تابستان کجا برویم؟

۱۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر برای سفر تابستانی در ایران به‌دنبال جایی با آب‌وهوای معتدل و خنک هستید تا از گرمای تابستان به آن‌ پناه ببرید، علاوه بر شمال، مقاصد متعددی در گوشه‌وکنار کشور مناسب سفر هستند.
مقصدهای سفر تابستانی

تعطیلی مدارس و همچنین شروع فصل گرما در تابستان فرصتی را فراهم می‌کند تا گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، به جاده‌ بزنند و به مناطق خنک ایران سفر کنند؛ هرچند همیشه این دغدغه وجود دارد که «بهترین شهر برای سفر تابستانی یا خنک‌ترین شهر ایران در تابستان کجاست؟» در این بخش از مجله دلتا قصد داریم به معرفی تعدادی از مقصدهای سفر تابستانی بپردازیم تا علاوه بر طبیعت زیبا، از هوای خنک آن‌ها لذت ببرید.

چهارمحال و بختیاری یکی از مقصدهای سفر تابستانی

شهرکرد

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری، مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است و به همین دلیل به بام ایران شهرت دارد. آب‌‌وهوای شهرکرد در تابستان‌ها معتدل و در زمستان‌ها بسیار سرد می‌شود و در نتیجه جزو بهترین مقاصد سفر در تابستان به حساب می‌آید.

کوهرنگ

کوهرنگ

کوهرنگ که به چشمه‌های خروشان آب معدنی معروف است، منطقه‌ای بسیار زیبا با ارتفاع ۲,۳۵۰ متر در استان چهارمحال و بختیاری است که یکی از خوش آب و هواترین شهرستان‌های کشور و از بهترین گزینه‌های سفر در تابستان محسوب می‌شود.

تهران

فیروزکوه

فیروزکوه از شهرهای زیبای استان تهران در مسیر جاده تهران به شمال به حساب می‌آید که میانگین دمای سالانه آن حدود هشت درجه سانتی‌گراد است. طبیعت بکر و زیبای این شهر، آن را به‌عنوان مقصد سفرهای تابستانی در میان گردشگران مطرح کرده است؛ از جمله تنگه واشی که در دل تابستان، آب‌وهوای خنکی دارد.

دماوند

دماوند

دماوند یکی از شهرهای استان تهران و مرکز شهرستان دماوند است که مناطق دیدنی و خوش آب‌وهوای بسیاری دارد و یکی از کهن‌ترین شهرها و نخستین شهرهای اسطوره‌ای تاریخ ایران به حساب می‌آید.

مازندران

آلاشت

آلاشت یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در مازندران است که از خنک‌ترین شهرهای شمالی در تابستان محسوب می‌شود و با سفر به آنجا می‌توانید در ارتفاعی بلند، مهمان ابر و آفتاب و جنگل باشید.

فیلبند

فیلبند

روستای فیلبند که به «بام شرقی مازندران» نیز معروف شده، از مرتفع‌ترین ییلاقات مازندران است که با اقیانوسی از ابر و چشم‌اندازی بی‌بدیل پذیرای گردشگران در سفرهای تابستانی است.

کردستان

استان کردستان، بهار و تابستان بسیار مطبوع و معتدلی دارد و از همین رو جزو بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان محسوب می‌شود. گردشگرانی که این منطقه را برای سفر تابستانی خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند بازدید از پارک جنگلی آبیدر سنندج، و غیره را در برنامه سفرشان بگنجانند. دریاچه زریوار در مریوان یکی از مقاصد بی‌نظیری است که به‌هیچ‌وجه نباید دیدن آن را از دست داد.

کردستان

لرستان

استان لرستان، سرزمین لاله‌های واژگون، عروس آبشارهای ایران، اقلیم قلعه‌ها و چشمه‌های خروشان و جنگل‌های بلوط با ده‌ها سوغات و خوردنی و پوشیدنی رنگارنگ است که در روزهای گرم تابستان به‌عنوان یکی از مناطق خوش آب‌وهوا و خنک ایران، پذیرای گردشگران بسیاری است.

مقصدهای سفر تابستانی

استان اردبیل

اردبیل

اردبیل دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل است و از همین رو بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان به شمار می‌رود. آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی جزو میراث جهانی یونسکو، دریاچه شورابیل، مسجد جامع اردبیل، رودخانه بالیقلو چای و جنگل فندق‌لو از جمله جاهای دیدنی اردبیل هستند که گردشگران می‌توانند در سفر تابستانی خود از آن‌ها دیدن کنند.

مقصدهای سفر تابستانی

سرعین

سرعین شهری با چشمه‌های همیشه جوشان در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل است که به‌خاطر هوای مطبوعش، از خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان محسوب می‌شود و گردشگران از بخش‌های مختلف ایران برای آب درمانی و همچنین فرار از گرمای تابستان به آنجا سفر می‌کنند.

گیلان

ماسال

یکی از معروف‌ترین ییلاقات ماسال، روستای ییلاقی «اولسبلنگاه» در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا است. در این ییلاق تجربه قدم زدن روی ابرها و اقامت در خانه‌ای چوبی را خواهید داشت که حتی فکرکردن به آن، روح آدمی را تازه می‌کند. دیدنی‌های گیلان کم نیستند. ۸ مکان دیدنی بی‌نظیر بندر انزلی را هم ببینید.

ماسال

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، برای شبگردی در مشهد کجا برویم؟ را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  2. نادر یا سمی

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

    لذت سفر چه گونه با تور گروه گردشگری بوم گردی اقامت

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

      پیشنهاد شما بررسی می‌شود

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

    کامل نگذاشتی.جاهای تفریحی گردشگری زیاد هست

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      قطعا جاهای خیلی زیادی برای دیدن هست و متاسفانه ما برای نوشتن متن محدودیت کلمات داریم.🌹🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…