آیا با اسکرین‌شات می‌توان خیانت همسرمان را اثبات کنیم؟

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درصد بالایی از مشکلات خانوادگی امروزه به دلیل خیانت یکی از زوجین از طریق فضای مجازی ایجاد می‌شود.
اثبات خیانت با اسکرین شات

در قانون مقرر شده که اگر فردی از همسر خود به دلیل خیانت از طریق چت شکایتی دارد باید به دادگاه رفته و شکایت خود را مطرح کند. این فرد در صورتی می‌تواند درخواست مجازات فرد خیانت‌کار را داشته باشد که بتواند خیانت آن را از طریق چت به اثبات برساند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع اثبات خیانت با اسکرین شات می‌پردازیم.

اثبات خیانت از طریق چت

دسترسی به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی فرد خیانت‌کار و ارائه آن‌ها به دادگاه می‌تواند برای اثبات خیانت، کافی باشد. البته اگر شاکی دسترسی مستقیمی به چت‌ها نداشته باشد و نتواند آن را ارائه دهد، با ارائه مدارک لازم می‌تواند دستور استعلام آن را بر اساس دستور و صلاح‌دید قاضی بگیرد.

حال اگر خیانت از طریق چت، به‌صورت پیامک باشد از آنجایی که اطلاعات پیامک همسر شخصی محسوب می‌شود فقط به تشخیص دادگاه یا دادسرا برای کشف جرم است که دستور استعلام به پرینت پیام‌ها داده می‌شود. در این موارد اپراتورهای شبکه‌های همراه موظف به قرار دادن اطلاعات آن فرد هستند. اپراتورها باید طبق قانون پیام‌ها و مکالمات هر فرد را ۶ ماه در حافظه نگهداری کنند. پس می‌توان با دستور قاضی استعلام چت‌ها را در آن بازه به راحتی گرفت.

اثبات خیانت

ولی اگر خیانت همسر از طریق چت کردن در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، واتس آپ یا اینستاگرام باشد چون داخلی نیستند، دادگاه نمی‌تواند از آن‌ها استعلام بگیرد.

در صورتی می‌توان آن را اثبات کرد که شاکی اطلاعات لازم برای ورود به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی فرد خیانت‌کار را داشته باشد. همچنین خود فرد متهم اقرار به خیانت خود کند.

درغیراین‌صورت امکان اثبات خیانت از طریق عکس یا اسکرین‌شات از چت‌های متهم وجود ندارد. مگر اینکه شاکی علاوه‌بر عکس و اسکرین‌شات، پرینتی از محتوای فضای مجازی همسر خود را داشته باشد. این پرینت نشان‌دهنده خیانت وی باشد که داشتن این مدارک می‌تواند برای دادگاه قابل اثبات باشد.

اثبات خیانت با اسکرین شات

بنابراین در جواب آیا می‌توان از طریق عکس یا اسکرین‌شات خیانت همسر را ثابت کرد؟ باید گفت داشتن عکس و اسکرین‌شات به تنهایی کافی نیست مگر اینکه پرینت چت‌ها وجود داشته باشد.

اثبات کردن خیانت

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب به این چند دلیل بهتر است توافقی جدا شوید را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ق٫ظ

    محتوای ارسالی خیلی خوب است منو ط بر اینکه از این سلسله درسها وقوانین آن کتاب‌ها منتشر و یاور رایگان در اختیار عموم باشد ۰ عندالله اجرکم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …