چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم؟

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باز هم زمان عذاب‌آور امتحان فرا رسیده است. فرقی نمی‌کند چند بار با ناامیدی در سالن امتحان نشسته و به ساعت خیره شده باشید، امتحان‌ها ساده‌تر نمی‌شوند.
چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم

بیشتر دانشجوها با این احساس آشنا هستند. سر جای‌ خود می‌نشینید تا امتحان بدهید و احساس می‌کنید ضربان قلب‌تان بالا می‌رود و دچار دل‌پیچه می‌شوید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم .

چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم

برای غلبه بر استرس امتحان، بیایید ببینیم دلیل این اضطراب چه می‌تواند باشد. اضطراب امتحان، دلایل بالقوه‌ زیادی دارد و فهمیدن اینکه چه چیزی برانگیزاننده‌ این اضطراب است می‌تواند به شما کمک کند.

چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم

با تغذیه‌ سالم به استرس امتحان غلبه کنید

قرار است ساعات طولانی مشغول درس و مطالعه باشید، پس مهم است که سالم باشید و انرژی بدن و مغزتان را حفظ کنید. قبل از مطالعه، یک میان‌وعده‌ پر پروتئین و کم چرب مثل ماست یونانی، جوجه‌کباب یا یک تکه پنیر پیتزای کم‌چرب بخورید. این میان‌وعده‌ها به شما انرژی لازم را می‌دهند تا بدون احساس گرسنگی یا افت انرژی، روی درس‌ خود تمرکز کنید.

به اندازه‌ کافی بخوابید

حالا که تغذیه‌ سالمی دارید و آب کافی هم به بدن‌تان می‌رسانید، وقت آن است که عادات خواب‌ خود را هم اصلاح کنید. شب قبل از امتحان خواب کافی و خوبی داشته باشید.

به اندازه‌ کافی بخوابید

با ورزش به استرس امتحان غلبه کنید

اگر اهل ورزش نیستید، بسیار خوب است حالا که قصد غلبه بر استرس امتحان را دارید، چند تمرین سبک را به برنامه‌ روزانه‌ خود اضافه کنید تا به ذهن‌تان فرصت تمرکز کردن روی چیزی غیر از درس و مطالعه را بدهید.

از مشاور دانشگاه کمک بگیرید

همان‌طور که سالم نگه داشتن جسم مهم است، باید به فکر حفظ سلامت ذهن و روان‌تان نیز باشید. اگر دچار اضطراب امتحان هستید، خیلی خوب است که به مرکز مشاوره‌ دانشگاه‌تان مراجعه و با یک فرد مناسب گفت‌وگو کنید. برای اینکه روابط خوبی را تجربه کنید به مطلب مهم‌ترین راه‌های نجات از افسردگی چیست؟ سر بزنید.

از مشاور دانشگاه کمک بگیرید

هوشمندانه مطالعه کنید

برای اینکه به خودتان زمان کافی برای آماده شدن جهت امتحان بدهید و بر استرس امتحان غلبه کنید، برنامه‌‌ درسی‌ خود را دقیقا مرور کنید و تاریخ هر امتحان مهمی را زودتر از موعد به برنامه‌ خود اضافه کنید. هدف‌ خود را روی این بگذارید که دست‌کم یک هفته قبل از امتحان برای امتحان آماده شوید.

امتحان دادن را تمرین کنید و چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم

همان اندازه که مطالعه و مرور کردن اهمیت دارد، بهترین شیوه‌ آماده شدن برای امتحان، تمرین کردن است. با پیدا کردن سوالات از پیش تعیین نشده و نوشتن‌ آن‌ها، امتحان تمرینی خودتان را خلق کنید.

شما به هر حال باید سر جلسه‌ امتحان بنشینید

فرقی نمی‌کند شما مرتبا خودتان را فریب دهید که امتحانی در کار نیست یا آرزو کنید برف سنگینی ببارد یا آنفلوآنزا شیوع پیدا کند. به هر حال امتحان، اتفاقی است که می‌افتد. خیلی غیرعاقلانه است که خودتان را گول بزنید که تا زمان امتحان خیلی مانده است یا بخواهید آن را کاملا از ذهن‌ خود بیرون کنید.

شما به هر حال باید سر جلسه‌ امتحان بنشینید

همه‌ یک جور نیستند، چگونه بر استرس امتحان غلبه کنیم ؟

بعضی‌ها دوست دارند صبح زود بیدار شوند و دروس را مرور کنند، بعضی دیگر هم شب‌ را ترجیح می‌دهند و دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند و درس بخوانند. زمان‌ خود را طبق کاری که دیگران انجام می‌دهند تنظیم نکنید.

بعضی‌ها دوست دارند به شما استرس وارد کنند

همه‌ ما میان دوستان‌ خود کسی را داریم که ادعا می‌کند ۲۰ ساعت در روز درس می‌خواند. حتی شاید در دوران دبیرستان و پیش از دانشگاه هم چنین دوستی داشته‌اید. اگر روراست باشیم باید بگوییم آن‌ها واقعا چنین کاری نمی‌کنند و اگر هم واقعا این‌طور است پس خوش به حال‌شان.

شما نمی‌توانید هر روز، تمام وقت درس بخوانید

هرچند کاملا معلوم است که مرور درس‌ها در روزهای آمادگی برای امتحانات، اهمیت بسیار زیادی دارد، اما نمی‌توانید تمام روز را در حال درس خواندن باشید. اگر برای تماشای فیلم به سینما رفتید یا کمی تفریح کردید، احساس گناه نکنید.

شما نمی‌توانید هر روز، تمام وقت درس بخوانید

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا همسرم حرف من را نمی‌فهمد؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  3. فرزاد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۱۶ ب٫ظ

    ممنون عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…