با این وسایل، خانه کوچک خود را بی‌نظیر کنید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در چیدمان خانه‌های کوچک، جا دادن وسایل ضروری و در عین حال منظم بودن فضای خانه است.
وسایل مناسب برای دکور خانه کوچک

امروزه وسایل و مبلمان خانه‌ها طوری طراحی شده‌اند که با فضای آپارتمان‌های کوچک امروزی تطبیق پیدا کرده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی وسایل مناسب برای دکور خانه کوچک می‌پردازیم.

وسایل مناسب برای دکور خانه کوچک

یکی از راه‌حل‌های مناسب برای فضاهای کوچک استفاده از وسایل چندمنظوره است. برای آشنایی با برخی از وسایل چند منظوره، با ما همراه باشید.

مبل تختواب‌شو

یکی از وسایل چند منظوره مبل تختخواب‌شو است. مبل تختخواب‌شو کاناپه‌ای است که می‌توان به‌راحتی با تغییری در اجزایش آن را به تختخواب تبدیل کرد. این تختخواب وسیله‌ای ایده‌آل برای فضاهای کوچک است. این نوع مبل برای خانه‌های کوچک و آپارتمان‌های تک خوابه که اتاق مهمان ندارند بسیار مناسب است. شما با خیال راحت می‌توانید از مهمان خود پذیرایی کنید.

وسایل مناسب برای دکور خانه کوچک

مبل مدولار

اگر از افرادی هستید که فرم ثابت مبلمان برایتان خسته‌کننده است می‌توانید از این نوع مبلمان استفاده کنید. چرا که می‌توانند به حالت‌های مختلف تغییر شکل دهند و شما با توجه به نشستن خود آن‌ها را تنظیم کرده و بچینید. به‌طور مثال یک نمونه از این مبل‌، طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند از بین کاناپه دونفره تا مبلمانی شش نفره متغیر باشند. در نتیجه شما با توجه به تعداد افراد و مهمانان خود این مبل را باز کرده و صندلی‌های آن را تنظیم کنید. در این‌صورت چیدمانی متفاوت را با این نوع مبل تجربه کنید.

وسایل مناسب برای دکور خانه کوچک

میزهای تاشو از وسایل مناسب برای دکور خانه کوچک

یکی دیگر از وسایل چندمنظوره میز تاشو است. میز تاشو انواع مختلفی دارد. می‌تواند یک میز با پایه‌ها و سطح تاشو باشد که جای کمی را در زمانی که بلااستفاده است در گوشه‌ اتاقتان بگیرد. یا می‌تواند یک میزی باشد که روی دیوار قرار دارد و زمانی که احتیاج دارید می‌توانید آن را باز کرده و پایه‌هایش را روی زمین بگذارید و از آن استفاده کنید. میز تاشو که روی دیوار نصب می‌شود در واقع مانند یک قاب عکس تزئینی روی دیوار اتاق عمل می‌کند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ خود از عکس‌های زیبایی برای آن استفاده کنید.

میزهای تاشو

صندلی عثمانی چند قسمتی

زمانی که در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید یا در محل کار خود فضای بزرگی برای گذاشتن مبلمان ندارید، صندلی عثمانی چندقسمتی پیشنهاد مناسبی برای شما است. می‌توانید در زمان‌هایی که تعداد افراد زیاد می‌شود از آن‌ها استفاده کنید. صندلی عثمانی در واقع همان پاف است که علاوه بر نشستن بر روی آن مانند یک صندوقچه کاربرد داشته و داخل آن می‌توان وسایل مختلفی را قرار داد. برای اینکه چیدمان زیباتری در منزل خود داشته باشید به مطلب زیباترین مدل مبل در دکور منزل شما سر بزنید.

صندلی عثمانی چند قسمتی

وسایل چندمنظوره، با قابلیت تغییر اندازه از وسایل مناسب برای دکور خانه کوچک

اگر شما بچه کوچک دارید و می‌دانید که با بزرگ شدن او باید مبلمان اتاق هم تعویض شوند تا متناسب با سن او باشند. بهترین راه‌حل برای این مسئله استفاده از تختخواب چندمنظوره و قابل تغییر است. منظور از تخت قابل تغییر؛ تختی است که به اندازه‌های مختلف قابل تغییر است و شما با یکبار صرف هزینه برای این تخت، با بزرگ شدن کودک خود نگرانی برای تعویض تخت او و صرف هزینه‌ اضافی ندارید.

کشوهای پلکانی

این نوع کمد یا کشوها به شکل پلکانی هستند و به‌عنوان یک وسیله چند منظوره می‌تواند به‌عنوان پله مورداستفاده قرار بگیرند و در عین حال کشوهایی برای گذاشتن وسایل مختلف دارند. اگر از این وسیله به‌عنوان پله استفاده نمی‌کنید می‌توانید روی آن وسایل تزئینی بگذارید. این کمد برای خانه‌هایی که طبقه دوم یا اتاق زیرشیروانی دارند بسیار مناسب است.

کشوهای پلکانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب فضاهای خالی خانه خود را اینگونه پر کنید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…