وام مسکن بازنشستگان

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خبر شادی‎بخش، پرداخت وام بازنشستگان، برای بازنشستگان کم‌درآمدی که بعد از سی سال تلاش و خدمت، نتواسته‌اند برای خانواده‌های خود یک سرپناه تامین کنند، می‎تواند نوید خانه‎دار شدن در سال 98 باشد.
وام مسکن بازنشستگان

وام مسکن بازنشستگان چه ماجرایی دارد؟ آیا وام مسکن بازنشستگان هم از نوع همان وعده‌های توخالی همیشگی‌ است؟ آیا بالاخره به بازنشستگان وام مسکن پرداخت می‎شود؟ پاسخ مثبت است. این خبر شادی‎بخش، برای بازنشستگان کم‌درآمدی که بعد از سی سال تلاش و خدمت، نتواسته‌اند برای خانواده‌های خود یک سرپناه تامین کنند، می‎تواند نوید خانه‎دار شدن در سال ۹۸ باشد.

در جریان بررسی تبصره‎های هزینه‎ای لایحه بودجه با الحاق بندی به تبصره ۱۶ ، بانک مسکن موظف شد با استفاده از منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر تعداد چهل هزار فقره تسهیلات مسکن به بازنشستگان اعطا کند. بنابراین در پاسخ به پرسش «آیا وام مسکن بازنشستگان اجرایی می‌شود؟»؛ باید گفت بانک مسکن موظف شد که  وام مسکن بازنشستگان را بپردازد.

دولت های دیگر کشورها  برنامه‎هایی برای بخش­ مسکن دارند تا این بازار را به دور از هیجان های ناگهانی  نگه دارند؛ اما در ایران، نبود سیاست های مناسب­ و برنامه‎ریزی دقیق در بازار مسکن از دلایل اصلی بی سروسامانی در این بخش است. از طرفی، مسکن تنها بخشی است که دولت می‎تواند با سیاست های پولی و مالی و ساخت به آن ورود پیدا کند.

وام مسکن بازنشستگان

شرایط بازنشستگان برای دریافت وام مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از مهر ، بانک مسکن موظف شد با استفاده از منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر، تعداد چهل هزار تسهیلات مسکن به بازنشستگانی که حداقل پنج سال از بازنشسته‌ شدن آن‎ها می‎گذرد و در ده سال گذشته، خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده‌اند، بدون نیاز به سپرده‌گذاری، پرداخت کند.

نرخ سود این تسهیلات در تهران ۹ درصد، در مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر شهرها و روستاها ۴ درصد است. این حکم شامل کلیه بازنشستگان اعم از کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی که مستمری بازنشستگی آن‎ها کمتر از سه میلیون تومان در ماه است، می‌شود.

سقف تسهیلات یاد شده و نحوه اولویت‌بندی متقاضیان، در آیین‌نامه اجرایی که به تصویب دولت می‌رسد، مشخص خواهد شد.

 

برای پیگیری آخرین خبرهای  بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…