این کارها دکور خانه را فاجعه می‌کند!

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین طراحان نیز ممکن است اشتباهاتی را در رابطه به چیدمان منزل انجام دهند.
اشتباهات بزرگ در چیدمان منزل

زمانی که اشتباه شما در چیدمان منزل کوچک باشد مانند خریدن یک کوسن اشتباه یا یک وسیله‌ تزیینی احمقانه، مشکل خیلی بزرگ نیست و می‌توان آن را حل کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات بزرگ در چیدمان منزل می‌پردازیم.

اشتباهات بزرگ در چیدمان منزل

برخی اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه ایرانی‌ها، باعث می‌شود خانه شلوغ، دلگیر و ناراحت باشد. با انتخاب صحیح وسایل هنگام خرید، چیدمان و نورپردازی درست به سادگی می‌توان از این اشتباهات جلوگیری کرد.

عدم قرارگیری پایه مبلمان روی فرش

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد در چیدمان فرش مرتکب می‌شوند این است که فرش را در وسط اتاق پهن کرده و مبلمان را به دور آن می‌چینند. در این صورت پایه مبلمان روی فرش قرار نمی‌گیرد. برای چیدمان درست فرش به نکات زیر توجه کنید.

  •  لبه فرش شما می‌تواند در کنار پایه‌های اول مبل شما قرار بگیرد.
    •    فرش شما می‌تواند کوچک‌تر از مورد قبل بوده و حداقل با فاصله ۱۰ سانتی‌متر از پایه‌های اول مبل قرار بگیرد.
    •    فرش شما می‌تواند پایه‌های اول مبل شما را شامل شود. دقت کنید تنها پایه‌های اول.
    از طرفی فرش ماشینی شما باید ۳۰ الی ۳۵ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد. این کار باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه شما می‌شود.

اشتباهات بزرگ در چیدمان منزل

قرارگیری تلویزیون مقابل پنجره از اشتباهات بزرگ در چیدمان منزل

تلویزیون باید از منبع نور فاصله داشته باشد، بنابراین تلویزیون را جلوی پنجره نگذارید چون پنجره ضد نور است و باعث تار و تیره شدن تصویر و آسیب به چشم می‌شود.

عدم هماهنگی سبک لوستر و مبلمان

اگر شما با استفاده از مبلمان راحتی و مدرن، سبک دکوراسیون منزل خود را مدرن کرده‌اید بهتر است که به دنبال لوسترهایی باشید که دقیقا از همین سبک تبعیت می‌کنند و به عبارتی دیگر مدرن هستند. در چنین شرایطی خرید لوسترهای بسیار مجلل، لوکس و کلاسیک انتخاب اشتباه و کاملا غلطی به‌شمار می‌آید که تناسب سبکی دکوراسیون منزل شما را بر هم زده و هیچ هماهنگی با مبلمان راحتی شما نخواهد داشت.

اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است و مبلمانی با سبک کلاسیک را در فضای خانه تان چیدمان کرده اید باید به دنبال مدل‌هایی از لوستر باشید که از حالت سادگی خود خارج شده‌اند و سبکی کلاسیک و مجلل و زیبا دارند.

اشتباهات بزرگ در چیدمان منزل

ارتفاع نادرست پرده در منزل

پرده‌هایی با برش کج و شیب‌دار یا با ارتفاع نامناسب از نظر بصری، ظاهری ناخوشایند را ایجاد می‌کنند. برای مثال پرده‌های با ارتفاع کوتاه تناسب را در فضا از بین می‌برند. همچنین با کوتاه‌تر نشان دادن سقف‌ها فضا را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. همین‌طور پرده‌هایی که روی زمین کشیده می‌شوند به راحتی گرد و غبار را جمع می‌کنند. برای اینکه چیدمان زیباتری در منزل داشته باشید به مطلب با وسایل دور ریختنی خانه را تزیین کنید سر بزنید.

ارتفاع نادرست پرده در منزل

نصب تابلوها در ارتفاع نامناسب از اشتباهات بزرگ در چیدمان منزل

بعضی اوقات هنگام تماشای یک تابلو دچار گرفتگی عضلانی می‌شویم. وقتی تابلویی بالاتر از سطح بینایی شما نصب شده باشد، چه بالای تختخواب یا مبل باشد، چه بر روی دیواری خالی، بیننده را اذیت می‌کند. هرچند که این یک اشتباه رایج است، اما به سادگی قابل اصلاح است. کافی است کمی در خانه قدم بزنید و به تابلوهای روی دیوار دقت کنید و هر کدام که بالاتر از سطح دید شما نصب شده است را کمی پایین‌تر آویزان کنید.

نصب تابلوها در ارتفاع نامناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش تمیز کردن مبلمان در منزل را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. کارن

    ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۳۷ ق٫ظ

    عالیه بخدا خیلی کارهای خوب یاد گرفتم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۵۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…