یک روز جذاب در پارک‌های جنگلی تهران

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در تعطیلات سه روزه فرصت نکردید جایی بروید یا حوصله شلوغی جاده‌ها را نداشتید، یک برنامه تفریحی یک روزه برای آخرین روز تعطیلی خود ترتیب دهید.
پارک جنگلی در تهران

تهران در کنار همه شلوغی‌هایش، زیبایی‌های بسیاری را در‌ خود جای داده است. پارک‌های زیادی در تهران وجود دارند که به بهبود هوا و تولید اکسیژن برای تنفس و هوای پاک کمک شایانی می‌کنند. تعداد پارک‌های تهران بیش از ۲۱۰۰ مورد است که در این بخش از مجله دلتا قصد داریم تعدادی پارک جنگلی در تهران را معرفی کنیم تا برای گشت‌وگذار و تعطیلات آخر هفته بتوانید از آن‌ها بهره ببرید.

پارک‌ های جنگلی تهران

اگر برای یک تعطیلات یک‌روزه به دنبال آن هستید که شلوغی شهر تهران را پشت‌سر گذاشته و به دل طبیعت بروید، این پارک‌های جنگلی می‌توانند برای شما پیشنهاد مناسبی باشند.

تهران

پارک جنگلی سوهانک

اگر می‌خواهید در تهران باشید و جنگل‌های شمال کشور برای شما تداعی شود، به منطقه سوهانک بروید. در این پارک ۵۰۰ هکتاری گونه‌های درختی خاصی وجود دارد که زیبایی‌های پارک را دوچندان کرده است. قرار گرفتن در این فضای خوش آب و هوا برای هر فردی خوشایند است.
در این پارک علاوه بر پیک‌نیکی خاطره‌انگیز، می‌توانید از هوای مطلوب محیط نیز نهایت لذت را ببرید و ساعات خوشی را سپری کنید.
پارک جنگلی

پارک لویزان

بزرگ‌ترین فضای سبز پایتخت، پارک جنگلی لویزان است. این جنگل زیبا در سال ۱۳۴۶ در منطقه ۴ تهران تاسیس شد و با طبیعت بی‌مثالی که دارد، در زمان کوتاهی محبوبیت بالایی کسب کرد.
در این پارک گردشگران می‌توانند از زمین‌های ورزشی، زمین بازی کودکان، زمین‌های پینگ‌پنگ، استخر و سونا بهره ببرند. پوشش‌های گیاهی موجود در این پارک که سبب زیبایی دوچندان آن شده است عبارت‌اند از: چنار، سرو خمره‌ای، کاج، سرو نقره‌ای، ارغوان و اقاقیا.
لویزان

پارک جنگلی چیتگر

امکان ندارد در غرب تهران زندگی کنید و تاکنون به این پارک نرفته باشید. پارک جنگلی چیتگر یک پارک جنگلی در تهران است که وسعت زیادی دارد و در سال ۱۳۴۲ افتتاح شده است.
وجود تعداد فراوان درختان در این جنگل سبب شد که هوایی دلپذیر را در مناطق اطراف شاهد باشیم. قرارگیری دریاچه چیتگر در جوار این پارک، چشم‌اندازی بی‌همتا را پدید آورده که می‌توانید در ارتفاعات پارک به تماشای آن بنشینید.
سوهانک

جنگل سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار یکی از پارک‌های ملی ایران است که اهمیت بسزایی دارد. این پارک در سال ۱۳۴۹ در زمینی به مساحت ۸۵۰ هکتار ایجاد شد که دارای قسمت‌هایی همچون: کلینیک گل و گیاه، کمپ بازپروری معتادین، مسیر آموزش ترافیک، مسیر دوچرخه‌سواری و سالن کشتی است که بازدید‌کنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند.
چیتگر

پارک جنگلی افرا

پارک جنگلی افرا در آزاد‌راه خلیج فارس، حدود ۶۶ هکتار مساحت دارد و جلوه زیبایی به منطقه مورد نظر بخشیده است. این پارک ۳ کیلومتر باغ راه دارد که پیاده‌روی در آن بسیار لذت‌بخش است.
زمین چمن چند‌منظوره، زمین فوتبال و زمین بازی کودکان از دیگر تفریحاتی است که در این پارک وجود دارد. وجود یک باغچه ۶ هزار متری در این پارک زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است.
پارک جنگلی افرا

پارک لتمان کن

در ارتفاعات منطقه ۲۲ تهران یک پارک جنگلی وجود دارد که بسیاری از مردم آن را نمی‌شناسند. پارک جنگلی لتمان کن در نزدیکی آبشار تهران و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده که همین امر سبب شده منظره‌ای دیدنی از این مکان قابل مشاهده باشد. این پارک انتخابی مناسب برای پیاده‌روی در مسیری دلباز است.
این بوستان جنگلی در مسیر بادهای شرقی و غربی تهران قرار دارد و همین امر دلیلی برای لطافت هوای مناطق اطراف شده‌است که با قرارگیری در آن مکان به وضوح تجربه‌اش می‌کنید.
اگر تجربه تفریح در شهرهای نزدیک تهران را دوست دارید، غار نمکی گرمسار جاذبه‌ای نفس‌گیر را انتخاب کنید.
پارک جنگلی لتمان کن

پیشنهاد مطالعه: مطلب سی‌دشت گیلان، دشت توت‌فرنگی‌ها را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…