سالم‌ترین روغن‌های پخت و پز را بشناسید

۶
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند روغن‌هایی با کمتر از چهار گرم چربی اشباع‌شده در هر قاشق غذاخوری و بدون روغن‌های هیدروژنه یا چربی‌های ترانس انتخاب کنید.
سالم ترین روغن های پخت و پز

روغن آشپزی سالم روغنی است که عمدتا از اسیدهای چرب غیراشباع یا اسیدهای چرب امگا ۳ ساخته شده‌است. نکته مهم دیگر نقطه دود آن یا دمایی است که روغن در آن دیگر پایدار نیست. سالم ترین روغن های پخت و پز در برابر حرارت بالا مقاوم هستند. با مجله دلتا همراه باشید.

روغن زیتون

روغن زیتون فوق بکر اغلب به عنوان روغنی عالی برای پخت و پز در نظر گرفته می‌شود زیرا سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که برای قلب مفید است. این روغن ضد التهاب است و برای کاهش سطح کلسترول (LDL) مفید هستند با این حال، نقطه دود بالایی ندارد و بهتر است به عنوان سس روی سالاد، یا روی ماکارونی یا برای پخت آهسته استفاده شود. نقطه دود پایین روغن زیتون به این دلیل است که حاوی ریزذرات بیشتری از زیتون است که منجر به رنگ سبزتر می‌شود.

روغن زیتون

روغن بادام زمینی

این روغن به ویژه در غذاهای آسیایی محبوب است. روغن بادام زمینی دارای چربی تک غیر اشباع است که نقطه دود بسیار بالایی دارد و می‌توان از آن برای سرخ کردن استفاده کرد. این روغنی است که با وجود مشتقات بادام زمینی، طعم چندانی ندارد و می‌تواند برای بی‌طرفی طعم غذاها مطلوب باشد.

روغن آووکادو

روغن آووکادو تصفیه‌شده دارای نقطه دود بالا ۵۲۰ درجه (و تصفیه نشده در ۳۷۵ درجه) است. همچنین پر از چربی‌های تک غیراشباع است و برای پخت خوب است زیرا تقریبا بی‌طعم است. اما جز روغن‌های بسیار گران محسوب می‌شود.

روغن کانولا

این روغن نقطه دود ۴۰۰ تا ۴۵۰ درجه دارد و چربی اشباع کمی دارد و از آنجایی که طعم زیادی ندارد، گزینه خوبی برای دستور العمل‌هایی است که به طعم‌های ظریف نیاز دارند.

روغن چیا

این روغن برای آشپزهای معمولی کمتر شناخته شده‌است، اما به عنوان یک روغن سالم توصیه می‌شود زیرا نقطه دود بسیار بالایی دارد و به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های بالایی که در این روغن پخت و پز وجود دارد، در دماهای بالا پایدار است.

سالم ترین روغن های پخت و پز چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ادویه‌های لاغر کننده و چربی سوز را بشناسید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

    باتشکر از زحمات شما برای جمع آوری و ارائه اطلاعات و این مطالب،خیلی مطالب خوبی ن و خیلی از این مطالب خوشم میاد و دوستدارم.به امید موفقیت روز افزون شما در زندگی وکار🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۰ ب٫ظ

    ممنون از راهنمای های تان ۱۸

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…