چرا اکثر افراد پولدار نمی‌شوند؟

۱۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در کشوری مثل کشور ما، با فرصت‌هایی که پیش رویمان است، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با استقلال مالی بازنشسته می‌شوند؟ اخیرا پاسخ این سوال را پیدا کرده‌ایم.
دلایل ثروتمند نشدن افراد

ممکن است سوال‌های این‌چنینی را بارها از خودتان پرسیده باشید. چرا من ثروتمند نمی‌شوم؟ چرا در کشور ما تعداد کسانی که می‌توانند ثروتمند باشند زیاد نیست؟ آیا تابه‌حال به پاسخ درستی در این زمینه رسیده‌اید؟ در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا دلایل ثروتمند نشدن افراد را بررسی می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل ثروتمند نشدن افراد

عوامل بسیاری وجود دارد که تعیین می‌کند که آیا در مدیریت پول موفق هستید یا خیر اما از این عوامل، عادت‌ها و صفات شخصی شما شاید بزرگ‌ترین باشند.

اولین دلیل، خود شما

شاید مهم‌ترین دلیلی که یک فرد، فرد پولداری نیست، خود او باشد. معمولا این فرد در خانواده‌ای معمولی بزرگ شده که هیچ فرد ثروتمندی را در کنار خود ندیده است. افرادی که این فرد را از کودکی تا بزرگسالی احاطه می‌کنند، افراد پولداری نیستند. او به مدرسه می‌رود، سال‌ها بعد وارد محیط کار می‌شود و در همه این سال‌ها فرد ثروتمندی را ملاقات نمی‌کند.

با این اوصاف اولین دلیل ثروتمند شدن را می‌توانیم در وجود خودمان بیابیم. چون هیچ‌وقت با فردی ثروتمند سروکار نداشته‌ایم، رویای ثروتمند شدن و رسیدن به موقعیت‌های افراد ثروتمند را هم در ذهنمان نمی‌پرورانیم.

دلایل ثروتمند نشدن افراد

هیچ تصمیمی در این زمینه نمی‌گیرید

دلیل دوم اینکه افراد ثروتمند نمی‌شوند این است که هرگز تصمیمی برای ثروتمند شدن نمی‌گیرند. حتی اگر فردی در راستای تمایل به ثروتمند شدن کتابی بخواند، در یک سخنرانی شرکت کند، یا با افرادی که از نظر اقتصادی موفق هستند معاشرت کند، تا زمانی که وی تصمیم به انجام کاری متفاوت نگیرد، چیزی تغییر نخواهد کرد. تا زمانی که فرد تصمیمی به برداشتن اولین قدم نداشته باشد، در همان وضعیتی که هست، باقی می‌ماند.

به تعویق انداختن کارها از دلایل ثروتمند نشدن افراد

سومین دلیل عدم ثروتمند شدن افراد، به تاخیر انداختن این خواسته است. افراد همیشه دلایل موجه و خوبی برای به تاخیر انداختن هر کاری دارند و ثروتمند شدن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

افرادی که مدام در رسیدن به خواسته‌هایشان تعلل می‌کنند، همیشه بهانه‌هایی مانند مناسب نبودن فصل برای شروع کار، خراب بودن بازار، نبود شرایط لازم و غیره دارند. از آنجا که همیشه دلیلی برای تعلل وجود دارد، این افراد تصمیمشان برای شروع را ماه به ماه و سال به سال به تعویق می‌اندازند، تا اینکه خیلی دیر می‌شود.

به تعویق انداختن کارها از دلایل ثروتمند نشدن افراد

درست خرج کردن را بلد نیستید

چهارمین دلیلی که افراد را از ثروتمند شدن دور نگه می‌دارد، چیزی است که اقتصاددانان از آن به عنوان ناتوانی در به تاخیر انداختن لذت‌ها یاد می‌کنند.

بیشتر مردم انضباطی در خرج کردن پول‌هایشان ندارند و نمی‌توانند رسیدن به لذت‌های زندگی را به تعویق بیندازند. اگر اقتصادی خرج کردن جزئی از برنامه زندگی‌ شما نباشد، هرگز نمی‌توانید ثروتمند باشید.

درست خرج کردن را بلد نیستید

چشم‌انداز طولانی‌مدت نداشتن از دلایل ثروتمند نشدن افراد

دلیل پنجم ثروتمند نشدن که به اندازه سایر دلایل مهم است، نداشتن چشم‌انداز زمانی است. به‌عنوان مثال زوج جوانی که ماهیانه پنجاه دلار در یک صندوق کمک هزینه تحصیلی کنار می‌گذارند تا در آینده فرزند آن‌ها بتواند به دانشگاه منتخب خودش برود، زوجی هستند که چشم‌انداز زمانی بلندمدت دارند.

این زوج حاضر هستند موارد کوتاه‌مدت را قربانی نتایج بهتر در بلندمدت کنند. افرادی که چشم‌انداز طولانی‌مدت دارند تقریبا در طول زندگی خود از نظر اقتصادی رشد و پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

چشم‌انداز طولانی‌مدت نداشتن

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا بعضی افراد وسواسی می‌شوند؟ را بخوانید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

    بی رنج گنج میسر نشود،البته حلالش.

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۱۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

    از اول بدبخت بودیم الان هم بدبختیم، لابد ژن بدبختی در کار هستش . خدایا توبه.

    پاسخ

    • کمال آبادی

      ۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۱۵ ب٫ظ

      تا جالا دیدی یکی از ما بهترون یک آه حسرت‌آمیز از ته دل بع کع شه ؟؟ بعدش هم اشگش در آد ؟؟ ولمون کن بابا ، دم خروس ر باورکنم یا …

      پاسخ

  6. عاطفه

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۲۴ ق٫ظ

    اخه عشقم تو ایران با این درآمد ریالی وخرج کردن دلاری کجا میشه ثروتمند شد.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۴۸ ق٫ظ

      😔😔

      پاسخ

    • احمد واحدی. آبیک

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۱۱ ب٫ظ

      نه خیرا ، چون راه دوزو کلک و کلا برداری و گرانفروشی و خلاف را بلد نیستند و نمی خواهند نان حروم بع برند بدند اهل و اعیال بع خوره …. هاموسون همه شون چاق و چله بعشند. میلیاردر بعشند هرچی خواستند بع خرند خانه و اتول های آنچنانی و….. کیف دنیا را بع کنندو به نداری و بدبختی ما بع خندند

      پاسخ

    • خدابنده لو

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۱۷ ب٫ظ

      از کجا جمع کرده این هعمه مال، زر که نباریده از آسمون بر سرش، یا خودش دوزد بوده یا پع درش … هه هه هه

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      سیما بینا ؛ ای دل بنالوم ، ای دل بنالوم…..

      پاسخ

    • پیرمحمدی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

      می شه ، من که می گم‌ می شه شاعری که خودم باشم ، در یک ربایی همچین مختصر می فرمایم که: می فرمایم که : خوب بفرمایید . بله می فرمایم که : مشگلی نیست که آسان نشود ، باید که مرد هراسان نشود

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۵۰ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۴۱ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…