اعتماد به نفس بالا شما را لاغر می‌کند

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 کاهش وزن می‌تواند تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس شما داشته باشد.
رابطه لاغری و اعتماد به نفس

رابطه لاغری و اعتماد به نفس چیست؟ ظاهر فیزیکی و اعتماد به نفس اغلب ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. با این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

رابطه لاغری و اعتماد به نفس

وجود دلایل متعددی برای کاهش وزن و بهبود اعتماد به نفس وجود دارد. بدون توجه به اینکه آیا هدف شما ارتقای سلامتی است یا لباسی که دوست دارید را بپوشید، همه این دلایل می‌توانند بهبود بزرگی در زندگی شما ایجاد کنند.

یکی از دلایل اصلی کاهش وزن، بهبود سلامت و رفاه عمومی است. با کاهش وزن، خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا کاهش می‌یابد. این بهبود سلامتی باعث افزایش انرژی و قدرت بدنی می‌شود و به شما امکان می‌دهد به طور فعالانه در زندگی شرکت کنید

رابطه لاغری و اعتماد به نفس

ظاهر بهتر

علاوه بر این، کاهش وزن می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و روحیه مثبت شما شود. با بهبود ظاهر خود، احساس خوبی درباره بدنتان و ظاهرتان خواهید داشت و این به شما اعتماد به نفس بیشتری در روابط اجتماعی و عاطفی می‌دهد. همچنین، از دیدن پیشرفت‌های خود در کاهش وزن، احساس خوبی خواهید داشت و این به شما انگیزه می‌دهد تا در ادامه راه با تلاش و تمرکز روی هدف‌هایتان پیش بروید.

داشتن احساس بهتر

اگر به روشی سالم وزن کم می‌کنید، به این معنی است که درست غذا می‌خورید و به‌طور منظم ورزش می‌کنید. هر دوی این‌ها حال شما را بهتر می‌کند. راحت‌تر به خواب می‌روید، شما انرژی بیشتری دارید و با ورزش منظم، بدن شما به‌طور طبیعی مواد شیمیایی مربوط به احساس خوب مانند اندورفین و انتقال دهنده‌های عصبی، سروتونین و نوراپینفرین را افزایش می‌دهد که هر دو هدف داروهای ضد افسردگی هستند.

محقق کردن اهداف

محقق کردن اهداف

هر کسی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرد، می‌داند که این یک چالش است و به راحتی قابلیت برنده شدن ندارد. اما زمانی که به اهداف کاهش وزن خود دست پیدا کنید، اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید و این باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. برای آماده شدن و رسیدن به موفقیت‌ها، می‌توانید اهداف کوچک و قابل اندازه‌گیری را برای شروع کاهش وزن خود تعیین کنید.

توسعه و کنترل برای کاهش وزن

یکی از راه‌های موثر برای دستیابی به اهداف کاهش وزن، تعیین هدف‌های کوچک و قابل اندازه‌گیری است. به جای تعیین هدف بزرگ و غیرقابل دستیابی مانند از دست دادن تمام وزن اضافی در یک مدت زمان کوتاه، بهتر است هدف‌های کوچک‌تر و قابل اندازه‌گیری مانند کاهش وزن یک کیلوگرم در هفته را تعیین کنید. این اهداف قابل تحقق‌تر هستند و با هر دستاورد کوچکی، اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.

توسعه و کنترل برای کاهش وزن

به‌دست آوردن حمایت

وقتی به یک باشگاه ورزشی یا کلاس مدیتیشن می‌‌پیوندید، با افرادی آشنا می‌‌شوید که علاقه‌‌های مشابهی دارند. این افراد وجود دارند تا به شما در رسیدن به اهدافتان، چه در داخل و چه در خارج از باشگاه، کمک کنند. داشتن یک سیستم حمایتی قوی از افراد با علایق مشترک، شما را اجتماعی نگه می‌دارد و اعتماد به نفس شما را بهبود می‌بخشد. ممکن است به این دلیل شروع به کاهش وزن کرده باشید که می‌‌خواستید بهتر به‌نظر برسید یا سالم‌تر باشید، اما این یک راه عالی برای افزایش طبیعی اعتماد به نفس و یادگیری دوباره احساس خوبی در مورد خودتان است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید فردی برونگرا هستید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۴۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۳۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…