رپورتاژآگهی

نکات نگهداری از سالمند در منزل

۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عوامل زیادی از جمله ناتوانی‌ها یا اختلالات جسمی، بهبودی پس از جراحی، بدتر شدن شرایط یا علائم بیماری، کاهش سلامت کلی و غیره بر نیاز عزیز سالمندتان به مراقبت در منزل نقش دارند.
نکات نگهداری از سالمند در منزل

معمولا افراد در دوره سالمندی نیاز دارند تا کسی همدم‌شان باشد و به آن‌ها در کارهایی از جمله نظافت خانه، آشپزی و غیره کمک کند. اگر تصمیم گرفته‌اید که از والدین سالمندتان در خانه مراقبت کنید بهتر است قبل از هر چیزی با نکات مراقبت از سالمندان در منزل و همچنین مزایای مراقبت از آن‌ها در خانه آشنا شوید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع نکات نگهداری از سالمند در منزل می‌پردازیم.

وظایف پرستار سالمند

وظایف پرستار سالمند در منزل به نیاز و شرایطی روحی و جسمانی عزیز سالمندتان بستگی دارد اما به‌طور کلی برخی از خدمات پرستار سالمند در منزل شامل موارد زیر می‌شود:

  • کمک به انجام تحرک، ماساژ و جلوگیری از ایجاد زخم بستر در سالمند
  • توجه به مصرف درست و به موقع دارو
  • کمک در انجام کارهای روزمره و شخصی (استحمام، تعویض لباس و غیره)
  • تنظیم ساعت خواب سالمند
  • هم‌صحبتی با سالمند
  • آشپزی و توجه به رژیم غذایی سالمند
  • انجام تزریقات در صورت نیاز
  • چک کردن فشارخون، قند خون و غیره
  • تشویق سالمند به ورزش
  • نظافت منزل

 نکات نگهداری از سالمند

۷ نکته نگهداری از سالمند در منزل

وقتی زمان مراقبت از والدین سالمندتان فرا می‌رسد، باید مطمئن شوید که در مراقبت از آن‌ها با عشق و با حوصله رفتار خواهید کرد. ممکن است گاهی مراقبت از این عزیزان برای شما چالش برانگیز و استرس زا باشد اما باید به خاطر داشته باشید که برای آن‌ها آسان نیست که به دیگران وابسته باشند؛ بنابراین زمانی‌که تصمیم می‌گیرید از والدین‌تان در خانه مراقبت کنید باید با یک سری نکات مراقبت از سالمندتان آشنا باشید.

۱. به آ‌ ها زیاد سر بزنید

مهم است که اغلب به عزیز سالمندتان سر بزنید. سالمندان به تعامل اجتماعی با شما نیاز دارند و شما نیز مطمئن می‌شوید که والدین سالمندتان ایمن، سالم و به‌طور کلی خوب هستند. در طول بازدید، همیشه بهتر است اطراف خانه را برای هرگونه مشکلی که ممکن است نیاز به رسیدگی داشته باشد، مانند تمیزی کلی خانه یا اگر چیزی خراب است که ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد، بررسی کنید. همچنین، یک بررسی معمولی از منابع غذایی، لباس‌های تمیز و گیاهان آنها انجام دهید.

اگر ساکن تهران هستید و به دلیل مشغله کاری یا دور بودن منزل‌تان از خانه والدین‌تان نمی‌توانید دائما به آن‌ها سر بزنید و خدمات مراقبتی لازم را به آن‌ها ارائه دهید می‌توانید از سرویس نگهداری از سالمند در منزل تهران پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم استفاده کنید.

۲. داروهای آن‌ها را بررسی کنید

مطمئن شوید که داروهای خود را به درستی مصرف می‌کنند. اگر داروهای زیادی مصرف می‌کنند بهتر است داروهایشان را در یک محفظه با برچسب روزهای هفته و همچنین دوزهایی که باید مصرف کنند قرار دهید. این روش می‌تواند به ساده‌سازی روند مصرف دارو کمک کند. همچنین، در صورت تجویز داروی جدید، حتما از پزشک یا داروساز در مورد عوارض جانبی احتمالی یا تداخلات احتمالی با داروهای فعلی سؤال کنید.

۳. استخدام پرستار در منزل

در صورت نیاز یک پرستار سالمند برای عزیزتان استخدام کنید. پرستار سالمند می‌تواند به عزیز شما در انجام فعالیت‌های روزانه مانند دوش گرفتن، انجام امور خانه داری، خرید و غیره کمک کند. حتی اگر سالمند شما سالم است و نیازی به کمک در انجام کارهای روزمره ندارد می‌توانید برای او یک پرستار سالمند سالم استخدام کنید تا در طول  شبانه روز همدم و همصحبت او باشد. بهتر است برای استخدام پرستار سالمند به مراکز خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید تا خیال‌تان از امنیت و سلامت عزیز سالمندتان راحت باشد.نگهداری از سالمند در منزل

۴. در خانه سالمندتان تغییراتی ایجاد کنید

بهتر است به اطراف خانه عزیز سالمندتان نگاهی بیندازید و ارزیابی کنید که چه چیزی ممکن است برای آن‌ها خطرناک باشد؛ و اصلاحات و تعمیرات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال:

  • نصب رمپ برای ویلچر یا واکر.
  • نصب نرده برای پله‌ها
  • روشنایی کلی خانه را بررسی کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی روشن است.
  • برداشتن وسایل اضافی که در مسیر رفت و آمد آن‌ها است
  • جمع کردن فرش‌های کوچک که ممکن است سالمند بر روی آن‌ها لیز بخورد
  • اطمینان حاصل کنید که کابل‌ها و سیم‌ها به‌طور ایمن جمع شده‌اند تا از سقوط احتمالی سالمند جلوگیری شود.

۵. مراقب مسائل رانندگی باشید

ممکن است زمانی فرا برسد که عزیز شما به دلیل کاهش توانایی‌های شناختی و زمان واکنشش در جاده، دیگر نتواند رانندگی کند. ارزیابی توانایی‌های رانندگی آن‌ها بسیار مهم است درصورتی‌که مشکلی در رانندگی دارند سعی کنید برای آنذها راننده استخدام کنید.

اگر ساکن کرج هستید و به دلیل مشغله کاری نمی‌توانید در کنار والدین سالمندتان باشید و خدمات مراقبتی لازم را به آن‌ها ارائه دهید می‌توانید از سرویس نگهداری از سالمند در منزل کرج پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم استفاده کنید.

۷. وعده‌های غذایی سالم تهیه کنید

ممکن است عزیز سالمند شما توانایی یا تمایلی برای آشپزی برای خود نداشته باشد. مهم است که آن‌ها به خوبی تغذیه شوند تا سالم بمانند. می‌توانید از قبل برای آن‌ها غذا تهیه کنید. یا یک پرستار استخدام کنید که بر برنامه غذایی آن‌ها توجه داشته باشد و غذاهای سالم تهیه کند.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…