رپورتاژآگهی

چطور بهترین وکیل دادگستری تهران را انتخاب کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیشتر مردم در طول زندگی‌شان ممکن است گاهی با انواع مسائل و مشکلات حقوقی مواجه شوند که نتوانند به تنهایی از پس حل آن بربیایند. در این شرایط بهتر است از یک وکیل مجرب و متخصص کمک بگیرند و به جای سردرگم شدن بین انبوهی از تعاریف و اصطلاحات حقوقی و وقت تلف کردن در دادگاه‌ها، کار خود را به آن‌ها بسپارند.
انتخاب بهترین وکیل تهران

همراهی یک وکیل باتجربه که مهارت کافی در بررسی و حل مسائل حقوقی داشته باشد، می‌تواند روند رسیدن شما به یک نتیجه مطلوب را سرعت ببخشد. ازآنجایی که تعداد زیادی وکیل پایه یک دادگستری در ایران و به‌خصوص شهرهای بزرگی مثل تهران فعالیت می‌کنند، گزینش بهترین وکیل از بین آن‌ها یکی از دغدغه‌های مهم افراد به حساب می‌آید. برای انتخاب یک وکیل کاربلد لازم است که اول حوزه و شاخه کاری آنها را بشناسید. همچنین ویژگی‌هایی را که یک وکیل متخصص باید داشته باشد را به‌طور کامل بدانید. در این مقاله از مجله دلتا تمام نکاتی را که باید موقع انتخاب بهترین وکیل تهران در هر یک از شاخه‌های کیفری، خانواده و ملکی مدنظر قرار دهید، باهم مرور می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

وکیل کیفری

از بین شاخه‌های گوناگون رشته حقوق،‌ شاخه جزایی و کیفری که مربوط به حوزه جرایم و مجازات‌ها می‌شود یکی از پرمتقاضی‌ترین شاخه‌هاست. بهترین وکیل کیفری باید با دادسرا و دادگاه کاملا آشنا باشد و بر قوانین دعاوی کیفری و موضوعاتی مثل قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری، قانون مبارزه با مواد مخدر، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حقوق و تکالیفی که قانونگذار برای شاکی و متهم در نظر گرفته، تسلط کافی داشته باشد.

یک وکیل مجرب کیفری باید در طول رسیدگی به پرونده آگاهی کاملی در مورد امور کیفری داشته باشد. همچنین همواره از هوشیاری بالایی برخوردار باشد تا در مواقع حساس، مثل وقتی که پرونده به مرحله تجدیدنظر می‌رسد، اقدامات لازم را فورا انجام دهد. علاوه‌براین در تنظیم شکواییه و جمع کردن مدارک لازم و طرح شکایت هم تبحر کافی داشته باشد.

از مهم‌ترین دعاوی که وکیل کیفری به‌طور حرفه‌ای و تخصصی در آن حوزه فعالیت می‌کند می‌توان به کلاهبرداری، سرقت، جعل،‌ خیانت در امانت، تهدید،‌ تخریب اموال، قتل، ‌اختلاس، حمل مواد مخدر و غیره اشاره کرد.

وکیل ملکی

نزاع بر سر ملک و املاک سال‌های سال است که در بین مردم وجود دارد. بیشترین تعداد پرونده را در دادگاه‌ها به خود اختصاص داده است. دعاوی ملکی بسیار متنوع و در عین حال شبیه به هم و پیچیده هستند. همین مسئله باعث نیاز روزافزون افراد به یک وکیل ملکی می‌شود.

اگر شما هم برای دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول مثل خانه، زمین و مغازه و غیره به یک وکیل مجرب نیاز دارید، وکیل ملکی به‌طور تخصصی در این حوزه به شما کمک می‌کند.

وکیل املاک کسی است که قوانین حاکم بر املاک و دعاوی ملکی را به خوبی می‌شناسد. وکیل ملک در سایر مسائل حقوقی هم دانش کافی دارد. حتی ممکن است وکالت افراد را در شاخه‌های دیگر هم بپذیرد اما عمده فعالیت و دانش او در حوزه دعاوی ملکی است.

