انتخاب لباس مناسب برای طبیعت‌گردی

۰
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فصل بهار و تابستان فصل اوج طبیعت‌گردی و لذت بردن از فضای باز است. اگر شما هم طبیعت‌گردی را دوست دارید یکی از وسایلی که باید برای آن تهیه کنید، لباس طبیعت‌گردی است.
لباس مناسب طبیعت‌ گردی

هر فعالیتی لباس مخصوص به خود را دارد. مثلا اگر آشپزی یا قنادی می‌کنید به کلاه و پیش‌بند نیاز دارید یا اگر دونده هستید باید کفش ورزشی مناسب داشته باشید. طبیعت‌گردی هم به‌خاطر ویژگی‌هایی که دارد و شرایط خاصی که در آن قرار می‌گیرید، به پوشش خاصی نیاز دارد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع لباس مناسب طبیعت‌ گردی می‌پردازیم.

کفش مناسب طبیعت‌گردی

مهم‌ترین بخش پوشش برای طبیعت‌گردی، کفش مناسب است. در طول سفر و برنامه‌ طبیعت‌گردی خود، بیشتر اوقات در حال پیاده‌روی هستید. محیط‌های خشن طبیعی، روی سنگ، در رودخانه و فضاهای مرطوب، در جاهایی که خار و خاشاک وجود دارد باید راه بروید. در نتیجه، داشتن کفش مناسب اهمیت زیادی دارد.

این کفش علاوه بر محکم بودن باید راحت باشد. ساعت‌های طولانی باید این کفش را بپوشید و با آن راه بروید. اگر کفش‌تان راحت نباشد، خیلی زود خسته می‌شوید و به‌جای لذت بردن از طبیعت‌گردی با انواع و اقسام دردها دست‌وپنجه نرم خواهید کرد.

کفش طبیعت‌گردی باید ضدآب باشد. در طبیعت ممکن است لازم باشد که از محیط‌های مرطوب بگذرید و حتی از داخل رودخانه عبور کنید. کفش شما باید بتواند پا را در برابر رطوبت حفظ کند. علاوه‌براین، باید کفش شما بلند باشد و تا بالای مچ ادامه پیدا کند. بلند بودن کفش مانع از ورود آب به داخل کفش می‌شود.

وقتی از محل کمپینگ یعنی فضاهایی که مخصوص چادر زدن در نظر گرفته‌شده دور می‌شوید، کفش‌های باز، صندل و دمپایی نپوشید. در اطراف فضای کمپینگ ممکن است که فضای مناسبی برای پوشیدن کفش‌های باز هم وجود داشته باشد ولی وقتی فاصله بگیرید، با پستی‌ها و بلندی‌ها، قسمت‌های ناهموار و غیره روبه‌رو می‌شوید.

اگر فضای کافی برای بردن کفش اضافه دارید، بهتر است که بیش از یک کفش طبیعت‌گردی داشته باشید. به‌هرحال در طبیعت ممکن است کفش ما پاره شود یا خیس شود. اگر امکان خشک کردن و تعمیر آن نباشد، مجبور می‌شوید یک کفش پاره و خیس را در کل مدت سفر بپوشید.

 لباس طبیعت‌ گردی

لباس طبیعت‌گردی برای فصل بهار و تابستان

در این فصل از سال در طبیعت معمولا اختلاف دمای شب و روز زیاد است و موقع انتخاب لباس باید این نکته را در نظر بگیرید. برای روز لباس خنک و برای شب لباس‌های گرم‌تر همراه داشته باشید.

لباس‌های روز باید از جنس الیاف طبیعی مثل کتان و لنین باشند. این پارچه‌ها بسیار سبک‌وزن هستند و عرق را جذب می‌کنند. به‌همین دلیل در ساعات اوج گرما، باعث گرم شدن بدن شما نمی‌شوند. پلی‌استر هم انتخاب خوبی است و بهترین گزینه لباس‌هایی از جنسی ترکیبی پلی‌استر و کتان است.

بهتر است لباس‌های گشادتر و خنک‌تر انتخاب کنید. رنگ لباس‌ها باید از رنگ‌های روشن باشد تا گرما را بیشتر جذب نکند. رنگ‌های تیره معمولا گرمای بیشتری جذب می‌کنند و باعث می‌شوند که زودتر و بیشتر گرمتان شود.

لباس‌های تابستانی باید پوشیده باشند. یعنی برای طبیعت‌گردی نباید لباس‌های آستین‌کوتاه یا شلوارک بپوشید. چون در بهار و تابستان، تابش آفتاب شدیدتر است و خیلی زود دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید.

برای حفظ سلامت صورت و چشم‌ها حتما از کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کنید. عینک ضدآفتاب برای حفاظت از چشم‌ها، اهمیت زیادی دارد.

طبیعت‌ گردی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ۳ مدل کیفی که هر خانمی باید داشته باشد را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…