۷ مورد از عجیب‌ترین ترس‌ها در جهان!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فوبیا یا هراس زدگی ترسی است غیرواقعی، شدید و طولانی مدت از یک جسم، شخص، حیوان یا موقعیت. فوبیا نوعی اختلال اضطراب است.

در جهان ترس‌های زیادی وجود داشته و افراد ممکن است عجیب‌ترین ترس‌ها را داشته و از چیزهای زیادی از تاریکی گرفته تا حضور در مناطق ناشناخته و حتی حشرات وحشت داشته باشند. در این میان برخی افراد با ترس‌های عجیبی مانند ترس از پنیرها هم خود را آزار می‌دهند. دلتا در این مطلب به برخی از عجیب ترین ترس های دنیا اشاره می‌کند.

ترس از رنگ زرد (Xanthophobia)

افرادی که به Xanthophobia دچارند، ممکن‌است از هر چیز با رنگ زرد مانند خورشید، گل‌میخک و رنگ زرد بترسند. تهاجمی‌ترین عوارض این ترس ممکن است ترس طاقت‌فرسا از عبارت‌های به رنگ زرد باشد.

عجیب ترین ترس های دنیا چیست

ترس از پنیر (Turophobia)

مبتلایان به Turophobia معمولا پنیر را با یک خاطره آسیب‌زا همراه می‌دانند. افرادی که از پنیرها از چدار گرفته تا موزارلا می‌ترسند، اغلب با دیدن یک تکه پنیر فرار می‌کنند. برخی ممکن‌است از یک نوع خاص پنیر هراس داشته‌باشند و برای برخی دیگر همه انواع آن ترسناک است.

ترس از پنیر (Turophobia)

خواب‌هراسی (Somniphobia)

خواب‌هراسی اغلب شامل ترس بیش از حد و غیرمنطقی از خوابیدن است. این افراد ممکن‌است از این جهت از خواب بترسند که آن را با مرگ همراه بدانند. همچنین این هراس می‌تواند در نتیجه احساس عدم‌کنترل یا کابوس‌های مداوم شبانه باشد. این افراد حتی ممکن‌است به‌خاطر ترس از دست‌دادن زمان، نخوابند.

عجیب ترین ترس های دنیا(Somniphobia)

ترس از درختان (Hylophobia)

Hylophobia شامل یک ترس غیرمنطقی از درختان و جنگل است. این هراس اغلب در اثر مواجهه با فیلم‌ها و داستان‌هایی در کودکی است که شامل جنگل‌های ترسناک بوده‌اند. بسیاری از مبتلایان هیچ‌گاه از این ترس خلاص نشده و هرگونه ورود به یک محیط خوش‌منظره می‌تواند منجر به تشویش شود. اضطراب این افراد تنها با فکرکردن در مورد جنگل‌ها افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:  اگر این نشانه‌ها را دارید، واقعا زیبا هستید

ترس از درختان (Hylophobia)

ترس از ناف (Omphalophobia)

Omphalophobia ترس از ناف است. مبتلایان به این هراس از لمس ناف خود یا دیگران می‌ترسند. این ترس اغلب با بند ناف و رحم مادر مرتبط است. افراد با این هراس تنها با دیدن و تفکر در مورد ناف می‌ترسند.

هراس از باران (Ombrophobia)

افراد مبتلا به Ombrophobia از ترس غیرعادی از باران برخوردارند که حملات شدید اضطراب به‌همراه دارد. تصور می‌شود که این هراس با چند عامل تحریک می‌شود که از آن جمله می‌توان به این امر اشاره کرد که همیشه به کودکان گفته می‌شود در باران بیرون نروند چرا که مریض خواهند شد. باران همچنین اغلب با افسردگی همراه است.

هراس از باران (Ombrophobia)

ترس از عدد ۱۳ (Triskaidekaphobia)

یکی از عجیب ترین ترس های دنیا ترس از عدد ۱۳ است. بسیاری از افراد در مورد عدد ۱۳ خرافاتی هستند اما تعداد کمی از آن می‌ترسند. مبتلایان به این هراس به‌شدت مراقب‌اند که کاری مرتبط با این عدد انجام ندهند.

عجیب ترین ترس های دنیا (Triskaidekaphobia)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

معجزه دمنوش سیر و زنجبیل در سلامتی

سیر آنتی‌بیوتیک طبیعی نامیده می‌شود و بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند. سیر دار…