رپورتاژ آگهی

بهترین زمان ورزش برای داشتن زندگی سالم

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک سوال بسیار مهم مطرح‌ می‌شود که چه زمانی باید ورزش کرد؟ آیا هر ساعتی از روز می‌تواند برای ورزش کردن مناسب باشد؟
مقالات زندگی سالم

به نقل از مقالات زندگی سالم مجله سلامتی دکترتو: ورزش کردن یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند منجر به سلامت شما شود. اگر ورزش کنید، عمر طولانی‌تری خواهید داشت و ماهیچه‌ها و استخوان‌های شما در سلامت بهتری خواهند بود. ورزش کردن در هر بازه‌ای از زندگی شما می‌تواند باعث خوشحالی و شادابی شما شود. کسانی که ورزش می‌کنند نسبت به باقی افراد در شرایط بهتری هستند و کم‌تر دچار افسردگی می‌شوند. ورزش کردن نه تنها به سلامت جسم شما کمک می‌کند، بلکه به سلامت روان شما هم کمک می‌کند و از بسیاری از اختلالات روانی شما را حفظ می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید.

در این مطلب تلاش کرده‌ایم برای شما شرح دهیم که چه زمانی از روز بهتر است ورزش کنید و مزایای ورزش کردن در هر زمان از روز چیست. مثلا اگر صبح‌ها ورزش می‌کنید بدن شما چه منفعتی می‌برد و ورزش کردن در عصرها چه فایده‌ای دارد. با ما همراه باشید.

چرا برای ورزش کردن باید زمان مشخصی تعیین کنیم؟

بهترین زمان ورزش برای داشتن زندگی سالم

کسانی که برنامه شلوغی دارند، که با شتاب زندگی امروز تقریبا ۹۰٪ افراد جامعه هستند، به سختی برای ورزش کردن خود زمان کنار می‌گذارند. اگر شما ساعت مشخصی را برای ورزش کردن مشخص کنید، دیگر برای هر کاری از ورزش کردن خود کوتاه نمی‌آیید و آن را قربانی برنامه خود نمی‌کنید.

حتی اگر شرایط اینکه باشگاه بروید را نداشته باشید، می‌توانید با تمرین کردن در خانه در یک ساعت مشخص، حتما ورزش کنید و این آیتم مهم زندگی خود را از دست ندهید.

اما چه زمانی بهتر است ورزش کنیم؟ چه ساعتی بهتر است؟ بیایید تا خوبی‌های ورزش کردن در ساعات مختلف را بررسی کنیم.

ورزش کردن در صبح

اگر بخواهیم منطقی باشیم، صبح‌ها ورزش کردن یکی از بهترین زمان‌ها است. همچنین معمولا در ذهن همه این مسئله است که ورزش فعالیتی مخصوص به صبح است. کسانی که صبح ورزش می‌کنند معمولا احساس ورزش کردن را به خوبی درک می‌کنند زیرا عرفا ورزش کردن در اول صبح است که اتفاق می‌افتد.

اما صبح ورزش کردن چه خوبی‌هایی دارد؟

۱.      روز خود را خوب شروع‌ می‌کنید

صبح شروع و آغاز روز است. صبح از خواب بیدار و وارد ماراتن زندگی می‌شوید. احتمالا باید کار کنید، خرید انجام دهید، با خانواده خود سر و کله بزنید و تجربیات مختلفی را به دست آورید. شاید هم باید به مدرسه و دانشگاه بروید و به هر حال برای انجام هر کدام از این فعالیت‌ها نیاز به انرژی دارید. اگر صبح خود را بدون انرژی و با خستگی شروع کنید، چطور می‌توانید آن را مفید به شب تحویل دهید؟

صبح ورزش کردن می‌تواند اندورفین را در بدن شما زیاد کند و یک روز سرخوش و شاداب را شروع کنید. معمولا روزهایی که صبح‌ها ورزش می‌کنید سرحال‌تر هستید و انرژی بیشتری دارید. مخصوصا اگر این پیام آور شیمیایی در ساعات اول صبح مثلا قبل از ساعت ۹ در بدن شما ترشح شود. همچنین، ورزش کردن در صبح خیال شما را راحت می‌کند که قرار نیست در ادامه روز و زمانی که خسته هستید، برای تمرین و ورزش وقت بگذارید.

۲.      از وسوسه‌ها دور‌ می‌مانید

این نکته خیلی جالب است اما طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده‌است، کسانی که صبح زود ورزش می‌کنند، کم‌تر با دیدن خوراکی‌های ناسالم اما وسوسه‌انگیز فریب می‌خورند و بیشتر رژیم غذایی خود را رعایت می‌کنند. احتمالا این بخش به موارد روانی ورزش کردن باز می‌گردد.

۳.      در طول روز بیشتر و بهتر فعالیت‌ می‌کنید

کسانی که از اول صبح ورزش کردن را شروع می‌کنند، معمولا در طول روز بهتر فعالیت می‌کنند و انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود دارند. در واقع متابولیسم بدن آن‌ها از اول صبح بالا می‌رود و انرژی بیشتری در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد.

بهترین زمان ورزش برای داشتن زندگی سالم

۴.      چربی بیشتری‌ می‌سوزانید

افرادی که کاهش وزن برایشان مطرح است و می‌خواهند از طریق ورزش کردن چربی‌سوزی کنند، بهتر است بدانند که ورزش کردن با شکم خالی تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد و چربی بیشتری می‌سوزانید. زمانی که معده شما خالی باشد، ۲۰٪ بیشتر از حالت عادی چربی‌سوزی می‌کنید.

ورزش کردن در عصر یا شب‌ها

برخی افراد هستند که ترجیح می‌دهند شب‌ها و عصرها ورزش کنند. آیا ورزش کردن در شب مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ خوبی‌های ورزش کردن در عصر و شب چیست؟ معمولا کسانی که شب‌ها و عصرها ورزش می‌کنند، اول صبح می‌توانند بیشتر بخوابند و این برای بسیاری از افراد مسئله مهمی است.

 

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  7. رویا

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۸ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۶ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۹ ب٫ظ

  13. کیمیا نامدار

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۸ ب٫ظ

    عالی بود خداوند متعال به شما اجردهد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…