۸ مورد از دیدنی‌های بندر انزلی

3
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بندر انزلی یکی از شهرهای شمالی کشور است و از طریق رودخانه ولگا و دریای سیاه با اروپا ارتباط دارد، به همین دلیل از اهمیت اقتصادی و استراتژیک بالایی برخوردار است.
دیدنی‌های بندر انزلی

بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر شمال ایران، در استان گیلان و در ۴۰ کیلومتری رشت واقع شده است. دیدنی‌های بندر انزلی که شامل جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی متنوعی است، گردشگران زیادی را از سراسر ایران به این شهر می‌کشاند. به دلیل موقعیت بندری و فصل بارندگی، آن را اروپای کوچک می‌نامند. با دلتامگ همراه باشید تا دیدنی‌های بندر انزلی را بهتر بشناسید.

خرید ویلا در شمال

تالاب انزلی یکی از دیدنی‌های بندر انزلی

تالاب انزلی آن‌قدر معروف و شناخته‌ شده است که تعداد زیادی از گردشگران فقط برای دیدن این تالاب راهی بندر انزلی می‌شوند. وجود لاله‌های مردابی و نیلوفرهای آبی که در سرتاسر تالاب وجود دارد، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را ایجاد کرده است. سفر با قایق در تالاب یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات سفر شما به بندر انزلی خواهد بود.

بلوار ساحلی

اغراق نیست اگر بگوییم بلوار ساحلی در کنار تالاب در راس فهرست دیدنی‌های بندر انزلی قرار دارد. قدم زدن در این بلوار را فراموش نکنید که چراغ‌های زیبایش نیز بر جذابیت آن افزوده است. از بوستان این ساحل می‌توان عبور و مرور کشتی‌ها را به بندر تماشا کرد. رقص نرم امواج در کنار موج شکن، پرواز پرندگان بر فراز خزر، تلالوی نور خورشید روی امواج سبز غلطان و قایق‌های موتوری تندرو را مشاهده کرد.

خرید آپارتمان در بندر انزلی

حافظیه انزلی

جیگا موزیک یا مکان موسیقی انزلی که به دلیل شباهت به حافظیه شیراز به آن حافظیه انزلی می‌گویند، بنایی سفید رنگ است که در بلوار ساحلی واقع شده است. موسیقی جیگا حدود هشتاد سال پیش در سال ۱۳۱۱ ساخته شد و از آن زمان تاکنون محل برگزاری کنسرت‌ها و مراسم عمومی در انزلی بوده است. در نزدیکی این مجموعه ساختمان شهرداری، هتل ایران و بسیاری از مکان‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی انزلی قرار گرفته است. همچنین دسترسی از این محل به بلوار و بندرگاه زیبای انزلی بسیار راحت است و تنها 5 دقیقه زمان می‌برد به آنجا برسید.

دهکده ساحلی انزلی

از امکانات این شهرک می‌توان به ساحل اختصاصی آن به طول دو هزار متر اشاره کرد. دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگ‌ترین باغ ایران و یکی از دیدنی‌‌های بندر انزلی است و همچنان یکی از زیباترین شهرک‌های گردشگری ایران به‌ شمار می‌رود. با اینکه ویلاهای زیادی در این شهرک ساخته شده اما بیشتر مساحت دهکده ساحلی بندر انزلی به فضای سبز اختصاص یافته است. از این رو لقب بزرگترین باغ شهر ایران را از آن خود کرده است. قدم زدن در خیابان‌های شیک و در میان این فضاهای سبز، درختان مختلف، استشمام عطر بهارنارنج و درنهایت رسیدن به دریا می‌تواند برای هر گردشگری جذاب و هیجان انگیز باشد.

مطلب پیشنهادی:  5 راهکار برای افزایش هورمون دوپامین و احساس خوشبختی بیشتر

موج‌شکن انزلی

تقریبا همه کسانی که به بندر انزلی سفر کرده‌اند در کنار موج‌شکن عکس دارند. موج‌شکن ۵۰۰ متری انزلی در ابتدا برای جلوگیری از آسیب دیدن کشتی‌ها در اثر امواج دریا ساخته شد و ساخت آن در سال ۱۲۹۳ یعنی ۱۰۴ سال پیش به پایان رسید. از بلوار ساحلی، منظره زیبایی از موج‌شکن انزلی دیده می‌شود و از این بلوار می‌توان تا موج‌شکن پیاده‌روی کرد.

موج شکن انزلی دلتامگ

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

سفر با قایق تفریحی یک تجربه لذت‌بخش و منحصربه‌فرد است. گردشگرانی که می‌خواهند شبی خاطره‌انگیز را در دریای خزر سپری کنند، می‌توانند در مرکز اقامتی کشتی که دارای امکانات یک هتل چهار ستاره است، اقامت کنند. در واقع ژاپنی‌ها این کشتی را در سال 1971 با گنجایش 250 نفر ساختند. این سازه عظیم در 5 طبقه و 26 کابین درجه یک و دو ساخته شده است.

کشتی میرزا کوچک خان دلتامگ

برج ساعت

برج ساعت یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های انزلی است که در زمان ناصرالدین شاه به دستور حاکم انزلی ساخته شده است. هدف از ساخت این بنا تماشای دریا بوده و از آن به عنوان فانوس دریایی نیز استفاده می‌شد.

آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی معروف به آکواریوم فانتستیک یکی از بهترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ایران است که حدود ۳۰ میلیون یورو ارزش دارد. در تونل آبی ۴۳ متری این آکواریوم می‌توانید موجودات زیر آب را از نزدیک ببینید و احساس کنید که در کف اقیانوس در حال راه رفتن هستید.

آکواریوم انزلی دلتامگ

خرید آپارتمان در بندر انزلی

در جدول زیر چند نمونه از آگهی‌های خرید آپارتمان در بندر انزلی آورده شده است. برای دیدن آگهی‌های متنوع خرید خانه در شهرهای شمالی کشور به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

محله

متراژ سال ساخت

قیمت خرید (تومان)

بلوار معلم

85 متر 1402

2,980,000,000

غازیان

70 متر 1392

1,930,000,000

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    14 آذر 1402 در 9:32 ق.ظ

    از اینکه جاهای دیدنی کشور عزیزمون رو معرفی میکنیدسپاسگزارم

    پاسخ

  2. علیرضا خندابی

    17 آذر 1402 در 11:02 ب.ظ

    انزلی زیباست
    انسان ها یی با هوش و متعصب به شهرشان
    مردمانی سخت کوش
    بافرهنگ
    شیک پوش
    به روز و شاد
    مردمانی ورزشکار و خوش سلیقه
    انزلی ،شهر زیبا
    همیشه جاودان و پرنور باد
    علیرضا خندابی

    پاسخ

  3. ناشناس

    22 بهمن 1402 در 11:51 ب.ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

از بین بردن خط اخم خواسته همه افراد است که برای آن حاضر هستند که پول زیادی را صرف کنند. هم…