روش تهیه سه‌سوته فالوده شیرازی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهیه فالوده به این روش بسیار ساده است و نیاز به زمان زیادی برای تهیه آن ندارید فقط باید یک بسته فالوده نیمه‌آماده از لوازم قنادی تهیه کنید و یک پذیرایی شیک و خوشمزه از مهمان‌های خود داشته باشید.

فالوده با رشته آماده یکی از روش‌‌های سه سوته تهیه فالوده برای کسانی است که دوست دارند با چند قلم و به سرعت فالوده شیرازی خوشمزه تهیه کنند. این نوع فالوده در کمتر از ۱ ساعت تهیه‌ می‌شود و شما‌ می‌توانید به دلخواه از سس آلبالو و کمی لیموترش برای سرو آن استفاده کنید. فالوده را‌ می‌توان یکی از سنتی‌ترین دسر‌‌های ایرانی دانست. معروف‌ترین فالوده مربوط به شهر شیراز است که یکی از محبوب‌ترین دسر‌‌های ایرانی را به اسم فالوده شیرازی درست‌ می‌کنند. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه فالوده شیرازی

  • شکر ۳۵۰ گرم
  • آب نیم لیتر
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • رشته فالوده ۱/۲ بسته
  • شربت آلبالو و لیموترش به دلخواه

طرز تهیه فالوده شیرازی

طرز تهیه فالوده شیرازی

مرحله اول

اول باید شربت را تهیه کنید. برای این کار داخل یک کاسه آب ولرم بریزید و بعد شکر و گلاب را اضافه کنید و با یک قاشق خوب هم بزنید تا شکر کاملا داخل آب حل شود. در ادامه شربت را داخل یک ظرف دردار بریزید و در فریزر قرار دهید تا کاملا شربت یخ بزند.

مرحله دوم

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید، سپس رشته نیمه‌آماده فالوده را داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا ۱۵ دقیقه نرم شوند. سپس آبکش کنید و ظرف آبکش را مستقیم روی یک ظرف یخ که از قبل درست کرده‌اید بگذارید و خوب هم بزنید تا رشته‌‌های فالوده سفید و سفت شوند. ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند و رشته‌‌ها خنک شوند.

مطلب پیشنهادی:  پراو غاری که غارنوردان را می‌بلعد!

تهیه فالوده شیرازی

مرحله سوم

بعد از خنک شدن رشته‌‌های فالوده یک لایه فالوده داخل کاسه بریزید و کمی از مخلوط شربت یخ‌زده را با قاشق کنده و روی فالوده‌‌ها بریزید و همین طور لایه‌‌ها را تکرار کنید. خوب هم بزنید تا رشته‌‌ها سفت شوند. فالوده شیرازی آماده شده است. داخل کاسه بریزید و با شربت آلبالو یا کمی لیموترش سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه فالوده شیرازی

  • به دلخواه‌ می‌توانید از عرق نعنا نیز استفاده کنید.
  • حتما باید شهد یخ بزند وگرنه رشته فالوده خشک نمی‌شود و بی‌رنگ‌ می‌ماند.
  • می‌توانید از بستنی سنتی یا وانیلی نیز در کنار این فالوده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…