طبیعت بکر و سحرانگیز نوشا در تنکابن

۴
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای نوشا در 55 کیلومتری تنکابن قرار گرفته و ارتفاع 2100 متری آن از سطح دریا موجب شده تا اطراف آن را توده‌ای از ابرها احاطه کند.
روستای نوشا تنکابن

روستای نوشا تنکابن یکی از مقاصد بکر ایران با زیبایی‌های مثال‌زدنی است. برای رسیدن به روستای نوشا مسیری نسبتا طولانی پیش رویتان قرار دارد. اگرچه دسترسی به روستای نوشا تنکابن کمی مشکل است اما جذابیت‌های این روستا شما را ترغیب به ادامه راه می‌کند. مطلب امروز مجله دلتا به این روستا و دیدنی‌های آن اختصاص دارد.

روستای نوشا شهسوار

روستای نوشا تنکابن

حتما تاکنون نام جاده جنگلی و زیبای دوهزار را شنیده‌اید، خبر خوب آن است که برای رسیدن به روستای نوشا باید از جاده جنگلی دو‌هزار عبور کنید. نوشا به معنای نسیم خنک صبحگاهی است و با حضور در این روستا، این حس خنکی را به خوبی لمس می‌کنید. با ابرهایی که سراسر روستا را فرا گرفته‌، هوای پاک، طبیعت بکر و مناظر دیدنی، گشتی به یاد ماندنی در نوشا، تجلی بهشت، خواهید داشت.

روستای نوشا تنکابن

جاذبه بکر و دست‌نخورده

از نکات جالب توجه این روستا و از دلایل بکر و دست‌نخورده بودن آن عدم تردد خودرو است. شما با استفاده از اسب، موتورهای کوهستان یا پای پیاده می‌توانید این مسیر چشم‌نواز را طی کنید. گشت‌وگذار در این طبیعت بکر مستلزم پیاده‌روی طولانی است بنابراین با تجهیزات و لوازم کافی راهی شوید.

رودخانه روستای نوشا تنکابن

در طبیعت بسیار زیبای این منطقه شاهد رودخانه و چشمه‌ای با آب گوارا و بسیار خنک نیز خواهید بود. با انتخاب این روستا برای طبیعت‌گردی طعم خوش آب و غذای سالم را بچشید و هوای پاک و مطبوعی را نیز استشمام کنید.

طبیعت بکر نوشا

تفریحات و دیدنی‌ها

رانندگی در جاده جنگلی دوهزار: این جاده یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی شمال کشور و استان مازندران با طبیعت سرسبز و کوهستانی و درختان تودرتو است.

پیمایش و کوه‌پیمایی: برای رسیدن به روستای نوشا یک پیمایش طولانی مدت (حدود ۶ ساعت) خواهید داشت. در بعضی نقاط باید از کوه بالا بروید.

تماشای چشم‌انداز: گذر از میان جنگل‌های مازندران و مناطق کوهستانی رو به بالا، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را پیش رویتان می‌گذارد که همیشه در خاطرتان می‌ماند؛ منظره‌ای که حضور ابرها در اطراف روستا زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.

روستای نوشا

عکاسی: در نوشا و مسیر رسیدن به آن، فرصتی ناب برای عکاسی وجود دارد و می‌توانید در این چشم‌انداز تماشایی عکس‌های منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیزی بگیرید.

بازدید از چشمه میانلت: در کنار روستای نوشا چشمه‌ای به نام میانلت وجود دارد که گردشگران در سفرشان از آن نیز بازدید می‌کنند. معمولا مسافران بعد از گذران وقت در روستا، به سمت چشمه حرکت کرده و در کنار آبی که از آن جاری است قدم می‌زنند.

اگر به روستاهای دیدنی ایران علاقه دارید، بهشت گمشده‌ای در مشهد را بخوانید.

 تنکابن

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، آبشار یخی خور نزدیک‌ترین نقطه به تهران را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ب٫ظ

    سلام عکس اول برای ماسال هستش،؟

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      خیر دوست عزیز، خیلی شبیه هستند. ممنون از شما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۴ ب٫ظ

    ❤️😍😍😍😍😍❤️❤️❤️

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…