به این چند دلیل بهتر است توافقی جدا شوید

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زن و شوهر بنا به هر دلیل و علتی به این نتیجه می‌رسند که امکان ادامه زندگی مشترک برایشان مقدور نیست وتصمیم به طلاق توافقی می‌گیرند که این نوع طلاق دارای مزایای بسیاری است.
مزایای طلاق توافقی

در طلاق توافقی پس از آن‌که زوجین در مورد مسائلی همچون مهریه، حضانت فرزندان، نفقه، جهیزیه و سایر موارد دیگر به توافق رسیدند نیاز است که از طریق سامانه تصمیم اقدام به نوبت‌دهی طلاق نمایند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع مزایای طلاق توافقی می‌پردازیم.

طلاق توافقی خیلی سریع انجام می‌شود

پروسه طلاق قطعا یکی از سخت‌ترین دوره‌های زمانی برای هر فردی است که درگیر آن است. از همین جهت کوتاه شدن زمان برای زن و مرد در این زمان اولویت دارد. از همین رو طلاق توافقی بسیار سریع انجام می‌شود.

هر دو طرف راضی هستند

همان‌طور که از اسمش مشخص است، طلاق توافقی طلاقی است که طرفین در این طلاق به یک رضایت و توافق دو جانبه‌ای رسیده‌اند و می‌توان گفت تا حدی خواست طرفین در این طلاق تامین شده است.

تکلیف تمام مسائل مشترک زن و شوهر مشخص می‌شود

از مزایای طلاق توافقی به تعیین تکلیف در خصوص همه مسائل مشترک می‌رسیم. در طلاق توافقی در خصوص تمام موضوعات مشترک طرفین، تعیین تکلیف می‌شود. این موضوعات مشترک شامل، مهریه، نفقه، اجرت‌المثل، حضانت طفل مشترک، ملاقات طفل مشترک، نفقه طفل است. اگر زوجین مال مشترکی نیز داشته باشند، بهتر است در زمان طلاق در خصوص آن تعیین تکلیف شود ولی این امر الزامی نیست. در طلاق‌های یک‌طرفه ممکن است برای تعیین تکلیف در خصوص این مسائل مشترک چندین پرونده در دادگاه مطرح شود که این امر هزینه گزافی دارد و زمان‌بر هم هست.

اگر بعد از طلاق به دنبال حذف نام همسر از شناسنامه خود هستید به مطلب آیا حذف نام مرد از شناسنامه زن امکان دارد؟ مراجعه کنید.

طلاق توافقی

 قیمت اقتصادی طلاق توافقی

هزینه حق‌الوکاله در این پرونده بسیار کمتر از طلاق یک‌طرفه است. طلاق یک‌طرفه اعم از طلاق به درخواست زن یا طلاق به درخواست مرد صرفا یک پرونده طلاق نیست و ممکن است طرفین پرونده‌های متعددی علیه یکدیگر مطرح نمایند تا بتوانند به نتیجه مورد نظر خود برسند. ممکن است زن پرونده مهریه، نفقه، اجرت‌المثل را مطرح نماید یا مرد پرونده تمکین، ملاقات طفل را مطرح نماید. هر‌‌یک از این دعاوی در دادگاه هزینه دادرسی دارد.

تضمینی بودن انجام طلاق توافقی

اصولا پرونده‌هایی که در دادگاه مطرح می‌شود، تضمینی بر آ‌ن‌ها نیست. مثلا در طلاق یک‌طرفه از سوی زن، نمی‌توان آن را تضمینی برای انجام این امر در نظر گرفت. زیرا قضات در صدور رای خود مختار هستند و الزامی به تبعیت از سایر قضات نیستند. وکلا نیز صرفا می‌توانند درصد برد پرونده را پیش‌بینی نمایند و در اکثر موارد امکان تضمین دادن در پرونده ممکن نیست. با توجه به این امر که در پرونده طلاق توافقی، هم زن و هم مرد هر دو خواهان پرونده هستند، به نتیجه رسیدن این پرونده تضمینی است. طلاق توافقی در صورت رضایت طرفین، ۱۰۰% منجر به طلاق می‌شود.

امکان رجوع وجود ندارد

یکی دیگر از مزایای طلاق توافقی، غیر رجعی بودن آن است. طلاق توافقی از انواع طلاق خلع است به این معنی که قابل رجوع نیست.

بسیاری از زوجین به علت کراهتی که از یکدیگر دارند، ترجیح می‌دهند که وقتی طلاق گرفته‌اند، جدایی آن‌ها تمام شده باشد و قابل بازگشت نباشد. در این خصوص انتخاب طلاق توافقی برای طرفین، بهترین انتخاب است.

عدم نیاز به حضور زوجین در هیچ مرحله‌ای از کار

در طلاق توافقی نیازی به حضور زن و شوهر در دادگاه نیست و وکیل به تنهایی می‌تواند صفر تا صد طلاق را انجام دهد.

 شرایط طلاق توافقی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مردان اجازه ازدواج با این زنان را ندارند را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۱ ق٫ظ

    من تابستان ۴۰۰ با دختری که بهتر است بگویم زنی که قبلاً ازدواج داشته و هر دوبار هم در نامزدی جداشده ازدواج با وجود مشکلات روانی عصبی او ولی چون علاقه داشتم با وجود مخالفت خانواده با او ازدواج ودر واقع وارد جریاناتی باور نکردنی شده وضربه روحی بزرگی به بنده زد پس از قهر پی در پی و داشتن یک پسر چند ماهه متوجه رفت آمد شبانه او مادرش شدم به هر حال دادخواست طلاق داده از آدرس جردن داده با اینکه منزل آنها ۴۰سال کرج است اما متوجه شدم در لایوهای مستهجن اینستا وهم بیشترین بازی وتولی فیلم پورن از ۵سال قب

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۸ ب٫ظ

    • احمد

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

      خانم وقتی خونه پدرش هستش تو حساب ۱۰۰ تومن نیست وقتی خونه شوهرش امد صاحب ارث میراث میشه چرا مزد ازاول زندگی کار که سرمایه جم کنه مریض بشه بد اخرش همه به خانمش بده کی چی بهتر اینه همان طلاق بگیرن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …