عجیب‌ترین راه‌ها برای سوزاندن کالری

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گنجاندن راه‌های عجیب برای سوزاندن کالری در برنامه‌ روزمره‌ خود می‌توانید وزن بیشتری کم کنید.
افزایش سوزاندن کالری

همیشه وقتی به سوزاندن کالری و کاهش وزن فکر می‌کنیم، ناخودآگاه به یاد ورزش و رژیم‌های غذایی سخت و ناخوشایند می‌افتیم. ولی جالب است بدانید که راه‌های غیرمعمول دیگری نیز برای افزایش تعداد کالری‌های که می‌سوزانید، وجود دارد. مجله دلتا در این مطلب ۴ راه عجیب برای افزایش سوزاندن کالری را به شما معرفی کند.

افزایش سرعت سوزاندن کالری

قرار گرفتن در معرض سرما

قرار گرفتن در معرض هوای سرد، از طریق تحریک فعالیت چربی قهوه‌ای در بدن به افزایش میزان سوخت‌و‌ساز کمک می‌کند. در ذخایر چربی بدن علاوه بر چربی سفید مقادیر اندکی چربی قهوه‌ای نیز وجود دارد. چربی سفید موجب التهاب، مقاومت به انسولین و تشکیل ذخیره‌ چربی در بدن می‌شود در حالی‌که چربی قهوه‌ای موجب افزایش سوزاندن کالری می‌شود و برای کاهش وزن و کنترل دیابت مفید است. اثر کالری‌سوزی چربی قهوه‌ای در افراد مختلف یکسان نیست ولی به‌طورکلی به‌نظر می‌رسد که افراد چاق در مقایسه با افراد لاغر چربی قهوه‌ای فعال کمتری دارند. بر اساس پژوهش‌های اولیه‌ انجام گرفته مشخص شده است که مواجهه‌ مزمن با سرما، موجب «قهوه‌ای شدن» چربی سفید بدن می‌شود.

قرار گرفتن در معرض سرما

جویدن آدامس

مشخص شده است که جویدن آدامس موجب داشتن احساس سیری و در نتیجه کاهش میزان کالری دریافتی از میان‌وعده‌ها و تنقلات می‌شود. شواهد دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد جویدن آدامس موجب افزایش سرعت سوخت‌و‌ساز بدن می‌شود. طبق نتایج تحقیقات به‌نظر می‌رسد که جویدن آدامس پس از وعده‌های غذایی یا بین آنها میزان سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد.

جویدن آدامس

بی‌قراری

همه‌ ما می‌دانیم که ورزش کردن موجب سوزاندن کالری و کمک به حفظ تناسب اندام می‌شود ولی اشکال ظریف‌تری از فعالیت‌های فیزیکی نیز به افزایش میزان سوخت‌و‌ساز بدن کمک می‌کند؛ این مفهوم با نام «گرمازایی فعالیت‌های غیرورزشی» (NEAT) شناخته می‌شود که شامل بی‌قراری و جنب‌وجوش است. بی‌قراری به معنی حرکت دادن بخش‌هایی از بدن به شیوه‌ای ناآرام و بی‌قرار است. برای نمونه می‌توان به تکان دادن مکرر پا، ضربه زدن با انگشتان بر روی میز و بازی کردن با انگشتر اشاره کرد. سایر اشکال فعالیت‌های غیرورزشی را به زندگی روزمره‌ خود وارد کنند تا از مزیت‌های آن برای سوزاندن کالری و جلوگیری از افزایش وزن بهره‌مند شوند. ازجمله روش‌های دیگر برای بهره بردن از NEAT می‌توان به استفاده از پله به‌جای آسانسور، استفاده از میز به‌صورت ایستاده و انجام کارهای نظافتی اشاره کرد.

بی قراری، افزایش سوزاندن کالری

خندیدن

حتما شنیده‌اید که می‌گویند خنده بهترین داروست. در واقع پژوهش‌ها نشان داده است که خندیدن، جنبه‌های زیادی از سلامت روحی و جسمی ازجمله حافظه، سیستم ایمنی بدن و عملکرد شریان‌ها را بهبود می‌دهد. البته خندیدن موجب سوزاندن کالری نیز می‌شود.

خندیدن، افزایش سوزاندن کالری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چرا همه سیگاری‌ها سرطان نمی‌گیرند؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۱۸ ق٫ظ

    بدنبود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ق٫ظ

    چه جالب 😲😲

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…