با کسی که مدام غر می‌زند چگونه برخورد کنیم؟

۱۳
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی یکی مدام در گوش شما غر می‌زند سخت است که بخواهید نگاه مثبت به زندگی و کارایی‌‌تان داشته باشید.
چگونه با افراد غرغرو رفتار کنیم

غرغروها معتقد هستند همه‌ دنیا برای آن‌ها دردسر درست می‌کنند اما چیزی که از آن خبر ندارند این است که خود آن‌ها چقدر زیادی غر می‌زنند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به این می‌پردازیم که چگونه با افراد غرغرو رفتار کنیم.

چگونه با افراد غرغرو رفتار کنیم

در این مطلب نکاتی را برای برخورد با افرادی مرور می‌کنیم که میل شدیدی دارند با هرکس رو‌به‌رو می‌شوند سختی‌های زندگی‌ خود را برای او تشریح کنند.

چگونه با افراد غرغرو رفتار کنیم

تفاوت بین آدم‌های غرغرو و منفی‌باف

وقتی با آدمی که دائما غر می‌زند برخورد می‌کنید ممکن است به اشتباه فکر کنید که آن‌ها مانند یک فرد بدبین نگاهی منفی به زندگی دارند. اما واقعیت این است که غرغروها گونه‌ای کاملا منحصربه‌فرد هستند. آن‌ها ممکن است اصلا نگاه منفی به زندگی نداشته باشند. با این حال قصد دارند به شما ثابت کنند هیچ چیز به خوبی‌ که باید باشد نیست. این مثال تفاوت بین آدم‌های خوشبین، بدبین و غرغرو را به خوبی توضیح می‌دهد:

  • خوشبین نیمه‌ پر لیوان را می‌بیند.
  • بدبین نیمه‌ خالی لیوان را می‌بیند.
  • اما آدم غرغرو دنیا را این‌طور برای شما تشریح می‌کند: در لیوانی لب‌پر شده آبی هست که به اندازه‌ کافی خنک نیست، احتمالا چون از شیرآب ریخته شده است، در حالی که من آب بطری خواسته بودم، و این لکه روی لبه‌ لیوان یعنی بهداشت به درستی رعایت نشده و حالا معلوم نیست سر و کارمان با کدام ویروس بیفتد، نمی‌دانم چرا همیشه این اتفاقات برای من پیش می‌آید.

سرتان را تکان دهید

گوش کنید و سرتان را تکان بدهید

با این کار غرغروها تایید می‌گیرند. تایید گرفتن راه‌حل سریعی است که آن‌ها را خاموش خواهد کرد. باید به آن‌ها نشان بدهید که موضوعاتی که مطرح می‌کنند برای شما مهم هستند. می‌دانم که این کار ممکن است برای‌ شما عذاب آور باشد اما بیشترین تلاش‌تان را بکنید تا نشان بدهید واقعا حرف‌هایشان را می‌شنوید.

گفته‌هایشان را معتبر بشناسید

حالا که مرحله‌ گوش دادن را عملی کردید آمادگی دارید که تیر خلاص را برای مقابله با غرغروها شلیک کنید. اولویت اول برخورد با گفته‌های غرغروها این است که غرهایشان را معتبر می‌شمارید یعنی درک می‌کنید که این مسائل برای آن‌ها واقعیت دارد و ضمن اینکه به حرف‌هایشان گوش می‌دهید تلاش نمی‌کنید آن حرف‌ها را تصحیح کنید. در مرحله‌ بعد وقتی این کارها را انجام دادید نوبت به نشان دادن همدلی می‌رسد.

همدلی نشان دهید

همدلی‌تان را به بهترین شیوه‌ ابراز کنید و سعی کنید تا حد ممکن این کار را صادقانه و واقعی انجام بدهید. آدم‌ها همدلی ساختگی را به راحتی تشخیص می‌دهند. ممکن است غری که می‌زنند به نظر شما احمقانه (یا تا اندازه‌ای خنده‌دار) باشد. اما نیش‌وکنایه از نظر آن‌ها پنهان نمی‌ماند و مشکلات بیشتری ایجاد خواهند کرد.

همدلی نشان دهید

ذهن‌شان را منحرف کنید

اغلب اعتبار بخشیدن و همدلی برای آرام کردن هر آدمی که غر می‌زند کفایت می‌کند اما برای موارد جدی‌تر هم کارهایی هست که می‌توانید انجام بدهید. منحرف کردن راهی است که به شما کمک می‌کند بدون اینکه لازم باشد مستقیما آن‌ها را ساکت کنید یا بگویید در اشتباه هستند واکنشی نشان بدهید. اگر به مطالب روانشناسی علاقه دارید نشانه‌هایی که می‌گوید رابطه عاطفی‌ شما یک‌طرفه است را بخوانید.

بحث دیگری راه بیندازید

هدایت مجدد روشی مشابه منحرف کردن است. در این روش به صورت خلاصه، بدون اینکه فرد متوجه بشود شما نمی‌خواهید برای هزارمین بار مشکلش را بشنوید، موضوع صحبت را عوض می‌کنید. می‌توانید تمرکز بحث را روی کاری منتقل کنید که مشغول انجام آن هستید. این کار روش ساده و در عین حال موثری برای هدایت کردن بحث به موضوعی تازه است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟ را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۱۵ ق٫ظ

    افراد غرغرو واقعا بیمارند واینروزا دیگه کسی حوصله اشون ندارد. فقط چاره اشون مشاور وبیمارستان روانیه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۸ ق٫ظ

      خیلی سخت شده زندگی

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  4. ر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۴۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۸ ق٫ظ

    • امیدیاری

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۲۴ ب٫ظ

      باسلام و احترام ، و تشکر از این همه مطالب خوب و پندو اندرز دوستان و کاربران عزیز ارسال متن خالی بی معنی و بی

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

        متن خالی فقط امتیاز به نوشته به شمار میاد.

        پاسخ

    • ناشناس

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۲۵ ب٫ظ

      عالی و متعالی بود ۲۰ ن

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۵۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    • Texas

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۱۳ ق٫ظ

      سریع ترین راه و بهترین راه ترکشون کنید تا بفهمن باید اخلاقشونو درست کنن والا این همه آدم یکی دیگه پیدا کنین مگه مجبورید اینو تحمل کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…