معجزه شگفت‌انگیز زردآلو برای پوست و مو

۵
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زردآلو یک میوه خوشمزه است که برای سلامت پوست و مو واقعا مفید است. در این میوه خواص زیادی برای سلامت بدن وجود دارد.
معجزه زردآلو برای پوست و مو

زردآلو به دلیل داشتن فواید زیاد برای پوست و مو و همچنین سلامت بدن به یکی از میوه‌های پرطرفدار تبدیل شده است. این میوه سرشار از بتا کاروتن، ویتامین C ،A ،E و K است. همچنین  مواد معدنی زیادی نظیر آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم و فسفر دارد. زردآلو دارای آنتی اکسیدان فراوان بوده و فیبر زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع معجزه زردآلو برای پوست و مو می‌پردازیم.

معجزه زردآلو برای پوست

خواص زردآلو برای پوست

اسکراب زردآلو

یکی از محبوب‌ترین و بهترین محصولاتی که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود اسکراب زردآلو است. هسته زردآلو له‌شده در اسکراب استفاده می‌شود و این کار باعث خلاص شدن پوست از شر سلول‌های مرده می‌شود. با این روش شما می‌توانید به بازسازی پوست خود کمک کنید.

آکنه را از بین می‌برد

آکنه یا جوش در پوست باعث می‌شود تا شما زیبایی خود را از دست بدهید. خواص ضدالتهابی موجود در روغن این میوه به درمان آکنه و قرمزی پوست کمک می‌کند. کسانی که بیماری آکنه دارند حتما از روغن زردآلو کمک بگیرند.

برای پوست‌های حساس مفید است

از هسته این میوه روغن گرفته می‌شود و برای کسانی که دارای پوست‌های حساس هستند بسیار مفید است. از روغن هسته زردآلو در محصولات کودک نیز استفاده می‌شود.

روغن زردآلو برای استفاده در ماساژ عالی است

از روغن هسته زردآلو برای ماساژ بدن و پوست استفاده می‌شود. این روغن برای آروماتراپی بسیار استفاده می‌شود. اگر شما دارای پوست حساسی هستید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 

پوست را مرطوب می‌کند

روغن هسته زردآلو باعث آب‌رسانی ویژه به پوست می‌شود و این‌گونه پوست شما را مرطوب می‌کند. این روغن دارای میزان زیادی از اسید لینولئیک است که باعث حفظ تعادل رطوبت در پوست انسان می‌شود.

پدیدار شدن نشانه‌های پیری را به تاخیر می‌اندازد

اگر به‌صورت منظم از زردآلو استفاده کنید، باعث می‌شود تا پوست انعطاف‌پذیری داشته باشید. ویتامین E موجود در این میوه باعث می‌شود تا علائم پیری در شما به تاخیر بیفتد. این میوه باعث سفت شدن پوست صورت می‌شود. از روغن هسته زردآلو به عنوان ماسک نیز استفاده می‌شود.

آسیب‌های پوستی را رفع می‌کند

این میوه به دلیل داشتن ویتامین A از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. زردآلو دارای خواص ضدالتهابی برای پوست است و باعث از بین رفتن آکنه و خشکی پوست می‌شود.

خواص زردآلو برای موها

معجزه زردآلو

روغن هسته زردآلو سلامت موها را ارتقاء می‌دهد

خیلی اوقات تبلیغات زیادی در مورد محصولات مراقبت از مو دیده‌اید که تاثیر آنچنانی بر روی سلامت موهای شما ندارند اما ما به شما خواهیم گفت که به جای استفاده از محصولات مضر و شیمیایی می‌توانید برای سلامت موهای خود از روغن هسته زردآلو استفاده کنید تا سلامتی موهای خود را به‌دست بیاورید.

یک نرم‌کننده طبیعی برای مو است

حتما از نرم‌کننده‌‌های شیمیایی استفاده می‌کنید، مصرف منظم زردآلو باعث شگفتی بر روی موهای شما می‌شود. زردآلو باعث افزایش تولید سبوم در پوست سر شما می‌شود و این موضوع باعث نرم شدن موهای شما شده، مصرف این میوه باعث می‌شود تا شما موهای صاف و حالت‌پذیری داشته باشید. شما می‌توانید از روغن هسته زردآلو استفاده کنید تا موهای ریز خود را کنترل کنید.

پوست سر را مرطوب می‌کند

استفاده از روغن زردآلو باعث می‌شود تا موی شما براق و نرم شود. پوست سر خود را می‌توانید با روغن زردآلو ماساژ دهید تا باعث تقویت ریشه مو شود. فولیکول‌های موجود در این روغن باعث می‌شود تا رشد موهای شما افزایش پیدا کند.

شوره‌ سر را از بین می‌برد

اگر از شوره رنج می‌برید، بهتر است برای از بین بردن شوره سر خود از روغن هسته زردآلو استفاده کنید، این روغن برای درمان اختلالات دیگر پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس نیز موثر است.

شوره‌ سر را از بین می‌برد

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب جوانسازی و سفید کردن پوست با راه‌های خانگی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۵ ق٫ظ

  2. مینا حاجی اسماعیلی

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

    بسیار عالی و مفید

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      ممنون از اینکه ما رو همراهی می‌کنید

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…