چگونه هم بخوریم هم لاغر بمانیم!

۲۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر سالاد همراه غذا یا قبل از آن مصرف شود فیبر موجود در آن تا حدودی جلوی اشتها را می‌گیرد اما به شرطی که سس سالاد اصلا چرب نباشد. تفاوتی ندارد که سس مایونز استفاده کنید یا روغن زیتون! همه چربی‌ها در هر گرم ۹ کیلوکالری دارند!
روش درست رژيم گرفتن

حرف از رژیم‌های لاغری که می‌شود همه به یاد گرسنگی و ضعف و بی‌حالی می‌افتند! درحالی که متخصصان علم تغذیه معتقدند رژیم‌های لاغری نباید هرگز باعث ذره‌ای گرسنگی شوند. با مجله دلتا همراه شوید تا با روش درست رژیم گرفتن آشنا شوید.

چه کنیم که برابر رژیم‌ شکست نخوریم؟

در رژیم‌های کاهش وزن انتخاب وعده‌ها، مقدار خوراک و بخصوص نوع خوراک باید به‌گونه‌ای باشد که کالری دریافتی از آن‌ها طی روز کمتر از نیاز بدن باشد و در عین حال باعث احساس سیری شوند. بنابراین باید از خوراکی‌هایی استفاده کرد که حجم قابل توجهی دارند و به اصطلاح معده را پر می‌کنند اما کالری زیادی به بدن نمی‌رسانند. با رعایت این رژیم فرد می‌تواند ۳ وعده اصلی و ۳ میان وعده هم از خوراکی‌های مختلف داشته باشد و در عین حال لاغر شود.

کدام خوراکی‌ها ورزش را بی​‌حاصل می​‌کنند؟

در رژیم درمانی علاوه بر مقدار غذا، نوع آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر یک شخص گرسنه حدود ۵۰ گرم چیپس سیب‌زمینی مصرف کند حدود ۴۰۰ کیلوکالری انرژی دریافت کرده است اما اینکه یک مسافت ۱ کیلومتری را پیاده‌روی کند فقط حدود ۱۱۰ کیلوکالری می‌سوزاند. بنابراین در مسابقه‌ای که بین ورزش و خوراکی پرکالری وجود دارد همیشه خوراکی پرکالری برنده است.

کاهش وزن

گرسنگی با اشتها فرق دارد

فردی که می‌خواهد با رژیم وزنش را کم کند نباید احساس گرسنگی پیدا کند. اشتها یک مسئله روانی است یعنی ممکن است فرد برای مثال ناهار خورده و کاملا سیر باشد اما همان لحظه شخص دیگری بیاید و به او یک کاسه بستنی یا یک لیوان آب میوه تعارف کند. در این حالت گرچه فرد سیر است اما بدش نمی‌آید کمی بستنی یا آب میوه هم بخورد. درمورد اشتها هم حتی در رژیم‌های کاهش وزن نباید با آن جنگید بلکه باید با آن مدارا کرد. برای مثال در صورت سیر بودن بهتر است فقط ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری بستنی بخوریم یا فقط یک‌پنجم آبمیوه را بنوشیم.

با میوه به جنگ گرسنگی بروید

در رژیم‌های کاهش وزن توصیه می‌شود خوراک‌های اصلی بیشتر از دانه‌های کامل، میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌ها تشکیل شوند. برای مثال بهتر است از نان‌هایی استفاده کنید که از آرد کامل تهیه شده باشند ازجمله نان سنگک، بربری و تافتون. آرد کامل فیبر و سبوس بیشتری دارد. این فیبر و سبوس حجم زیادی از معده را می‌گیرند و باعث می‌شوند احساس سیری زودتر ایجاد شود.
فیبر موجود در سبزی‌ها، صیفی‌ها و میوه‌ها نیز مانند سبوس غلات عمل می‌کند و به جویدن زیاد نیاز دارد. بنابراین اگر فردی می‌خواهد وزنش را پایین بیاورد، باید همراه با تمام وعده‌ها و میان‌وعده‌هایش از گروه میوه و سبزی و صیفی استفاده کند.

این خوراکی​‌ها معجزه نمی‌کنند!

اگر قرار بود سرکه سیب، چای سبز، عصاره شوید و موادی از این قبیل واقعا منجر به لاغری شوند دیگر هیچ جای دنیا نیازی به رژیم درمانی نبود. این خوراکی‌ها متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. اما این دلیل نمی‌شود فرد سرکه سیب بخورد و بعد با خیال راحت غذاهای پرچرب و شیرین بخورد. مسلم است اثر کوچک سرکه سیب در مقابل آن همه کالری خیلی ناچیز است.

روش درست رژیم گرفتن را بدانید

تاثیر شیوه غذاخوردن به احساس گرسنگی

مصرف سالاد بخصوص برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بسیار عالی است. آهسته غذا خوردن نیز فوق‌العاده مهم است. یکی از مشکلات افراد چاق این است که سریع غذا می‌خورند. از‌طرفی غذاهایی که سریع خورده می‌شوند معمولا خوراکی‌های به‌اصطلاح «راحت الحلقوم» هستند یعنی به جویدن زیاد نیاز ندارند و باعث می‌شوند احساس سیری به تعویق بیفتد. غذا باید با آرامش کامل، بدون هرگونه استرس و هیجان و در مدت زمان مناسب میل شود.

فریب تبلیغات را نخورید!

بسیاری از خوراکی‌های رژیمی ازجمله غلات باید همراه با سبوس باشند اما متاسفانه خیلی از شرکت‌های تولیدکننده نان فانتزی برای خوشمزه‌تر کردن محصولات‌شان به آن‌ها مقداری روغن یا شکر اضافه می‌کنند در این صورت آن محصول دیگر رژیمی محسوب نمی‌شود. اگر محصولی حاوی مقدار زیادی سبوس باشد و اصلا روغن و شکر نداشته باشد برای افراد چاق و همچنین سایر افراد ایده‌آل خواهد بود. این محصولات علاوه بر فیبر که برای سلامت دستگاه گوارش مهم است دارای مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B نیز هستند.

روش درست رژیم گرفتن چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷خاصیت شگفت‌انگیز برگه زردآلو را بخوانید.

۲۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  6. مرضیه

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ق٫ظ

    خیلی مطاب خوب بود واموزنده باتشکر

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۲۴ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  16. محمد

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

    خوب

    پاسخ

    • شبنم

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

      عالی

      پاسخ

  17. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

  18. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…