راهکارهای مهم برای افزایش ماندگاری آرایش

۶
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که خانم‌ها همیشه با آن درگیرند، افزایش ماندگاری آرایش بر روی صورت است.
راهکاری برای افزایش ماندگاری آرایش

برای اکثر خانم‌ها این اتفاق افتاده که در مهمانی‌ها یا مراسم جشن آرایش صورتشان خراب می‌شود و مجبورند به همان حالت تا آخر مهمانی سر کنند یا دوباره آرایش‌شان را تجدید کنند. پاک شدن آرایش در روزهای عادی هم برای ما اتفاق می‌افتد، برای داشتن آرایش شیک و زیبا ساعت‌ها وقت صرف می‌کنیم اما پس از چند ساعت که صورتمان را در آینه می‌بینیم، متوجه می‌شویم اثری از آرایش روی صورتمان باقی نمانده یا مواد آرایشی روی صورتمان ماسیده یا تیره شده است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع راهکاری برای افزایش ماندگاری آرایش می‌پردازیم.

رسیدگی به پوست صورت

برای داشتن آرایش ماندگار یکی از نکات اولیه داشتن پوست خوب و سالم است. اگر سوال شما هم این است که قبل از آرایش چه کنیم تا پوست صورتمان آماده شود باید بدانید که با شست‌و‌شوی روزانه پوست صورتتان، از مشکلات پوستی، انواع جوش‌های سر‌سیاه جلوگیری می‌کنید و پوستتان را آماده می‌کنید تا آرایش خوب و ماندگاری داشته باشید. قبل از اینکه آرایش کنید، از یاد نبرید که داشتن روتین پوستی مناسب، می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی بر شفافیت پوست شما بگذارد.

از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید

زیرسازی آرایش یکی از مهمترین توصیه‌هایی است که همیشه برای داشتن آرایش زیبا، جذاب و ماندگار، به خانم‌ها می‌شود. پس از تمیز کردن پوست صورتتان با استفاده از مرطوب‌کننده‌ای که مناسب پوست صورتتان است یک لایه زیرسازی روی پوستتان ایجاد می‌کنید.
با این کار شما علاوه بر اینکه پوستی نرم و لطیف پیدا می‌کنید، باعث می‌شوید لایه‌های بعدی آرایشتان تکه تکه نشوند و روی صورتتان بنشیند. جای جوش‌ها و چین و چروک‌ها با استفاده از زیرساز مناسب پر می‌شوند و دیگر کرم پودر در این نقاط جمع نمی‌شود. با جمع شدن کرم پودر در جای آکنه‌ها یا چین و چروک پیشانی علاوه بر اینکه آرایش شما کثیف به نظر می‌رسد، ماندگاری هم نخواهد داشت.

افزایش ماندگاری آرایش

پرایمر صورت را در مرحله زیرسازی جدی بگیرید

برای تثبیت آرایش خود بهتر است بعد از مرطوب کننده‌ها از پرایمر صورت استفاده کنید. پرایمرها، روشن‌کننده، پوشاننده خط و خطوط و از بین برنده لک‌های صورت هستند. از پرایمرهایی مثل ضدآفتاب رنگی یا ب ب کرم‌ها درست قبل از انجام آرایش و پس از مراحل تمیز کردن پوست صورت استفاده کنید. به این ترتیب شما قدم بزرگی در ماندگاری آرایش خود برداشته‌اید.

رازهایی برای ماندگاری کرم پودر

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در مراحل آرایش صورت باید از خود بپرسیم، این است که برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم؟ پاسخ مناسب برای این سوال این است که سعی کنید از کرم‌پودرهای فاقد چربی و مناسب پوست صورتتان استفاده کنید. بله یکی از مهم‌ترین رازهای افزایش ماندگاری آرایش روی صورت استفاده از کرم‌ پودر مناسب است که ماندگاری بالایی روی پوست شما داشته باشد. استفاده از کرم پودرهای روغنی آرایش شما را خراب می‌کند و باعث می‌شود، لایه‌های بعدی آرایش از روی صورتتان پاک شوند یا ماندگاری کمتری داشته باشند. همچنین علت تیره شدن کرم‌پودر روی صورتتان هم این است که رژگونه، سایه و کانسیلر شما روی کرم پودر پخش و باعث تیرگی پوستتان می‌شوند. اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید آرایشی ماندگار داشته باشید حتما از مرطوب‌کننده بیشتری در ابتدای آرایشتان استفاده کنید تا کرم‌پودر بر روی صورتتان کاملا بنشیند.

ماندگاری آرایش

ریمل و رژلب ضدآب

تحرک زیاد در جشن‌ها یا فضای کار و دانشگاه باعث می‌شود، اکثر خانم‌ها بیشتر عرق کنند و همین رطوبت باعث می‌شود مواد آرایشی ماندگاری کمتری روی صورت داشته باشند، پس دریافتن این نکته بسیار مهم است که برای جلوگیری از ریختن آرایش و پخش شدن آن باید از ریمل و رژلب ضدآب استفاده کنید. راز پخش نشدن ریمل شما پس از انجام زیرسازی مناسب فقط توجه به همین نکته است که نباید بگذارید ریمل و رژلب شما با رطوبت و عرق پوست صورتتان ترکیب شوند. مراقبت از آرایش در این بخش به معنی انتخاب لوازم آرایشی مناسب و ضدآب است.

ریمل و رژلب ضدآب

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب تاثیر بی‌نظیر قهوه بر روی زیبایی شما را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  5. ندامقیمی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۸ ق٫ظ

    اگه واقعا اینطور گه گفته شده اکی باشه واقعا کارتون ۰

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…