خواص هلو، سوپر میوه سرشار از پتاسیم را بشناسید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هلو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان ازجمله ویتامین B، پتاسیم و آهن است.
خواص هلو برای سلامتی

یک عدد هلوی کوچک، می‌تواند ۱۵ درصد از ویتامین C روزانه موردنیاز بدن‌تان را تامین کند. خواص هلو در مراقبت از پوست و استحکام استخوان‌ها بسیار موثر است. در این مطلب مجله دلتا شما را با خواص هلو برای سلامتی و حقایق جالب در مورد آن آشنا می‌کنیم.

خواص هلو برای سلامتی بدن

بنا بر بررسی‌ها، مشخص‌شده که هلو، خواص حیرت‌انگیز بی‌شماری دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که هلو سرشار از ترکیبات فنولی و کاروتنوئید است و این مواد ضد تومور و ضد سرطان هستند. در تحقیقی دیگر آمده است، این میوه می‌تواند در مبارزه با انواع سرطان‌ها مانند سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان روده، موثر باشد.

درمان دیابت

هلو به دلیل اینکه مقدار فیبر زیادی دارد، از سطح قند خون بسیار کاسته و از خطر ابتلا به دیابت نوع ۱، پیشگیری می‌کند. هلو همچنین دارای شاخص گلیسمی کم ۲۶ تا ۵۵ است و میوه مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت به‌حساب می‌آید.

درمان دیابت

بهبود سلامت قلب

خواص هلو برای بهبود سلامت قلب بسیار موثر است. به دنبال تحقیقی در دانشگاه کالیفرنیا مشخص شد که ترکیبات فنولی موجود در پوست و گوشت هلو، از کلسترول بد خون می‌کاهد و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، وضعیت قلب و عروق در شرایط مطلوبی قرار می‌گیرد و فرد را از ابتلا به بیماری‌های قلبی دور نگه می‌دارد.

کمک به هضم غذا

هلو به دلیل دارا بودن ویژگی‌های قلیایی و فیبر، می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تضمین کند. فیبر رژیمی در هلوها، آب را جذب و از اختلال‌های معده مانند یبوست، اسهال، زخم‌ معده، ورم معده و جنبش‌های نامنظم روده پیشگیری می‌کند.

خواص هلو برای سلامتی ، هضم غذا

حفظ سلامت سیستم عصبی

یکی از مهم‌ترین خواص هلو کمک به‌سلامت سیستم عصبی است. وجود منیزیم در هلو به پیشگیری از اضطراب و نگرانی در بدن کمک می‌کند و سیستم عصبی را آرام نگه می‌دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص هلو می‌توان گفت که این میوه، سرشار از اسید اسکوربیک و روی است و به عملکرد طبیعی بدن و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. هلو می‌تواند در درمان جراحت‌ها موثر باشد و به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان در آن، عفونت‌ها را درمان و از شیوع یا شدت بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، مالاریا، ذات‌الریه و اسهال پیشگیری می‌کند.

خواص هلو برای سلامتی چیست

ویژگی‌های ضد پیری

هلو سرشار از ماده معدنی روی است و این ماده، ویژگی‌های ضد پیری دارد. مصرف خوراکی‌های سرشار از روی، مانند هلو، تولید پادتن در بدن را افزایش می‌دهد و از صدمات سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌کاهد.

بهبود سلامت دندان و استخوان

فسفر و کلسیم موجود در هلو، به تقویت استخوان‌ها و دندان کمک می‌کند و باعث حفظ یا بازسازی بافت‌های بدن می‌شود. همچنین فسفر می‌تواند از انواع بیماری‌های استخوانی مانند کلسیم زدایی که منجر به پوکی استخوان، به‌ویژه در زنان یائسه می‌شود، جلوگیری کند.

سم‌زدایی بدن

هلو برای پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن مفید است و می‌تواند سموم مضر را از کبد و کلیه‌ها خارج کند. در تحقیقی مشخص شد، عصاره‌‌ هلو می‌تواند اثرات محافظتی روی کبد داشته باشد و در درمان بیماری‌های کبدی ناشی از درمان‌های طولانی‌مدت بیماری‌هایی مانند میگرن، سل و دیابت موثر باشد.

خواص هلو برای سلامتی بدن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ کمبود دلیلی برای بی‌حسی و گزگز دست و پاها را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. behzadian

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۵۸ ب٫ظ

    مطالب بسیار آموزنده و کارآمد است دانستنی های کار آمد مفیدی است باسپاس از شما

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…