خود را در قلب مادرشوهر جای دهید

۱۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 اگر می‌خواهید در چشم مادرشوهر خود بدرخشید توصیه می‌کنیم از برخی رفتارهای موثر در زمینه بهبود رابطه خود کمک بگیرید.
رفتارهای نادرست عروس و مادرشوهر

اگر تازه عروس هستید اجازه ندهید اختلافات باعث بروز نزاع بین شما و مادر همسرتان شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان رفتارهای نادرست عروس و مادرشوهر می‌پردازیم.

رفتارهای نادرست عروس و مادرشوهر

برخی بانوان جوان و نوعروس‌ها زمانی که پایشان را خانه شوهر می‌گذارند می‌بینند تازه فصل آغاز بحث و جنگ و جدل بین خانواده شوهر و عروس است.

نگاه با عینک بدبینی

باور کنید این که از قدیم و ندیم قصه عروس و مادرشوهر ساخته اند، افسانه ای بیش نیست. مادرشوهر‌ هایی هم هستند که از گل بالاتر به عروس  خود نمی‌گویند. تفسیر های منفی را تعطیل کنید.

رفتارهای نادرست عروس و مادرشوهر

یکی به دو کردن

هیچ کسی شما را به دلیل جواب پس دادن و جواب سربالا دادن به مادرشوهر حتی اگر او مقصر باشد، تحسین نمی کند. اگر بر حسب اتفاق، جاری تان در این موضوع به خصوص، حسابی به تشویق تان رو آورده است، ممکن است پای دلایل دیگری در میان باشد، به قول قدیمی ها شما دور برندارید.

غر زدن به شوهر

هر شب سر گلایه را با همسرتان باز نکنید و از مادرش بد نگویید. به فکر مظلوم نمایی هم نباشید. این کار به محبوبیت شما نزد همسرتان چیزی نمی افزاید، در مواردی هم ممکن است نتیجه معکوس بدهد.

غیبت مادر شوهرتان را نکنید

تا چشم تان به جاری ها می افتد شروع نکنید از معایب مادرشوهر حرف بزنید. یادتان باشد او مادر شوهر دلبند شماست که جان تان برایش در می رود.

رفتارهای نادرست عروس و مادرشوهر

تقلید نکنید

اگر خواهرتان، دختر خاله ها یا جاری های تان این کار ها را انجام می دهند و معتقد هستند با این کارها جواب می گیرید، شما با معیار ها و الگو های دیگران کاری نکنید به جای تمام این نبایدها پیشنهادهایی برایتان داریم. پس اگر می خواهید کار درست را انجام بدهید، می توانید به موارد زیر عمل کنید.

با مادرشوهرتان حرف بزنید

اگر دل و جراتش را دارید، رو در رو با نهایت احترام در یک گفت و گوی دوستانه با او حرف بزنید. او را مادر خودتان بدانید. از او کمک بخواهید تا اگر اشتباهاتی دارید آن ها را اصلاح کنید. اگر می‌خواهید روابط عاطفی خوبی را داشته باشید به مطلب ازدواج با مردی که طلاق گرفته خوب است یا بد؟ سر بزنید.

با مادرشوهرتان حرف بزنید

با همسرتان گفت و گو کنید

باز هم با رعایت اصل احترام، مشکل را با همسرتان در میان بگذارید و از او بخواهید کمکتان کند. به هر حال او با روحیات، حساسیت ها و علایق مادرش بیشتر از شما آشناست. نکاتی که به شما می‌گوید را مد نظر قرار بدهید و مخصوصا از او بخواهید حساسیت های مادرش را به شما بگوید. حواستان باشد در این گفت و گو اصلا از مادرشوهرتان بدگویی نکنید.

به سن و سالش نگاه کنید

هر چه باشد هرکدام از شما متعلق به دو نسل متفاوت هستید. ممکن است کمی زبان تان با هم فرق کند، نوع نگاهتان به مسائل، حتی در برخی موارد ارزش‌های شما با هم متفاوت باشد. این را به حساب تفاوت و همچنین علاقه او به رعایت ارزش‌ها و معیار های خودش بگذارید که یک عمر بر اساس آن ها زندگی کرده است و الان اگر شما مطابق آن معیار ها رفتار نمی کنید، برایش بسیار سخت و دشوار است.

عینک خوش بینی تهیه کنید

خوش‌بین باشید. مادرشوهرتان دشمن شما نیست. اگر برخی رفتار های او را با تفسیر مثبت پیش خودتان حلاجی کنید این قدر احساس منفی نخواهید داشت.

از او تعریف کنید

محاسنش را بیان کنید. صفات خوبش را به رویش بیاورید. به او بفهمانید که قدر خوبی هایش را می دانید و حواستان به خوبی ها و لطف هایش هست. نیازهای تان را با او در میان بگذارید. اگر خواسته و انتظاری از او دارید، صادقانه و مهربانانه به خودش بگویید. این کار بسیار منطقی‌تر از حرف زدن پشت سر اوست.

از او تعریف کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه متوجه شویم کسی دروغ می‌گوید؟ را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

    مادرشوهرم حسود وانتقامجو ومرتب درحال دخالت وکنترل زندگی ماست واقعا خسته شدم

    پاسخ

  2. مینا

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ب٫ظ

    من که هر چی خوبی میکنم آخرش بدی میبینم دیگه دارم ازش متنفر میشم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. عاطفه

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ق٫ظ

    مادرشوهر خوب ندیدم همشون حسووود وفضووول چشم ورو هم ندارن🤭🤭🤭

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…