چه کنیم تا دیگران به ما احترام بگذارند؟

۱۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقریبا همه‌ افراد در هر سن‌و‌سال و موقعیت اجتماعی‌، دوست دارند مورد احترام واقع شوند و جایگاه‌شان به‌عنوان یک انسان محترم حفظ شود.
ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

احترام خودبه‌خود ایجاد نمی‌شود. احترام به‌دست آوردنی است و برای همین لازم است، رفتار مناسبی داشته باشید تا دیگران برای شما احترام قائل شوند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان ویژگی های رفتار با احترام بیشتر می‌پردازیم.

ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

اگر به‌عنوان یک فرد احترام لازم را دریافت کنید، برنده هستید. در ادامه نکاتی برای کسب احترام بیشتر آورده شده است. با ما همراه باشید.

مهربان باشید

با هر فردی که در طول روز برخورد می‌کنید، از همسر و فرزندانتان گرفته تا همکاران و حسابداران فروشگاه، به مودبی و احترام برخورد نمایید. گفتن این حرف آسان‌تر است اما انجام آن نیز امکان‌پذیر است، بخصوص اگر روز بدی را پشت سر گذاشته‌اید. باید با همه به درستی رفتار کنید و مهربانی را همواره به خاطر داشته باشید. در هر جایی که می‌توانید، لبخند بزنید و از کلماتی مانند «لطفاً» و «متشکرم» استفاده کنید. توجه داشته باشید که این نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا محترمانه با شما برخورد شود، بلکه باعث ایجاد یک فضای مثبت و صمیمی‌تر نیز می‌شود.

محترمانه رفتار کنید

رفتارهای غیر‌محترمانه مانند چشم‌غره‌‌رفتن، استفاده‌ بیش‌از‌حد از تلفن‌همراه را کنار بگذارید و برای درمان پرحرفی خود چاره‌ای بیندیشید. این کارها نه‌ تنها نشانه‌ بی‌احترامی به فردی است که با او ارتباط دارید، بلکه مانع از برقراری ارتباط بیشتر و حل مسئله نیز خواهد شد.

ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

خوب گوش کنید

گوش دادن یک فرایند فعال است و به هیچ وجه یک رفتار منفعلانه نیست. با گوش دادن، شما فکرها و عقایدتان را از ذهن خارج می‌کنید و به واقعا به آنچه دیگران می‌خواهند به شما انتقال دهند، گوش می‌دهید. در بسیاری از گفت‌وگوهای امروزی، نظرات یک فرد می‌تواند باعث تحریک افکار شنونده شود و او نیز داستان خود را در یک روند مشابه مطرح می‌کند. به این ترتیب، گوش دادن نه تنها به شما کمک می‌کند دیدگاه خود را گسترش دهید، بلکه فرصتی است تا ارتباط شما با دیگران بهبود یابد و داستان شخصی خود را به اشتراک بگذارید.

مفید بودن از ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

افرادی که همیشه آماده‌ کمک‌کردن به دیگران هستند یا در موقعیت‌های لازم به دیگران گوش می‌دهند یا به دنبال فرصتی برای کمک‌کردن هستند، احترام بیشتری دریافت می‌کنند. به‌دنبال فرصت‌هایی برای کمک‌کردن باشید، حتی اگر قبلا این موقعیت‌ها را نادیده می‌گرفتید. مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشید. برای اینکه رفتار بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب چگونه با ترس‌های خود روبه‌رو شویم؟ سر بزنید.

بهانه‌تراشی نکنید

فعالیت‌های من، به‌جز در بعضی موارد پیش‌بینی نشده، براساس انتخاب‌هایی است که خودم انجام می‌دهم و دلایلی برای بهانه‌تراشی وجود ندارد. من مسئولیت انجام کارهایم را به عهده می‌گیرم و تلاش می‌کنم به بهترین شکل ممکن از زمانم استفاده کنم. اگر به‌طور معمول دیرتر از موعد به مقصدی برسم، احتمالا به دلیل مشکلاتی در مدیریت زمان خودم است. همچنین، اگر نتوانسته‌ام کاری را به اتمام برسانم، احتمالا به دلیل عدم تمرکز کافی روی آن یا به خاطر غیرضروری بودن است. به هر حال، من سعی می‌کنم با تمرکز و مدیریت مناسب زمان، وظایفم را به درستی انجام دهم.

خشم را کنار بگذارید

عصبانیت و ناراحتی به هیچ‌کس جز خودتان آسیب نمی‌زند. بیشتر از چند لحظه خشم را در خودتان نگه ندارید می‌توانید از راه‌های کنترل خشم استفاده کنید، کار خود را جبران کنید یا از آن بگذرید. در حالت خشم باقی نمانید. توجه داشته باشید که استرس سبب ایجاد هیجان می‌شود و می‌تواند در سلامتی شما مشکل ایجاد کند.

مشتاق تغییر بودن

مشتاق تغییر بودن از ویژگی های رفتار با احترام بیشتر

لجبازی شما را به‌جایی نمی‌رساند. قبول کنید که تغییر جزئی از روند تکامل است. مهارت‌های رشد فردی را در خودتان تقویت کنید. برای مثال به یادگیری مهارت‌های جدید بپردازید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید و بخصوص رفتارهای غیرارادی خود را بررسی کنید و به خاطر این سعی و تلاش در مسیر بهترشدن خودتان را تحسین کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۲۷ ق٫ظ

    برام جالب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    خیلی ممنون از راهنماییتون خیلی خوب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۲۰ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۸ ب٫ظ

    • ناشناس؟!

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۶:۴۷ ب٫ظ

      بسیار خوب ممنون از زحمات شما که همواره برای ما زحمت می

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…