۷خاصیت شگفت‌انگیز برگه زردآلو

۱۵
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برگه زردآلو سرشار از انرژی است. یک فنجان برگه زردآلو حدود 313 کالری دارد، آن‌ها همچنین سرشار از پتاسیم، فیبر، آهن و ویتامین A ،C و E هستند.
فواید برگه زردآلو

محتوای فیبر برگه زردآلو می‌تواند در درمان یبوست نقش داشته باشد، این میوه‌ها همچنین منابع خوبی از لوتئین و زآگزانتین هستند، دو آنتی اکسیدان که برای تقویت سلامت چشم شناخته شده است. در ادامه این مطلب به بررسی فواید برگه زردآلو برای سلامتی بدن می‌پردازیم. با مجله دلتا همراه باشید.

سرشار از مواد مغذی

برگه زردآلو سرشار از مواد مغذی حیاتی است. آن‌ها سرشار از پتاسیم، فیبر و چندین ماده مغذی دیگر هستند.

خواص و فواید برگه زردآلو چیست

به کاهش وزن کمک کند

همانطور که گفته شد برگه زردآلو کالری بالایی دارد. اما همچنین حاوی فیبر هستند و مصرف متوسط ​​آن‌ها ممکن است به لاغری و کاهش وزن شما کمک کند. شش عدد برگه زردآلو (۴۰ گرم) حاوی حدود ۱۰ گرم فیبر است. برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که میوه‌های تازه و خشک شده می‌توانند به کاهش گرسنگی، افزایش رضایت از غذا و کاهش مصرف کالری در هنگام مصرف میان وعده کمک کنند.

درمان کم خونی

آهن موجود در زردآلو می‌تواند به درمان کم خونی کمک کند. در کم خونی خون شما فاقد مقدار کافی گلبول قرمز سالم (RBC) است. این به دلیل کمبود هموگلوبین (مولکول حامل اکسیژن در خون) رخ می‌دهد و کمبود هموگلوبین به دلیل کمبود آهن رخ می‌دهد. مصرف غذاهای غنی از آهن بهترین راه برای درمان کم خونی است. برگه زردآلو منبع بسیار خوبی از آهن است. همچنین ویتامین C موجود در آن‌ها باعث افزایش جذب آهن می‌شود. همچنین برای درمان کم خونی مطلب درمان کم خونی با ۴ نوشیدنی ارزان و خانگی را بخوانید.

درمان کم خونی

رفع یبوست

فیبر موجود در برگه زردآلو حجم مدفوع را افزایش داده و حرکت آن را از طریق روده بزرگ تسریع می‌کند. هنگامی که فیبر در روده تخمیر می‌شود، اسیدهای چرب زنجیره‌ای کوتاه (بوتیرات، پروپیونات، استات و غیره) تولید می‌کند. این‌ها میکروبیوم روده (میکروارگانیسم‌ها) را با کاهش pH لومینال تغییر می‌دهند و همین باعث بیشتر شدن قوام، کمیت و تحرک مدفوع و در نتیجه درمان یبوست می‌شود.

سلامت چشم

لوتئین و زاگزانتین موجود در برگه زردآلو می تواند به سلامت چشم کمک کند. این مواد مغذی به عنوان فیلترهای نور آبی عمل می کنند و از بافت‌های چشم در برابر آسیب فتوتوکسیک محافظت می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهند.

بهبود تراکم استخوان‌ها

تراکم پایین مواد معدنی استخوان در زنان مسن و یائسه معمول است. این علت اصلی پوکی استخوان، آرتروز و سایر اختلالات استخوانی مشابه است. مقادیر قابل توجه بور موجود در برگه زردآلو می تواند به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان کمک کند.

برای سلامت پوست مفید است

زردآلو حاوی بتاکاروتن است که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود. برگه زردآلو نیز به طور طبیعی حاوی ویتامین A (رتینول) است، این ویتامین در سلامت پوست نقش مهمی دارد.

برای سلامت پوست مفید است

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب هوای گرم چه بلایی سر بدن می‌آورد؟ را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۶ ب٫ظ

  4. پیمان

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۲۶ ق٫ظ

    خوب

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

    سلام،اگر امکان دارد لطف کرده و مقدار مصرف روزانه وطبع (سردی و گرمی )آن را هم بنویسید .با تشکر و ممنونم از مطالب مفیدتون.

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      با سلام، حتما در مطلبی به موارد گفته شده می‌پردازیم.🌹

      پاسخ

  9. حسن

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    مطالب بسیار خوبی است

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۷ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۰ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۰۷ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…