۳ ماسک طبیعی برای آبرسانی پوست در تابستان

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراقبت‌های پوستی که شامل محافظت، آبرسانی و تغذیه‌ پوست می‌شود در فصول گرم سال اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
ماسک طبیعی برای آبرسانی پوست

با آغاز فصل‌های گرم سال همان قدر که تابش اشعه‌های گرم خورشید بر روی پوست‌مان لذت‌بخش است، باید خطرات تابش مستقیم اشعه‌ UV بر روی پوست و احتمال بروز آکنه‌، آفتاب‌سوختگی و حساسیت‌های پوستی را هم در نظر بگیریم. یکی از بهترین روش‌های مراقبت پوست استفاده از ماسک‌های طبیعی است؛ راه‌حلی کم‌هزینه و ساده که در خانه به راحتی قابل انجام خواهد بود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع ماسک طبیعی برای آبرسانی پوست می‌پردازیم.

 ماسک آووکادو و عسل

در گرمای خشک تابستان پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. در این شرایط یکی از بهترین ماسک‌ها برای بازیابی رطوبت پوست ماسک آووکادو و عسل است. روغن نارگیل رطوبت از دست‌رفته‌ پوست را بازمی‌گرداند، عسل پوست را ترمیم می‌کند و آووکادو که حاوی ویتامین‌های C و E است علاوه بر تغذیه‌ پوست، به تسکین تحریکات ناشی از خشکی پوست کمک کرده و پوست تیره و خسته را فورا درخشان می‌کند.

مواد لازم

  • آووکادوی رسیده: نصف میوه
  • روغن نارگیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

آووکادو را له کنید تا بافتی نرم و خامه‌ای پیدا کند. سپس روغن نارگیل و عسل را با آن به خوبی مخلوط نمایید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس با آب ولرم شسته و خشک کنید.

ماسک طبیعی برای آبرسانی

ماسک ژل آلوئه‌ورا

این ماسک طبیعی برای پوست و مو فوق‌العاده است. آلوئه‌ورا ضمن لایه‌برداری سلول‌های مرده‌ پوست، تولید سلول‌های جدید را تسریع می‌بخشد. این ماسک ممکن است باعث تحریک پوست‌های حساس شود؛ بنابراین قبل از استفاده‌ ژل آلوئه‌ورا روی صورت‌، آن را روی بازوی خود آزمایش کنید.

مواد لازم

  • آلوئه‌ورا: یک برگ

طرز تهیه

بین ماسک‌هایی که معرفی کردیم این ماسک ساده‌ترین مورد است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که آلوئه‌ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج کرده و روی صورت‌تان بمالید. بگذارید ژل حدودا ۱۰ دقیقه روی صورت بماند و خشک شود. سپس آن را با آب ولرم یا خنک بشویید. روش دیگر این است که برگ آلوئه‌ورا را تکه‌تکه کنید و قسمت داخلی آن را به آرامی روی تمام صورت‌تان بمالید.

اگر به دنبال راهی مطمئن برای از بین بردن موهای زائد خود هستید به مطلب موارد بسیار مهم که باید در مورد لیزر موهای زائد بدانید مراجعه کنید.

ماسک خیار

خیار در فصل تابستان بسیار برای پوست مفید است. این ماسک ساده و کاربردی برای انواع پوست صورت مناسب است و پوست‌های حساس را تحریک نمی‌کند. اثر خنک‌کنندگی خیار و خاصیت لایه‌برداری شکر باعث می‌شود که در عرض ده دقیقه پوستی درخشان و با طراوت داشته باشید.

مواد لازم

  • خیار: ۱ عدد
  • شکر: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

پوست خیار را بگیرید و آن را رنده کنید یا در بلندر بریزید، اگر از بلندر استفاده می‌کنید مراقب باشید که ماسک زیاد از حد آبکی نشود. شکر را به خیار له‌شده اضافه و به خوبی آن را مخلوط کنید. حالا ماسک را بر روی صورت و گردنتان بگذارید. ده دقیقه دراز بکشید و سپس با آب خنک بشویید. می‌توانید این ماسک را تهیه کنید و در یخچال بگذارید و هر بار که از بیرون به خانه بازگشتید آن‌ را روی صورتتان بگذارید تا از آفتاب‌سوختگی و اگزما جلوگیری شود.

ماسک طبیعی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب معجزه شگفت‌انگیز زردآلو برای پوست و مو را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۳۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…