بهترین روش تمیز کردن مبلمان در منزل

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمیز کردن مبلمان باعث جلوه دادن به فضای منزل و افزایش طول عمر آن می‌شود.
تمیز کردن مبل مخمل در منزل

اکثر افراد در منزل مبلمان مخمل دارند. وقتی مبلمان مخمل کثیف و لکه‌دار می‌شوند، تمیز کردن آن‌ها کار راحتی نیست چرا که ممکن است به پارچه آن آسیب وارد شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌های تمیز کردن مبل مخمل در منزل می‌پردازیم.

تمیز کردن مبل مخمل در منزل

یک نکته مهم دیگر در خصوص تمیز نگه داشتن پارچه مبل مخمل این است که اگر چایی یا هر نوشیدنی دیگری روی مبل شما ریخت، بلافاصله دست به‌کار شوید و آن را تمیز کنید و نگذارید که لکه آن خشک شود.

استفاده از جوش شیرین و آبلیمو برای تمیز کردن مبل پارچه مخمل در منزل

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین پخته شده را با نصف فنجان آبلیمو مخلوط کنید. اگر می‌خواهید ترکیب شوینده شما بیشتر کف کند،‌ میزان آبلیمو را بیشتر کنید. سپس پارچه‌ای بدون پرز را به محلول شوینده آغشته کنید. سپس آن را با دقت و آهسته به سطح لکه‌دار پارچه مخمل بزنید. توجه کنید که نباید پارچه را با فشار روی لکه بکشید بلکه باید به حالت ضربه‌های آرام قسمت خیس پارچه را به لکه مبل بزنید. همین کار را چند بار تکرار کنید و سپس بگذارید مبل خشک شود. برای اینکه چیدمان زیبایی در منزل خود داشته باشید به مطلب جای این مبل در دکور خانه شما خالی است! سر بزنید.

تمیز کردن مبل مخمل در منزل

استفاده از آب و صابون

این روش بسیار مشابه روش قبل است با این تفاوت که به جای جوش شیرین و آبلیمو، از آب و صابون استفاده می‌شود. ابتدا محلول را درست کنید. سپس یک پارچه تمیز را به محلول آب و صابون آغشته کنید. به شکلی که فقط بخشی از پارچه بدون پرز خیس و نم‌دار شود. به آرامی و آهستگی ضربات نرمی را با قسمت خیس پارچه به قسمت لکه دار مبل مخمل وارد کنید. چندین بار این ضربات آرام را تکرار کنید. حالا به آن زمان بدهید که خشک شود و پرزهای مبل مخمل به حالت عادی برگردند.

تمیز کردن مبل مخمل در منزل

استفاده از شامپوی مبل برای تمیز کردن مبل پارچه مخمل در منزل

در مواردی ممکن است بعضی از لکه‌ها سرسخت‌تر از این حرف‌ها باشند و با استفاده از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو و یا ترکیب آب و صابون پاک نشوند. بخصوص لکه‌هایی که روی مبل مخمل خشک شده‌اند و مدت زمان نسبتا زیادی از خشک شدن آن‌ها می‌گذرد. ابتدا پارچه بدون پرز را به شامپو آغشته کنید. سپس به آرامی پارچه را روی لکه قرار دهید. از کشیدن پارچه روی مبل پرهیز کنید. فقط به شکل ضربه‌ای پارچه و لکه را با هم تماس دهید.

استفاده از شامپوی مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب این آویزهای تزیینی آشپزخانه را دیدنی می‌کنند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…