زیباترین مکان های رها شده در جهان

۶
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اماکن متروکه به ما نشان می‌دهند که گذشت زمان بدون توجه به هر موضوعی، چگونه خواهد بود. این بناهای متروک بسیار غافلگیرکننده هستند و زیبایی مرموزی دارند.
زیباترین مکان های رها شده در جهان

مکان‌های متروکه اگر چه حس و حالی وهم‌آور و آخرالزمانی دارند اما زیبایی‌های بصری آن‌ها بسیار فراوان است. ساعت‌ها حرکت کرده‌اند، زمان گذشته و روح منطقه خود را با شرایط فعلی سازگار نموده. با وجود این پوسته همان چیزی باقی مانده که در گذشته بوده است. برای دیدن زیباترین مکان های رها شده در جهان که به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند، با مجله دلتا همراه باشید.

اقامتگاه Grossinger، نیویورک

شما هرگز از دیدن وضعیت فعلی این مکان نمی‌توانید متوجه شوید که Grossinger واقع در لیبرتی نیویورک، زمانی یک اقامتگاه مجلل برای گذراندن تعطیلات آخر هفته ثروتمندان بالاشهر بوده است. این هتل زیبا در دوران اوج خود، شبیه به تفرجگاه فیلم «رقص کثیف» (Dirty Dancing) بود که ظاهرا همین مکان الهام‌بخش سازنده آن بوده است. بعدها به دلیل تورم و رکود اقتصادی در شهر، این اقامتگاه باشکوه در سال ۱۹۸۶ درهای خود را به روی مردم بست.

زیباترین مکان های رها شده در جهان

هتل Goricina، کرواسی

این هتل متروکه در سواحل کرواسی، مشرف به منطقه Bougainvillea و دریای Adriati است که زمانی یک هتل مجلل در تفریحگاه نظامی یوگسلاوی بوده است. این ساختمان زیبا در جنگ استقلال کرواسی به همراه تعدادی از هتل‌های دیگر تخریب شد.

هتل

بیمارستان Beelitz، آلمان

این ساختمان قدیمی که بسیار ترسناک است اما رنگ شاد آبی آسمانی یا در حقیقت آنچه از دیوارهایش باقی مانده و پنجره‌های پرپیچ و خم هنری آن، ما را به یاد کارخانه شکلات‌سازی ویلی وونکا می‌اندازد، در گذشته مجموعه‌ای بیمارستانی و درمانی بوده است. قدمت این مجموعه به دهه ۱۸۰۰ میلادی بازمی‌گردد که در زمان جنگ از آن به عنوان یک بیمارستان نظامی استفاده می‌شد.

بیمارستان

جزیره Gougi، چین

این دهکده ماهیگیری در رودخانه یانگ‌تسه چین، به محلی فراموش‌شده تبدیل شده‌است. ساختمان‌های سرسبز پوشیده از پیچک و پوشش گیاهی آن به‌طور شگفت‌آوری آرام و چشمگیر هستند. یک وب سایت چینی برای اولین بار درباره آن نوشت: می‌توان این منطقه را رویای جادوگر اوز نامید.

زیباترین مکان های رها شده در جهان

قلعه Miranda، بلژیک

این ساختار افسانه‌ای ساخته‌شده در سال ۱۸۶۶ واقع در بلژیک، قرار بود یک خانه تابستانی باشد اما طراح پروژه قبل از اتمام آن در سال ۱۹۰۷ درگذشت. پس از آن در جنگ جهانی دوم به دست نازی‌ها افتاد و به مدت ۲۰ سال به عنوان اردوگاه تابستانی فعالیت کرد. سرانجام، در سال ۱۹۹۱ رها شد؛ زیرا نگهداری آن بسیار پرهزینه بود.

قلعه

برلین، نوادا یکی از زیباترین مکان های رها شده در جهان

منطقه تاریخی برلین در سال ۱۸۹۷ به عنوان بخشی برای رونق معدن تاسیس شد اما هرگز موفقیت سایر شهرهای مجاور را ندید و تا سال ۱۹۹۱۱ به‌طور گسترده رها شد. این منطقه اکنون بخشی از یک پارک ایالتی در نوادا است. اگر به جاذبه‌های دیدنی جهان علاقه دارید، ارزان‌ترین کشورهای جهان کدام است؟ را بخوانید.

برلین

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، روستای گچسر طبیعتی دلنشین در همسایگی کرج را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

    • نگار

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۰۲ ق٫ظ

      خیلی خوب و آموزنده و مفید بود

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

        خوشحالیم که دوست داشتید. ممنون از شما🌹

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…