با کسی که پشت سرمان حرف می‌زند چه کنیم؟‌

۱۰
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه‌ ما با احساسات منفی مختلفی در طول روز مواجه می‌شویم. گاهی‌اوقات به‌خوبی از پس این حس‌وحال بد برمی‌آییم و در برخی مواقع، اسیر سیاهی آن‌ها می‌شویم.
رفتار درست با کسی که پشت سر حرف می زند

باید یادمان باشد که احساسات منفی از سوی منبعی به سمت ما فرستاده می‌شوند و نیزه‌های آن به‌قدری تیز و بی‌رحم است که دفاع از خود را بسیار دشوار می‌سازد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به نحوه رفتار درست با کسی که پشت سر حرف می زند می‌پردازیم.

رفتار درست با کسی که پشت سر حرف می زند

اولین قدم در راه‌حل مشکلات ناشی از احساسات بد، شناسایی دلیل است. مثلا گاهی‌اوقات، برخی از افراد شروع به ایجاد جوی منفی علیه ما می‌کنند. دلیلش این است که آن‌ها با تمام وجود دوست دارند تا شهرت و اعتبار ما را خدشه‌دار کنند و زیرسوال ببرند.

پشت سر کسی حرف زدن وجهه شخص بدگو را خراب می‌کند نه شما

افراد منفی‌باف و تلخ کسانی هستند که بیش از دیگران به خود ضربه می‌زنند. حتما قبول دارید وقتی با بدجنسی تلاش می‌کنید، موجب آزار دیگران شوید، حجم زیادی از پریشانی و ناراحتی گریبان‌ شما را می‌گیرد. پس قبل از اینکه به‌خاطر بدگویی و بدجنسی دیگران در قبال خود ناراحت و عصبی شوید، به‌یاد بیاورید که ابراز بدجنسی، شمشیری است برعکس که نوک تیز پیکان آن به درون قلب سیاه حامل آن فرو می‌رود.

رفتار درست با کسی که پشت سر حرف می زند

داشتن نگاه بلند مدت، رفتار درست با کسی که پشت سر حرف می زند

وقتی دچار آزار دیگران در قالب بدگویی و غیبت می‌شوید، به‌جای اینکه حرص بخورید و روان بی‌گناه‌ خود را آزار بدهید، از خود بپرسید که این وضعیت تا چه مدت می‌تواند شما را تحت‌تاثیر قرار بدهد؟ یک روز؟ یک ماه؟ یک سال؟ سعی کنید، افق دیدتان را گسترده کرده و ببینید که این افراد سمی و ناجور تا کجا برای‌تان دردسر و ناراحتی ایجاد می‌کنند؟ در بیشتر مواقع، حضور این افراد بدجنس هیچ تاثیری در موفقیت و زندگی شما نخواهد داشت. آن‌ها دیر یا زود از صفحه‌ زندگی و روزگار شما محو می‌شوند.

رفتار درست با کسی که پشت سر حرف می زند

دوستان خوبی هم داشته باشید

وقتی کسی بدگویی و غیبت می‌کند، کسانی را که گوش می‌دهند، در جرم خود شریک می‌سازد. واقعیت این است که همراهی با فردی که پشت سر دیگران حرف می‌زند تا حد زیادی مشابه خود غیبت است. داشتن دوستانی که هوای شما را همه‌جوره دارند و به دیگران اجازه غیبت نمی‌دهند، بسیار مهم است. وجود چنین افرادی در دایره‌ دوستی و ارتباطات ضروری است. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب مهم‌ترین انتظارات زنان در زندگی زناشویی چیست؟  سر بزنید.

ماندن و تاکید بر ارزش‌ها، رفتار درست با کسی که پشت سر حرف می زند

اگر به بدگویی‌ها توجه کنیم، حجم زیادی از انرژی خود را از دست خواهیم داد. کافی است یادمان باشد که انرژی‌های مثبت و خوبی‌های زیادی نیز در اطراف‌ ما وجود دارد و فقط به بدی‌ها و سیاهی‌ها توجه نکنیم. باید بتوانیم ضمن عبور از تونل تاریک انرژی‌های منفی، خوبی‌ها را حس کنیم و بر ارزش‌های رفتاری و اخلاقی خود پابرجا باشیم. حرف‌ها، اصواتی سرگردان در هوا هستند که راحت فراموش می‌شوند. پس بهتر است در عمل خود را ثابت کنیم و جلوی حرف‌هایی را که پشت سرمان زده می‌شود، بگیریم.

ماندن و تاکید بر ارزش‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این کارها هرگز شکست نمی‌خورید! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  2. زینب زینب زینب

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ب٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۰۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۵:۲۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…