اگر این نشانه‌ها را دارید هنوز آماده ازدواج نیستید

۱۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به‌تازگی به خواستگاری دختری رفته‌اید که دوستش دارید یا شاهزاده رویاهایتان به خواستگاری‌ شما آمده و حالا در آستانه ازدواج هستید؟
نشانه هایی که می گوید آماده ازدواج نیستید

وقتی شروع به برنامه ریزی برای جشن عروسی می‌کنید، احساس می‌کنید هنوز آمادگی ازدواج را ندارید. دودل شده‌اید. احساس می‌کنید تصمیمتان اشتباه بوده است یا ترسیده‌اید. در این مطلب از مجله دلتا نشانه هایی که می گوید آماده ازدواج نیستید را بررسی می‌کنیم.

نشانه هایی که می گوید آماده ازدواج نیستید

اگر در حال حاضر آمادگی ازدواج ندارید، به این معنی نیست که تا آخر عمر قرار است مجرد بمانید. در ادامه همراه ما باشید.

زمان کوتاهی است که نامزدتان را می‌شناسید

فقط شش ماه است که باهم آشنا شده‌اید. شش ماهی که لحظه‌لحظه‌اش سرشار از لذت و شادکامی بوده است. دائم به او فکر می‌کنید. نمی‌توانید از او دور باشید. وقتی کنار هم نیستید، دائم به او پیام می‌‌دهید. اگر اسم این عشق نیست پس چیست؟

نه، این عشق نیست. در یک سال اول آشنایی، در مرحله دلباختگی هستید و برای پیشنهاد ازدواج، به فرصت بیشتری نیاز دارید تا او را بهتر بشناسید. اگر بعد از گذشت این مدت هنوز عشق دوام داشت و زمان برای شناخت طرف مقابل شما کافی بود، می‌توانید با خیال راحت و اطمینان از انتخابتان، سر سفره عقد بنشینید.

برای درمیان‌گذاشتن اسرار تاریک و پنهانی‌ خود معذب هستید

ازدواج موفق و سالم ازدواجی است که در آن دو طرف، با وجود اینکه رازهای تاریک همدیگر را می‌دانند هنوز به هم عشق می‌ورزند. اگر راز مهمی، مانند ازدواج سابقتان، بدهی زیاد مالی، مشکل مواد مخدر و امثال این‌ها را از همسرتان پنهان می‌کنید، آمادگی ازدواج با او را ندارید. شاید از این می‌ترسید که همسر آینده‌تان شما را قضاوت کند، باید روی ترس‌های خود بیشتر کار کنید.

نشانه هایی که می گوید آماده ازدواج نیستید

نشانه هایی که می گوید آماده ازدواج نیستید

به دوستانتان می‌گویید ما هرگز دعوا نمی‌کنیم؛ این نشانه خوبی نیست و ممکن است به این معنی باشد که درباره مسائل مشکل و حساس، خوب باهم ارتباط برقرار نمی‌کنید. احتمالا یکی از شما از ترس خراب‌کردن رابطه، ناراحتی‌ها و دلخوری‌هایش را پنهان می‌کند. اگر هنوز موقعیتی پیش نیامده که به شما نشان دهد شما دو نفر چطور مشاجره را مدیریت می‌کنید، پس هنوز آمادگی ازدواج ندارید.

 

درمورد مسائل مهم هم‌عقیده نیستید

دوست دارید با نامزدتان وقت بگذرانید اما وقتی بیشتر باهم وقت می‌گذرانید و همدیگر را بهتر می‌شناسید، متوجه می‌شوید درباره مسائل مهمی مانند خرج‌کردن یا پس‌اندازکردن پول، تربیت کودک، کار و فعالیت‌های سرگرمی باهم تفاهم ندارید. پس بهتر است بیشتر به خودتان زمان بدهید.

هنوز مطمئن نیستید که می‌خواهید به این فرد متعهد شوید

با شریک آینده زندگی‌تان خیلی خوب تفاهم دارید، اما هنوز حس می‌کنید دلتان می‌خواهد قبل از اینکه به یک نفر تعهد بدهید، با افراد دیگر رابطه داشته باشید یا فکر می‌کنید شاید بتوانید شریک بهتری برای خود پیدا کنید. اگر هنوز این حس درون شما وجود دارد، بهتر است به آن صدا گوش دهید و برای مدتی تصمیم به ازدواج را به تعویق بیندازید.

از سازش نفرت دارید از نشانه هایی که می گوید آماده ازدواج نیستید

شاید مدتی است که تنها زندگی می‌کرده‌اید و سبک زندگی خاصی دارید. دوست دارید خانه‌تان همیشه تمیز و مرتب باشد، صبح‌ها عادات مخصوص به خودتان را دارید و موارد دیگری از این دست اما حالا که قرار است فرد دیگری وارد زندگی‌تان شود، متوجه می‌شوید عادات معمول او با عادات شما تفاوت دارد و به‌هیچ‌عنوان حاضر نیستید کوتاه بیایید. این یکی از نشانه‌هایی است که آمادگی ازدواج ندارید و باید بیشتر به خودتان فرصت فکرکردن بدهید.

انتظار دارید همسر آینده‌تان تغییر کند

انتظار دارید همسر آینده‌تان تغییر کند

شما باید بدانید می‌خواهید با فردی که اکنون می‌شناسید ازدواج کنید و هیچ امیدی به تغییر او نداشته باشید. با اینکه افراد در زندگی تغییرات زیادی می‌کنند، اما تغییرات بنیادی نمی‌کنند. همسر آینده‌تان همیشه فردی خواهد بود که حالا هست. پس ازدواج‌کردن به این امید که معجزه‌ای رخ دهد و همسرتان در یک‌ شب تغییر کند و مهربان‌تر و دست‌ودل‌بازتر و مسئولیت‌پذیرتر شود اشتباه محض است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کسی که مدام غر می‌زند چگونه برخورد کنیم؟ را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۵۴ ق٫ظ

    والا اینا همش خصوصیات جوانان امروزیه🤕دوره ما کنار میومدن امروزه نمیتونن.. خدا خودش جوانان رارحم کند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      بله کلا جوان‌های امروزی خیلی فرق دارند با نسل‌های قبل

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    • احمد

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۳:۴۱ ب٫ظ

      توجه، توجه . ارسال بدون متن دور از مرام و وجدان است

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

        امتیاز داده شده به متن

        پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…