۷ پزشک بدنام تاریخ!

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حرفه پزشکی یکی از شریف‌ترین حرفه‌های جهان است. با این حال، در این حرفه افرادی وجود داشته‌اند که خلاف این موضوع را ثابت کرده‌اند.
پزشک بدنام تاریخ

مجله دلتا در ادامه، ۷ پزشک بدنام تاریخ را به شما معرفی می‌کند.

والتر، پزشک بدنام تاریخ

والتر فریمن یکی از عصب شناسان آمریکایی بود که به دلیل بریدن دیوانه‌وار اعضای بدن بیماران، به بدنامی شهره شد. فریمن بر اساس علاقه و شیفتگی ذاتی به کمالگرایی و انجام شایسته تکنیک‌های جراحی، در طی یک روز، حتی تا ۲۰ مورد قطعه بری انجام داده است! وی بر روی ۳۵۰۰ بیمار عملیات قطعه بری انجام داده است که نتیجه آن مرگ تعداد زیادی از آنها بوده است.

walter freeman lobotomy ، پزشک بدنام تاریخ

پتیوت پزشک فرانسوی

گفته می‌شود پتیوت پزشک فرانسوی و قاتل زنجیره‌ای، مسبب مرگ ۶۰ بیمار شده است. وی دوران حرفه‌ای خود را بعد از گذراندن دوران کارآموزی در یک بیمارستان روانی آغاز کرد. دیری نگذشت که به دلیل انجام سقط جنین به صورت غیر قانونی و تجویز داروهای اعتیادآور به بدنامی شهرت یافت. بعد از مشاهده دود و بوی بدی که از منزلش متصاعد می‌شد، توسط پلیس دستگیر شد. در بازرسی منزل وی، بخش‌هایی از بدن انسان در شومینه پیدا شد. بعد از محاکمه، پتیوت در ۲۵ می ۱۹۴۶ اعدام شد.

marcel petiot speaking at his murder trial

دکتر مرگ

جایانت پاتل، ملقب به دکتر مرگ، پزشکی هندی است که در آمریکا و سپس در استرالیا مشغول به کار بود. گفته می‌شود وی به دلیل نالایقی و بی‌سوادی، مسبب اصلی مرگ ۸۷ بیمار، بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ است. همچنین وی مبادرت به انجام جراحی‌های غیر ضروری، حتی بر روی بیماران سایر پزشکان نموده است. وی همچنین دارای سند جعلی است. در سال ۲۰۱۰ به دلیل قتل بیماران متعدد، به ۷ سال حبس محکوم شد.

jayant patel doctor death ، دکتر مرگ

پزشک بدنام تاریخ، کارل کلوبرگ

کارل کلوبرگ پزشک آلمانی است که در کمپ نازی‌های آلمانی مشغول فعالیت پزشکی بود. وی در آشویتز نیز فعالیت می‌کرد و اقدام به نابارور سازی زنان می‌کرد. او به دنبال یافتن روش‌هایی ارزان برای نابارور سازی بود که در این راستا اقدام به تزریق اسید به درون رحم زنان می‌کرد! وی دستگیر شد، اما قبل از حضور در جلسه محاکمه فوت کرد.

carl clauberg ، پزشک بدنام تاریخ

دکتر ژاپنی

شیرو ایشی میکروبیولوژیست ژاپنی، در خلال دومین جنگ جهانی در ارتش ژاپن، ستوان یک بود. وی اغلب زندانیان و اسیران جنگی و حتی شهروندان عادی را در معرض بیماری‌های مهلک نظیر طاعون و سیاه زخم قرار می‌داد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به ایجاد سکته قلبی و مغزی در بیماران، سقط جنین اجباری و غیره اشاره کرد. بعد از جنگ جهانی دوم، ایشی توسط نظامیان آمریکایی دستگیر شد. با این حال، در ازای انتقال دانش پزشکی خود، مصونیت یافت.

پزشک بدنام، shiro ishii

هنری هوآرد هولمز

دکتر هنری هوآرد هولمز، یکی از اولین قاتل‌های زنجیره‌ای در تاریخ آمریکاست. وی به شیکاگو نقل مکان کرده و هتلی تاسیس کرد. این هتل در اصل مکانی برای شکنجه و قربانی سازی افراد بود، چرا که ساکنین این هتل هر از چند گاهی ناپدید می‌شدند! هولمز در زیرزمین این هتل اقدام به شکنجه و قتل افراد، مخصوصا زنان می‌کرد. وی عادت داشت گوشت و پوست جسد را از بدن جدا کرده و با اسکلت آن‌ها چیزهایی درست کند. هولمز در سال ۱۸۹۷ دستگیر و اعدام شد.

پزشک بدنام تاریخ

ژوزف رادولف

به جرات می‌توان گفت ژوزف رادولف منگله بدنام‌ترین پزشک تاریخ است. وی بعد از فارغ التحصیلی به ارتش آلمان پیوست و در وافن اس اس خدمت رسانی کرد. فعالیت‌های شیطانی وی، که تحت فعالیت‌های پزشکی مخفی ماندند، بعد از انتصاب وی به عنوان افسر پزشک در کمپ آشویتز آغاز شدند. قطع عضو، درمان با شوک برقی، نابارور سازی و تزریق سم بخشی از فعالیت‌های غیر قانونی وی هستند. تنها تعداد محدودی از افراد توانستند از این اقدامات وحشیانه جان سالم به در ببرند. وی بعد از اتمام جنگ، به آمریکای جنوبی فرار کرد.

josef mengele ، پزشک بدنام تاریخ

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب گوشی خیس شده را چه کنیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…