی ایران صرفا در مناطق کوهستانی واقع نشده‌اند. بعضی جاده‌ها مانند جاده چابهار بین دریا و کوه قرار گرفته‌اند. ایران سرزمین شگفتی‌هاست و در جای‌جای آن می‌توان مناظر بی‌نظیر، چشم‌اندازهای فوق‌العاده و مکان‌های بی‌همتایی را دید که در هیچ کجای دنیا وجود ندارند. در ایران حتی دریاچه‌های بسیاری نیز وجود دارد که در لیست عجیب ترین دریاچه های ایران جا دارند.

2 دیدگاه

  1. محمود

    19 تیر 1402 در 9:54 ق.ظ

    جاده اندیکا -بازفت به کوهرنگ رو هم اضافه کنید بسیار زیباست…

    پاسخ

  2. اذرگون

    19 تیر 1402 در 11:35 ب.ظ

    زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…