خیال‌انگیزترین جاذبه گردشگری قشم

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کشور ایران مکان‌های دیدنی بسیاری را دارد که اکثر مردم با آن آشنایی ندارند. قشم جزو شهر‌هایی است که از جاذبه‌های دیدنی بسیاری برخوردار است و بهترین مکان برای سفر به شمار می‌رود.
دره تندیس ها

قشم از زیباترین جزیره‌های ایرانی، خلیج فارس و همچنین جزو اولین ژئوپارک خاورمیانه است. دره تندیس‌ها از زیباترین جاذبه‌های دیدنی قشم، محسوب می‌شود. سالانه افراد زیادی به قشم سفر می‌کنند. قبلا در این مکان دریا وجود داشته است و انواع موجودات دریایی در آن زندگی می‌کرده‌اند. در این بخش از مجله دلتا شما را بیشتر با دره تندیس ها آشنا می‌کنیم.

دره تندیس ها کجاست؟

یکی از دیدنی‌های هرمزگان دره تندیس‌ها است. این دره در غرب جزیره قشم واقع است. در ۵/۵ کیلومتری، جنوب غربی روستای طبی و در جنوب جنگل حرا قرار دارد. این دره بسیار شگفت‌انگیز یکی از سایت‌های ژئوپارک است.

ژئوپارک به مکان‌هایی گفته می‌شود که پدیده‌های زمین شناسی جالبی دارد و حتی گاهی دارای پدیده‌های تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و غیره هستند. جزیره قشم اولین ژئوپارک خاورمیانه است، که در سال ۲۰۰۶ میلادی به ثبت یونسکو رسید. ژئوپارک قشم از ۲۵ ژئوسایت برخوردار است که شامل: دره ستاره‌ها، بام قشم، دره تندیس‌ها، کریان، پهنه‌های گلی، جنگل حرا و غیره می‌شود.

ژئوپارک قشم

قدمت دره تندیس ها

بر اساس تحقیقات انجام شده، دره تندیس‌ها قدمتی بیشتر از ۲ میلیون سال دارد. این دره بر اثر فرسایش خاک، ماسه و سنگ به وجود آمده است. بارندگی زیاد و فرسایش خاک‌ها از عوامل شکل‌گیری دره تندیس‌ها است.

علت نامگذاری دره تندیس‌ ها

علت نامگذاری دره تندیس‌ها، وجود سنگ‌ها با شکل‌های مختلف است. سنگ‌هایی که بعضی از آن‌ها مانند: انسان و حیوان (خروس و مرغ) هستند. البته این اشکال و مجسمه‌ها به‌صورت کاملا طبیعی پدید آمده‌اند و فقط با تخیل ما انسان‌ها است که آن‌ها به شکل‌های مختلف به نظر می‌آیند.

دره تندیس ها در قشم

دلیل شهرت

دره تندیس‌ها از لحاظ ساختاری مانند دره ستارگان است، با این تفاوت که بسیار بزرگ‌تر و تراکم پدیده کمتری دارد. سنگ‌های این دره به گونه‌ای تراش خورده‌اند که باور اینکه هیچ تیشه‌ای در به وجود آوردن آن‌ها نقش نداشته، سخت است. با بالا آمدن جزیره و عقب‌نشینی ساحل، قسمت خشکی بیشتر شده و دره تندیس‌ها به وجود آمده است.

تفریحات دره تندیس ها

دره تندیس‌ها مکانی فوق‌العاده برای عکاسی است. در دره تندیس‌ها از خرید غافل نشوید، زیرا صنایع‌ دستی‌ بسیاری دارد که می‌توانید برای عزیزان خود خرید کنید. از تفریحاتی که اکثر گردشگران به آن علاقه دارند می‌توان به پیاده‌روی شبانه در دره تندیس‌ها اشاره کرد که تجربه بسیار متفاوتی خواهد بود.

دره تندیس های قشم

بهترین زمان بازدید از دره تندیس ها

به علت آب و هوای گرم قشم، بهترین زمان سفر و بازدید از دره تندیس‌ها، در اواسط فصل پاییز و اوایل فصل بهار است، زیرا در این فصل و زمان از سال دما از ۲۴ درجه سانتی‌گراد بیشتر نخواهد شد. هوای جزیره قشم در فصل زمستان به حدی عالی و دلچسب است که می‌توان با لباس‌های نازک و خنک به دره تندیس‌ها رفت و از آنجا بازدید نمود.

اگر به مطالب گردشگری جنوب ایران علاقه دارید، دره ارواح در ایران! را بخوانید.

دره تندیس ها

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب گردشگری، بهشت گمشده‌ای در مشهد را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…