۹ حقیقت که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

۹
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حتی اگر شما از آن دسته افراد نبودید که در کلاس علوم مدرسه هیجان‌زده می‌شدید، اکنون به‌عنوان یک بزرگسال ممکن است از برخی حقایق علمی شگفت‌زده شوید.
حقایق علمی و عجیب

چیزی که امروز نمی‌دانیم، فردا قابل کشف است. بنابراین ما همیشه می‌توانیم دانش خود را گسترش دهیم. البته باید مراقب آن دسته حقایق علمی که در واقع نادرست هستند و فقط برای تحت تاثیر قرار دادن افراد منتشر می‌شوند نیز باشید‌. در این مطلب از مجله دلتا با برخی از حقایق علمی و عجیب آشنا شوید.

معده انسان می‌تواند تیغ‌ها را حل کند

اسیدها در مقیاسی از ۰ تا ۱۴ رتبه‌بندی می‌شوند -هر چه سطح pH کمتر باشد، اسید قوی‌تر است. اسید معده انسان معمولا ۱.۰ تا ۲.۰ است، به این معنی که PH فوق‌العاده قوی دارد. در مطالعه‌ای که در مجله Gastrointestinal Endoscopy منتشر شد، دانشمندان دریافتند که “قسمت فلزی تیغه یک‌لبه” پس از دو ساعت غوطه‌ور شدن در اسید معده حل می‌شود.

معده انسان می‌تواند تیغ‌ها را حل کند

یک ابر ممکن است حدود یک میلیون پوند وزن داشته باشد

شاید باورنکردنی به‌نظر برسد، اما رویاهای دوران کودکی شما برای شناور شدن روی یک ابر ممکن است. طبق گزارش USGS، یک ابر کومولوس متوسط می‌تواند تا یک میلیون پوند ( حدود ۴۵۳۵۹۲ کیلوگرم) وزن داشته باشد. این وزن تقریبا به اندازه بزرگ‌ترین جت جهان همراه با بار و مسافر است.

یک ابر ممکن است حدود یک میلیون پوند وزن داشته باشد

خاک پر از زندگی است

تنها در یک قاشق چای‌خوری خاک، میکروارگانیسم‌های بیشتری نسبت به تعداد افراد روی کره زمین وجود دارد. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، میلیون‌ها گونه و میلیاردها موجود زنده اعم از باکتری‌ها، جلبک‌ها، حشرات میکروسکوپی، کرم‌های خاکی، سوسک‌ها، مورچه‌ها، کنه‌ها، قارچ‌ها و موارد دیگر در خاک زندگی می‌کنند. این موضوع، باعث می‌شود که خاک بیشترین غلظت زیست‌توده را نسبت به هر نقطه از کره زمین داشته باشد.

خاک پر از زندگی است

وقتی موش‌ها را قلقلک می‌دهید آن‌ها می‌خندند‌

این موجودات پویاتر از آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم. وقتی موش‌ها را قلقلک می‌دهند، آن‌ها توانایی «خندیدن» دارند. ویدئویی از نشنال جئوگرافیک نشان می‌دهد که موش‌ها به قلقلک دادن پاسخ مثبت می‌دهند و حتی دست محقق را با بازیگوشی تعقیب می‌کنند.

وقتی موش‌ها را قلقلک می‌دهید آن‌ها می‌خندند‌

موز رادیواکتیو است

در اینجا یک واقعیت عجیب در مورد یکی از میوه‌های مورد علاقه شما وجود دارد. موز حاوی پتاسیم است و از آنجایی که پتاسیم تجزیه می‌شود، میوه زرد را کمی رادیواکتیو می‌کند. اما نگران نباشید! به گفته جو شوارچ، دکتری از دانشگاه مک گیل، برای مرگ در اثر مسمومیت از تشعشعات ناشی از موز، باید ده میلیون موز را یکباره بخورید!

موز رادیواکتیو است

در سیارات دیگر الماس می‌بارد

اتمسفر نپتون، اورانوس و زحل چنان فشار شدیدی دارند که می‌توانند اتم‌های کربن را متبلور کرده و آن‌ها را به الماس تبدیل کنند. محققان حدس می‌زنند که ممکن است سالانه ۲.۲ میلیون پوند الماس در بخش‌هایی از زحل ببارد.

حقایق علمی و عجیب درباره فضا

پلاستیک می‌تواند به طعم‌دهنده‌ وانیل تبدیل شود

بر اساس مطالعه‌ای محققان نحوه تبدیل بطری‌های پلاستیکی را به طعم‌دهنده وانیل به‌وسیله باکتری‌های مهندسی ژنتیکی یافته‌اند. اما انتظار نداشته باشید که به این زودی بستنی با طعم بطری پلاستیکی بخورید: این تحقیق فقط نشان داد که این تبدیل ممکن است، نه اینکه برای مصرف انسان بی‌خطر است یا خیر.

حقایق علمی و عجیب درباره سلامتی

احتمال کوررنگی مردان بیشتر از زنان است

موسسه ملی چشم توضیح می‌دهد که ژن‌های مسئول شایع‌ترین نوع کوررنگی در کروموزوم X یافت می‌شوند. حتی اگر زنان در یکی از دو کروموزوم X خود دارای این ژن باشند، ژنی که عملکرد مناسبی در کروموزوم دیگر دارد، این از دست دادن را جبران می‌کند. اگر مردان این ژن را در تنها کروموزوم X خود به ارث ببرند، کور رنگ خواهند شد.

حقایق علمی و عجیب درباره انسان

خفاش‌ها از بیشتر ویروس‌ها بیمار نمی‌شوند

و بله! این شامل ویروس‌ کرونا نیز می‌شود. خفاش‌ها می‌توانند ویروس‌ها را منتشر کنند، اما طبق تحقیقات انجام‌شده توسط کمیسیون اروپا، آن‌ها دارای ژن‌های زیادی هستند که مسئول فعالیت ضدویروسی هستند و آن‌ها را از خطر دورنگه می‌دارند.

حقایق علمی و عجیب درباره خفاش

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مخفی کردن عکس پروفایل از اشخاص خاص! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…