برای شبگردی در مشهد کجا برویم؟

۱۰
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعدادی از بهترین و مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی مشهد را در این بخش معرفی خواهیم کرد، مکان‌هایی که به‌ویژه در شب خودنمایی می‌کنند و با سرزدن به آن‌ها می‌توانید اوقاتی خوش و به‌یادماندنی کنار عزیزان‌تان داشته باشید.
شب مشهد کجا برویم

مشهد از نظر مساحت و جمعیت دومین کلان‌شهر ایران پس از تهران است. هر سال عده زیادی از داخل و خارج کشور برای زیارت بارگاه مقدس امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کنند. فقط جالب است بدانید که این شهر وسیع و پرجمعیت جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و شهری بسیاری نیز دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند لذت سفر به مشهد را دوچندان کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و برایتان سوال است که شب مشهد کجا برویم ادامه مقاله را در بخش گردشگری مجله دلتا از دست ندهید.

طرقبه

برای پاسخ سوال شب مشهد کجا برویم، طرقبه منطقه‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم در اولویت قرار دهید. در این منطقه کوهستانی هرآنچه را که از گردش و تفریحی عالی در شب انتظار داشته باشید خواهید یافت. از انواع رستوران و فست‌فود گرفته تا بازار و مکان‌های تفریحی. طرقبه مجموعه‌ای است تفریحی که جاذبه‌های دیدنی، تفریحی و طبیعی بسیار دارد.

طرقبه

آرامگاه فردوسی

اگر علاقه‌مند به شعر و ادب فارسی هستید و از گشت‌وگذار در بناهای تاریخی لذت می‌برید، حتما بازدید از این آرامگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بنایی که به‌ویژه شب‌ها خودنمایی می‌کند و زیبایی و جلای خاصی دارد.

آرامگاه فردوسی

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد مکان دیگری است که می‌توان از آن نام برد. مسجدی که قدمتی چندصدساله دارد (حدود ۸۰۰ سال) و در عصر سلطه تیموریان بر ایران ساخته شده است.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه افشار یکی دیگر از بناها و جاذبه‌های تاریخی مشهد است که در خیابان شیرازی مشهد، ضلع شمال‌غربی چهارراه شهدا (نادری سابق) واقع شده است و فاصله زیادی با حرم مطهر ندارد.

نادرشاه

مرکز خرید آرمیتاژ گلشن

یکی از معروف‌ترین پاساژها و مراکز خرید در مشهد برج تجاری آرمیتاژ گلشن است. از عطر، پوشاک، لوازم الکترونیک و وسایل آشپزخانه تا عینک و جواهرات و هر چیزی که از یک هایپرمارکت به‌روز و مدرن انتظار دارید در این مرکز می‌یابید.

سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه و یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای خوش‌گذرانی در مشهد انتخاب کنید.

موج های آبی

تونل باد صبا

اگر به‌خاطر ترس از ارتفاع یا هر مسئله دیگری تمایلی به تجربه تفریحاتی مثل بانجی‌جامپینگ یا پاراگلایدرسواری و نظایر این‌ها ندارید، پیشنهاد ما سرزدن به تونل باد صبا است. یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز مشهد که در فضایی شبیه‌سازی‌شده و کاملا ایمن می‌توانید سقوط آزاد را تجربه کنید.

شب مشهد کجا برویم

در پایان

در مشهد پارک‌ها، بوستان‌ها و خیابان‌های زیبایی نیز وجود دارند که می‌توانید برای شبگردی در این شهر به آن‌ها هم سر بزنید. فراموش نکنید که بام‌های این شهر هم برای شبگردی در مشهد انتخاب‌هایی عالی هستند و منظره‌ای زیبا و دیدنی از شهر را پیش رویتان می‌گذارند.

اگر به تفریح در شهرهای دیگر علاقه دارید، مطلب بزرگ‌ترین باغ عمودی خاورمیانه را در شیراز ببینید را بخوانید.

شب مشهد کجا برویم

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، مطلب ۸ مکان دیدنی بی‌نظیر بندر انزلی را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  2. الی

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۷ ب٫ظ

    پارک وکیل اباد، ملت، مادرو کودک، شاندیز و محسمه هاش!! جاغرق و ابشاراش، مسیر دوچرخه سواری مشهد ، مجتمع خرید های تو هاشمیه و ویلاژتوریست، کوه اب و برق اصا خود مشهد تو کوه اکثر کوهاش ابشار دارن، باغ وحش وکیل اباد اگه چیزی داشته باشه، موزه نادرشاهو چند موزه دیگه، یه چند تا سدم دور مشهد هست، جنگل سوت، کلیسای مشهد که هنوز نابود نشده و چند مسجد قدیمی دور حرم سرچ کنید میاره و خیلی معماری های جالبی میشه پیدا کرد تو مشهد چرا اینا نیستن تو لیست؟ و مطمعنم فقط اینا نیستن

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون دوست عزیز که تمام این موارد رو برای ما و دیگر دوستان نوشتید. به خاطر محدودیت در تعداد کلمات، ما نمی‌توانیم همه موارد را در یک مطلب بگنجانیم.🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۱ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      خوشحالیم که دوست داشتید.

      پاسخ

      • علی

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۹ ب٫ظ

        حرم امام رضا (ع) و کوه سنگی و پارک ملت و چندین آرامگاه یا بنای تاریخی که بعضی هاش اطراف حرم یا داخلش هم هستن

        پاسخ

        • مونا اصفهانی

          ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

          ممنونیم از شما که به این موارد اشاره کردید.

          پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…