ادویه‌های لاغر کننده و چربی سوز را بشناسید

۱۸
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ادویه‌های لاغر کننده‌ای وجود دارد که برای افراد چاق بسیار مناسب است، مصرف این ادویه‌جات موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و کمک بسیاری به لاغری می‌کند.
ادویه های لاغر کننده

ادویه‌های بسیاری وجود دارند که سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و برای سوزاندن چربی و لاغر شدن مفید هستند. ادویه های لاغر کننده چیزهای عجیب و غریبی نیستند بلکه آن‌ها همان ادویه‌هایی هستند که ما در غذاهایمان گاهی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

ادویه‌جات مناسب برای لاغری

هل

دانه هل تقویت‌کننده معده، ضد نفخ و بادشکن است. همچنین به هضم غذا نیز کمک می‌کند. جویدن دانه‌های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می‌تواند بوی نامطبوع دهان را نیز خنثی کند. برای استفاده از خواص بی‌نظیر هل یک یا چند عدد هل را داخل قوری چایتان بیندازید و بنوشید یا در یک فنجان آب جوش، یک قاشق چای‌خوری دانه‌های ریز هل بریزید و روی حرارت ملایم دم‌کنید و بعد از غذا یک فنجان از این دم‌کرده بنوشید تا لاغر شوید.

هل

سیاه‌دانه

یکی از بهترین ادویه‌ها برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و رسیدن به‌تناسب اندام، سیاه‌دانه است. برای استفاده از سیاه‌دانه آن را آسیاب کنید و سیاه‌دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای‌خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید. همچنین می‌توانید مقداری سیاه‌دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید یا حدود ۲۰ تا ۳۰ قطره از روغن آن را به یک‌تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید.

زیره

زیره ادویه بسیار کم‌کالری است. دو قاشق چای‌خوری زیره تنها ۱۶ کالری دارد. این مقدار کالری زیره را به یکی از گزینه‌های عالی برای طعم بخشی به غذا تبدیل کرده است بدون اینکه کالری دریافتی روزانه را بالا ببرد. زیره ادویه مناسبی برای اضافه کردن به سوپ، خورش، غذاهای تند و حتی غذاهایی که بر پایه تخم‌مرغ درست می‌شوند.

زیره ، چربی سوز

زردچوبه

زردچوبه دارای  کورکومین است. کورکومین رگ‌های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافی باز می‌دارد که این امر در کاهش وزن و چربی بسیار موثر است. مصرف این ادویه پرکاربرد، به دلیل تقویت کبد و خاصیت سم‌زدایی به افراد مبتلا به هپاتیت و کبد چرب توصیه می‌شود. قابل‌ذکر است که زردچوبه، ضد نفخ و ضد گرفتگی عضلات، بهخصوص عضلات شکم بعد از صرف غذا یا در زمان عادت ماهیانه است. برای استفاده از زردچوبه برای لاغری آن را با شیر ترکیب کرده و بنوشید. شیر زردچوبه حاوی فیبر غذایی است که به جلوگیری از افزایش وزن و کاهش چربی کمک می‌کند.

دارچین

این ادویه پرطرفدار با افزایش متابولیسم که گام مهمی در کمک به کاهش وزن و نیز حفظ وزنی سالم است، قند خون را نیز تنظیم می‌کند. مصرف دارچین سوخت‌وساز در بدن را تا اندازه‌ای بالا می‌برد. یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای لاغری با دارچین مصرف دمنوش آن است.

زنجبیل

این ادویه که طبع گرمی دارد به آرام و نرم کردن روده کمک می‌کند. همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد. مطالعات نشان داده است که زنجبیل می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد. زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید.

ادویه های لاغر کننده چیست

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ دلیل برای مصرف روزانه پیاز را بخوانید.

۱۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

    از شما بابت تمام اطلاعاتی که تا به حال در این مجله خونده ام ممنونم خیلی مفید واموزنده بو د

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون بابت حضور ارزشمندتون🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۵۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

    سلام بسیار عالی و آموزنده بود باتشکر از شما.

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۸ ق٫ظ

      سلام، ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

  10. مهدی قزی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۳ ق٫ظ

    برایم بسیارمفید بود

    پاسخ

  11. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۰ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۳۷ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  13. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۱ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۰ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…