یک روز جذاب در پارک جنگلی لویزان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک جنگلی لویزان جایی است که بعد از پهن کردن حصیر روی زمین، یک خواب ناز با بوی طبیعت لویزان در این جنگل می‌چسبد.
پارک جنگلی لویزان

همیشه حرف از آلودگی هوای تهران به میان است، درصورتی‌که تهران فقط جایی برای استنشاق هوای آلوده نیست! البته شاید تصورش سخت باشد اما در تهران هم مکان‌هایی وجود دارد که رنگ‌وبوی زندگی دارند. در این شهر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری وجود دارد که برای گذراندن تعطیلات و استراحت فوق‌العاده هستند و بدون شک می‌توانید روی آرامش و تفریحی بودن آن‌ها حساب باز کنید. با دلتامگ همراه باشید تا پارک جنگلی لویزان را بهتر بشناسید.

پارک های تهران

معرفی پارک جنگلی لویزان

پارک‌ها تنها مکان‌هایی هستند که همه ما دوست داریم به آنجا برویم. پارک جنگلی لویزان نزدیک به ۶۰ سال است که در یکی از خوش‌ آب‌وهواترین نقاط تهران از مهمانانش پذیرایی می‌کند. جنگل لویزان از سمت غرب به پارک جنگلی شیان و از شرق به بوستان جنگلی یاس فاطمی ختم می‌شود.

پارک جنگلی لویزان

اگر به قسمت پارک شیان لویزان بروید، شهر تهران را می‌توانید در یکی از مرتفع‌ترین نقطه‌های پایتخت با منظره‌ای چشم‌گیر و کم‌نظیر تماشا کنید. جنگل‌های لویزان از بهترین تفرجگاه‌هایی است که برای سپری کردن پیک‌نیک و تعطیلات می‌شود همراه خانواده به آنجا رفت.

باغ پرندگان بوستان جنگلی شیان

پارک جنگلی لویزان فقط یک پارک ساده نیست و بخش بزرگی از زیبایی‌هایش را مدیون باغ پرندگان لویزان است. باغ پرندگان بوستان شیان نه‌تنها بزرگ‌ترین باغ پرندگان در ایران محسوب می‌شود، بلکه در زمره بزرگ‌ترین باغ پرندگان در خاورمیانه قرار دارد. باغ پرندگان تهران در نیمه شرقی پارک لویزان با مساحتی بالغ بر ۲۳ هکتار مساحت جای گرفته است.

باغ پرندگان

نگاهی به طبیعت پارک لویزان

اولین نگاه شما به طبیعت لویزان با بیرون آوردن دوربین عکاسی همراه است. در این پارک با وجود پوشش گیاهی جذاب، درختان سر به فلک کشیده، درختانی چون کاج، اقاقیا، سرو، چنار و غیره سوژه برای عکاسی تا دل‌تان بخواهد دیده می‌شود. اگر به گرفتن عکس‌های هنری و سوژه‌های نایاب علاقه دارید یا دانشجوی رشته عکاسی هستید، جایی بهتر از پارک جنگلی لویزان پیدا نمی‌کنید.

مطلب پیشنهادی:  در این جاده تنها یک قدم با مرگ فاصله دارید!

پارک جنگلی لویزان

امکانات رفاهی

خاطرتان از بابت امکانات رفاهی مجموعه لویزان جمع باشد و با خیال آسوده راهی جاده زیبا و سرسبز لویزان شوید. پارک جنگلی لویزان به معنای واقعی از ارائه بهترین امکانات و خدمات رفاهی کوتاهی نکرده و ساعت‌ها و روزهای خاطره‌انگیزی را برای لویزانی‌ها ترتیب می‌دهد. موقعیت جغرافیایی خوب و آب‌وهوای فرح‌بخش طبیعت لویزان باعث شده، همه فصول سال برای رفتن به جنگل‌های لویزان بسی دل‌انگیز باشد.

جنگل لویزان

شکم‌گردی در پارک

نمی‌شود به پارک لویزان رفت، ولی سراغ غذاهای معروف لویزان نرفت! بین خودمان باشد، در مجموعه لویزان رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های معروفی وجود دارد که با رفتن به سوگلی‌های این پارک از خجالت شکم‌تان درمی‌آیید.

رستوران شیان

بولینگ شیان در پارک لویزان

از محبوب‌ترین بازی‌های پارک جنگلی لویزان بازی لاکچری بولینگ است. بولینگ، تفریحی مهیج و جوان‌پسند محسوب می‌شود که خیلی‌ها برای وقت گذراندن با این بازی سرودست می‌شکنند. با ورود به مجموعه بولینگ شیان می‌توانید ساعت‌ها به تفریح و لذت در کنار دوستان‌تان مشغول باشید. اگر به دیدنی‌های ایران علاقه دارید، مطلب تابستان کجا برویم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روی دستان خدا راه بروید!

طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث هیجان بیشتر برای …