این ۳ ماده موهای شما را نابود می‌کند

۱۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به فکر سلامت مو هستید، هرچه زودتر با مواد اولیه مضر محصولات بهداشت مو آشنا شویم و آگاهانه از آن‌ها اجتناب کنیم.
موادی که مو را نابود می‌ کند

به‌نظر شما شرکت‌های تولید لوازم بهداشتی به‌اندازه ما به سلامت موهای‌مان اهمیت می‌دهند؟ فکر می‌کنید استفاده از مواد طبیعی و تولید محصولات ارگانیک چقدر برای‌شان در اولویت است؟ متأسفانه حتی معتبرترین برندهای دنیا بیشتر از من و شما به فروش محصولات خودشان فکر می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع موادی که مو را نابود می‌ کند می‌پردازیم.

سولفات

سولفات ماده پاک‌کننده مقرون‌به‌صرفه‌ای است که در بیشتر شامپوهای بازار وجود دارد و وقتی روی موهای مرطوب می‌نشیند، آن‌قدر کف می‌کند که هرکسی با موی چرب، فورا عاشقش می‌شود. اصلا دلیل اینکه ذهن ما کف را با تمیزی و پاکیزگی گره می‌زند، وجود همین ماده است.

چه ماده‌ای را جایگزین کنیم؟

نه‌اینکه سولفات مستقیما برای مو خطری داشته باشد اما از آنجا که یک ماده شیمایی تهاجمی محسوب می‌شود که مو را خشک می‌کند و روغن طبیعی پوست سر را از بین می‌برد، بهتر است از شامپو‌های بدون سولفات استفاده کنید تا ساقه‌های مو به‌مرور زمان ضعیف، کدر و آسیب‌دیده نشوند و انتهای‌شان هم دوشاخه نشود.

برای جلوگیری از اثرات مضر سولفات روی مو، یک شامپو یا نرم‌کننده طبیعی با مواد پاک‌کننده طبیعی مثل روغن آرگان را امتحان کنید.

مواد نابود کننده مو

روغن‌های معدنی

روغن معدنی نوعی مرطوب‌کننده مقرون‌به‌صرفه است که رد آن در بسیاری از فرمولاسیون‌های آرایشی دیده می‌شود. وجود این روغن‌ها در محصولات بهداشت مو ظاهرا درخشندگی را به ساقه‌های مو بازمی‌گرداند و اجازه نمی‌دهد موها به‌هم گره بخورند یا دوشاخه شوند اما در حقیقت این پوشش محافظ و براق نمی‌تواند به فیبر مو نفوذ کند و به‌عنوان محصول مراقبت از مو هیچ تأثیری ندارد.

چه ماده‌ای را جایگزین کنیم؟

اگر دنبال روغنی هستید که جلوی کم‌شدن پروتئین‌های ضروری مو را بگیرد، محصولاتی انتخاب کنید که حاوی روغن نارگیل باشند چون اثربخشی روغن‌های گیاهی قابل قیاس با محصولات حاوی روغن معدنی نیست. فرقی نمی‌کند موها آسیب‌دیده یا نسبتا سالم باشند؛ نرم‌کننده‌ها و محصولات حاوی روغن نارگیل از موثرترین مواد طبیعی برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از کم‌شدن پروتئین مو هستند.

 مواد مضر برای مو

عطرهای مصنوعی

تجربه ثابت کرده عطرها با واکنش‌های پوستی عجیب‌و‌غریب مثل قرمزی، خارش، کهیر یا درماتیت همراه هستند. پس اگر موقع مطالعه برچسب مواد تشکیل‌دهنده محصول با کلمه «عطر» مواجه شدید، با احتیاط بیشتری جلو بروید. بسیاری از محصولات حتی به شما نمی‌گویند این عطر از چه موادی ساخته می‌شود اما ما به شما می‌گوییم. بیش از ۹۵درصد مواد شیمیایی موجود در عطرهای مصنوعی از مواد پتروشیمی تهیه می‌شوند!

چه ماده‌ای را جایگزین کنیم؟

اگر پوست سر شما مستعد حساسیت است، بگردید دنبال شامپوها و ماسک مو‌های بدون عطر تا خیال‌تان از بابت آسیب محصولات عطری راحت باشد. البته می‌توانید از این مواد برای تقویت نوک ساقه‌های مو استفاده کنید.

سلامتی مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب خواص این روغن برای پوست و مو شما بی‌نظیر است را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  5. مریم

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۰ ب٫ظ

      عالی بود

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۱۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…