گلدان هوشمند چیست؟

۰
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با رشد علم و تکنولوژی‎های جدید گلدان های جدیدی وارد بازار شده که گلدان هوشمند نام دارند.
گلدان هوشمند

گلدان هوشمند چیست و چه کارایی دارد؟ گل‎ها نشاط و شادی بی‎نظیری را برای خانه‎های ما به ارمغان می‎آورند. مخصوصا در زندگی‎های آپارتمانی کنونی که تنها راه دسترسی به فضای سبز در خانه استفاده از گیاهان مختلف است. اما در این میان گلدان‎های هوشمندی وجود دارند که علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی مورد نیاز خانه کاربری های دیگری نیز دارند.

این گلدان های جدید دارای شکل های خاص و عجیبی هستند که کاربری های متفاوتی دارند و با گلدان‎های ساده‎ای که در منازل گذاشته می‎شوند، تفاوت‎های بسیاری دارند.

گلدان هوشمند ضدریزش

این گلدان‎ها به گونه‎ای طراحی شده‎اند که بر اساس نیاز گیاه آبرسانی می‎کنند و آب اضافی موجود در گلدان را با طراحی هوشمندانه‎ای که دارند در خود نگه داشته و آبی در کف گلدان جاری نمی‎شود. این نوع از گلدان‎ها با ذخیره آب اضافی در مواقعی که گیاه به آب نیاز دارد آن را به گل می‎رسانند و از خشک یا پژمرده شدن گل‎ها بر اثر آبیاری زیاد جلوگیری می‎کنند.

گلدان هوشمندجدید

گلدانی با دو کارکرد

نام این گلدان بابیلون است که از اسم طراحش به نام رایان تیلور بابیلون برای نامگذاری آن استفاده شده است. این گلدان از آلومینیوم ساخته شده و دو کاره است به این مفهوم که هم یک وسیله‎ی تزیینی است و هم می‎تواند نور آشپزخانه را تامین کند.

گلدان هوشمند

گلدان Parrot Pot

گلدان هوشمند دیگری به نام Parrot Pot طراحی شده که مجهز به حس‎گرهای مختلفی است. این حس‎گرها برای اندازه‎گیری میزان دما، سطح رطوبت و میزان کود موجود در خاک ساخته شده که به محض بروز مشکلی در هر کدام از این موارد با بلوتوث کاربر خود را مطلع می‎سازد. علاوه بر این در دورن این گلدان مقداری آب به اندازه‎ی ۲ لیتر برای آبیاری گیاه به مدت سه هفته در نظر گرفته شده که در صورتی‎که تنظیمات گلدان روی حالت خودکار قرار بگیرد در مواقعی نیاز، آب را از منبع مورد نظر به ریشه‎های گیاه می‎رساند.

گلدان هوشمند Parrot Pot

معایب این گلدان:

یکی از معایب اصلی این گلدان استفاده از بلوتوث به جای وای فای است؛ چنانچه کاربر می‎توانست در طول مسافرت خود این گلدان هوشمند را از طریق وای فای آبیاری کند به کاربرد و جذابیت این گلدان‎ها می‎افزود.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…