۷ ترفند ساده برای شیک‌تر شدن خانه شما

۲
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون و چیدمان خانه همیشه یکی از لذت بخش ترین کارها برای خانم های خانه می باشد.
ترفندهایی برای زیبا شدن دکور خانه

وقتی صحبت از ایجاد احساس گرم و دوست داشتنی خانه در یک آپارتمان به میان می‌آید، چیزی بیش از آنچه به‌نظر می‌رسد وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ترفندهایی برای زیبا شدن دکور خانه می‌پردازیم.

ترفندهایی برای زیبا شدن دکور خانه

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارها برای خانم‌های خانه، چیدمان و دکوراسیون منزل است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد وقتی وارد خانه‌ای شده‌اید ذوق و سلیقه‌ای که در چیدمان و دکوراسیون منزل به‌کار رفته است حس تحسین شما را برانگیخته و شما را به وجد آورده باشد.

این خانه را از آن خودتان کنید

به یاد داشته باشید اینجا خانه شماست در طراحی داخلی آن هیچ «حق» و «اشتباهی» وجود ندارد و هر کسی این پتانسیل را دارد که خانه خود را طراحی کند. این تنها موضوعی است که به آن توجه کنید.

این شما هستید که کنترل کار را در دست دارید. در نظر گرفتن آخرین مدها ارزشمند است، اما همیشه یک چیزی را انتخاب کنید تا مختص به شما باشد. خانه شما جایی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید، بنابراین فضای آن باید انعکاسی از شما باشد.

ترفندهایی برای زیبا شدن دکور خانه

به دنبال طرحی برای الهام گرفتن و ساختن مدل خودتان بگردید

برای این کار کافی است یک تخته نرم و سنجاق داشته باشید تا نمونه‌ها، تصاویر، پارچه‌ها، کاغذ دیواری‌ها، مبلمان و کفپوش‌هایی که نظرتان را جلب کرده روی آن کنار هم قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید ببینید که چگونه همه آن‌ها در اتاق کنار هم می‌نشینند. به خاطر داشته باشید که اضافه کردن بافت از طریق کفپوش، فرش و پارچه‌هایی مانند مخمل و پرده‌ها بسیار مهم است. مدتی با این تابلو زندگی کنید. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه خود داشته باشید به مطلب هرگز این ۶ وسیله در دکور منزل را دور نریزید سر بزنید.

ترفندهایی برای زیبا شدن دکور خانه

در نظر گرفتن رنگ‌ها و پارچه‌ها از ترفندهایی برای زیبا شدن دکور خانه

شروع کنید به لیست کردن رنگ‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید. برای دیوارها یا کاغذ دیواری‌ها، مبلمان و پرده‌ها. رنگ دیگری که می‌تواند خانه شما را برجسته کند در کوسن‌ها، آباژورها، لحاف تخت و لوازم جانبی مانند رومیزی یا حتی تابلوهای روی دیوار وجود دارد. این نکته فوق العاده را به خاطر بسپارید که سه رنگ همیشه بهتر از دو رنگ است. از این رنگ‌ها در تمام اتاق استفاده کنید.

قبل از خرید رنگ و کاغذ امتحان کنید

رنگ‌ها بسته به نور می‌توانند تغییر کنند، بنابراین کاغذهای نمونه بخرید و رنگ کنید. این برگه‌های رنگی را روی روشن‌ترین و تاریک‌ترین دیوارهای یک اتاق قرار دهید تا ببینید نور طبیعی چگونه بر سایه تاثیر بگذارد. این روش به‌ویژه برای یافتن بهترین رنگ سفید موثر است زیرا رنگ سفید بسیار تغییر می‌کند.

در نظر گرفتن رنگ‌ها و پارچه‌ها

قدیمی را به جدید تبدیل کنید

اگر یک خانه خالی داشته باشیم کار آسان‌تر است اما بیشتر اوقات باید با مبل‌ها یا فرش‌های موجود کار کنیم. به طرح فرشتان دقت کنید و ببینید آیا می‌توانید با رنگ‌های داخل آن کار کنید. شاید بتوانید مبل مورد علاقه قدیمی را دوباره روکش کنید تا جان تازه‌ای پیدا کند.

اندازه‌ها را در نظر بگیرید

در مورد مبلمانی که در اتاق ‌ها قرار می دهید ابعاد مهم است. در یک اتاق بزرگ به یک مبل بزرگ و زیرپایی نیاز دارید. اکثر طراحان توصیه می‌کنند که حتی اتاق‌های کوچک نیز باید یک قطعه بزرگ داشته باشند، حتی اگر تختخواب باشد.

اندازه‌ها را در نظر بگیرید

جسارت در انتخاب رنگ از ترفندهایی برای زیبا شدن دکور خانه

دوره توجه به قوانین سخت‌گیرانه در انتخاب رنگ به پایان رسیده است. کلید طراحی داخلی در دوران مدرن پذیرش ایده‌های رنگی است که برای شما مناسب است. دیگر هیچ قانونی برای رنگ‌آمیزی قاب درها، تخته‌ها و سقف با رنگ سفید درخشان وجود ندارد. فراموش نکنید که استفاده از رنگ‌های روشن و گاهی همرنگ شدن برخی لوازم با دیوارها به بزرگ‌تر شدن فضا کمک می‌کند.

جسارت در انتخاب رنگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ روش باورنکردنی برای ایجاد یک خانه مدرن را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…