اگر به‌دنبال بهترین وکیل املاک در تهران یا سایر شهرها هستید قبل از هر چیزی باید ویژگی‌های یک وکیل خوب ملکی را بدانید. به‌طور کلی وکیل ملکی وظیفه دفاع از حقوق موکلین در دعاوی مختلف مثل تصرف عدوانی، خلع ید، تقسیم املاک، فروش مال غیر و غیره را برعهده دارد.

اصلی‌ترین مهارتی که یک وکیل ملکی باید داشته باشد،‌ تسلط بر به‌روزترین قوانین مربوط به ثبت و املاک است. نظم و دقت کافی وکیل املاک هم اهمیت دارد. چرا که روند رسیدگی به دعاوی ملکی بسیار طولانی و زمان‌بر است و ممکن است حتی چندین سال هم طول بکشد. اینجاست که وکیل ملکی باید با صبر و حوصله و مهارت و دقت بالا کارها را به‌درستی جلو ببرد.

بهترین وکیل کیفری

وکیل خانواده

هر خانواده‌ای با ازدواج دو زوج تشکیل می‌شود و به مرور گسترش پیدا می‌کند. هرکدام از این زوجین یا حتی اعضای دیگر خانواده دارای حق و حقوقی هستند. اگر این حق و حقوق نادیده گرفته یا پایمال شوند باعث بروز مشکلات اساسی در خانواده یا فروپاشی آن می‌شوند. یکی از وظایف وکیل خانواده تفهیم همین حق و حقوق‌هاست.

وکیل خانواده معمولا در زمینه دعاوی خانوادگی و آنچه که به روابط بین افراد مربوط می‌شود،‌ مثل ازدواج، حضانت، طلاق، مهریه، نفقه، تمکین، اجرت‌المثل و غیره فعالیت می‌کند.

یک وکیل خانواده متخصص و کاربلد علاوه‌بر اینکه باید قوانین و مقررات دعاوی خانوادگی مثل قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده و غیره را بداند، باید تسلط کافی بر شیوه رسیدگی و آیین دادرسی حاکم در دادگاه‌های خانواده هم داشته باشد. به‌علاوه تا حدی هم با مسائل روانشناسی مربوط به امور خانوادگی آشنایی داشته باشد. مثل اغلب شاخه‌های وکالت،‌ وکیل خانواده هم باید تخصص و تجربه حقوقی کافی و بسیار بالایی را داشته باشد.

وکیل املاک

انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران

حتما حالا این سوال برایتان به وجود آمده که چطور و از کجا می‌توانید بهترین وکیل را برای دعاوی مختلف که در بالا ذکر کردیم پیدا کنید. یکی از بهترین مراکزی که مشاوره و خدمات حقوقی بسیار حرفه‌ای و تخصصی ارائه می‌دهد گروه وکلای عدل ایرانیان است.

گروه وکلای عدل ایرانیان با همکاری بهترین وکلای دادگستری، در تمام حوزه‌های حقوقی فعالیت می‌کند. همچنین خدمات مشاوره حقوقی و وکالت را برعهده دارد. با انتخاب گروه وکلای عدل ایرانیان،‌ به‌طور اختصاصی و تا رسیدن به نتیجه کامل، دو وکیل پایه یک دادگستری روی پرنده شما همزمان کار می‌کنند. گزارش مستمر را تا اتمام کار به شما به‌عنوان موکل ارائه می‌کنند. علاوه‌براین می‌توانید طی جلسات حضوری یا آنلاین یا تلفنی در مورد سوالات و ابهاماتی که برایتان به وجود می‌آید با وکیل خودتان صحبت کنید.

تیم باتجربه وکلای عدل ایرانیان آماده بررسی و مشاوره تخصصی در رابطه با انواع پرونده‌های حقوقی شما مثل دعاوی ملکی، خانواده، کیفری، حقوقی و غیره است، برای مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۷۷۸۳ تماس بگیرید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …