رپورتاژ آگهی

شناسایی آبله میمون در اتاق عمل بینی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درست زمانی که احساس می‌کردیم پاندمی کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم ، اخبار مربوط به شیوع آبله میمون همه را شوکه کرد.
جراح بینی تهران

از ۱۲ می ۲۰۲۲ ، مواردی از مبتلایان به آبله میمون به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است و در حال حاضر بررسی‌ها و تحقیقات در ارتباط با این موضوع ادامه دارد. از طرفی افراد زیادی برای انجام عمل بینی و یا سایر عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند و این مسئله موجب نگرانی افرادی که قصد جراحی زیبایی بینی دارند و همچنین جراح زیبایی بینی که در تماس مستقیم با بیماران است، شده است. به همین منظور مقاله جامعی برای شما عزیزان تهیه شده تا مواردی که بیان شد را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم و به سوالات و نگرانی‌های شما در این زمینه پاسخ داده شود. امید است با خواندن این مقاله نگرانی شما برطرف شود. با مجله دلتا همراه باشید.

چه کسانی در معرض ابتلا هستند ؟

در واقع آبله میمون یک نوع ویروس است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود و علائمی شبیه به بیماری آبله در گذشته دارد. نام این ویروس به دلیل کشف اولیه آن در میمون‌ها در سال ۱۹۵۸ سرچشمه می‌گیرد. اولین مورد انسانی این ویروس مربوط به سال ۱۹۷۰ در کنگو است؛ بنابراین باید گفت این ویروس مدت زمان زیادی است کشف‌شده است و حتی درمان‌های دارویی و واکسن نیز برای آن وجود دارد. اما موضوعی که موجب نگرانی مردم و سازمان‌ها شده است، شیوع ناگهانی آن در کشورهای مختلف است. از خطرات احتمالی ابتلا به این ویروس می‌توان به خوردن گوشت پخته نشده و یا کم پخته‌شده اشاره کرد. البته مطالعات همچنان ادامه دارد و هنوز دلیل مشخصی برای آن پیدا نشده است. از علائم و نشانه‌های آبله میمون می‌توان به سردرد، تب ، خستگی و دردهای عضلانی در شروع ابتلا به ویروس آبله اشاره کرد. آبله میمون موجب تورم غدد لنفاوی‌شده و با بثورات پوستی همراه است. بعد از تب، بثورات پوستی از روی صورت شروع شده و در تمام بدن پخش می‌شود. این ویروس معمولا بین ۲ تا هفته طول می‌کشد.

ارتباط آبله میمون و عمل بینی چیست ؟

به هر حال زمانی که صحبت از شیوع یک بیماری می‌شود ، لازم است که نکات مراقبتی و موارد پیشگیری از آن رعایت شود. عمل بینی در ایران بسیار محبوب بوده و جراحان بینی موفق بسیاری در ایران مشغول به فعالیت هستند. از طرفی هزینه جراحی های زیبایی به ویژه عمل بینی در ایران نسبت به سایر کشورها پایین می باشد ، همین مسئله موجب می شود که سالانه افراد زیادی از کشورهای دیگر برای انجام این عمل به ایران سفر کنند. حال که مجدد با شیوع این بیماری مواجه شده ایم به منظور پیشگیری از اتفاقات عجیب ، لازم است افرادی که قصد ورود به اتاق عمل و انجام جراحی زیبایی بینی یا سایر جراحی‌ها را دارند، در کنار آزمایش‌ها و تست‌هایی که انجام می‌دهند، تست آبله میمون نیز بدهند. به هرحال زمانی که جراح بینی با فرد آلوده در تماس باشد ، امکان دارد به آبله میمون مبتلا شود. به همین دلیل لازم است تا این تست صورت بگیرد تا از عواقب جبران ناپذیر آن پیشگیری شود.
هنوز مکانیسم‌های انتقال این ویروس در حال بررسی است، اما مطالعات نشان می‌دهد اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا تا حد زیادی از انتقال این ویروس پیشگیری می کند و به همین علت به افراد توصیه می‌شود :

  • از تماس پوستی و یا چهره به چهره با افرادی که علائم مشکوک به این بیماری را دارند ، پرهیز شود.
  • شستن دست‌ها با آب و صابون و ضد عفونی کردن آن با الکل از مواردی است که باید جدی گرفته شود.
  • هنگام حضور در اجتماع و یا جاهای شلوغ از ماسک استفاده شود.
  • تا حد امکان از دست زدن به سطوحی که توسط افراد دیگر لمس‌شده است، خودداری شود.

سازمان جهانی بهداشت به منظور پیشگیری از گسترش و شیوع این بیماری و به منظور قطع زنجیره ابتلا به افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند ، توصیه می‌کند تا برای دریافت واکسن آبله اقدام کنند.

آیا عمل بینی در دوران آبله میمون خطرناک است ؟

از زمان شیوه ویروس آبله میمون از سوی سازمان بهداشت جهانی ، توصیه‌های پزشکی و پیام‌های بسیاری به سایر ارگان‌ها و برای همه افراد ارسال می‌شود. این مراجع به صورت قانونی می‌توانند درباره عمل جراحی بینی تصمیم گیری کنند و درباره شرایط و چگونگی کار پزشکی با جراحان در دوران آبله میمون صحبت می‌کنند. طبق توصیه بهترین جراح بینی تهران، بهتر است در این دوره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به جراحی بینی اقدام شود. در این صورت انجام عمل زیبایی بینی به هیچ وجه خطرناک نیست. ممکن است این نگرانی در بیماران ایجاد شود که در بیمارستان یا اتاق عمل به ویروس آبله مبتلا شوند و یا در تماس با افراد آلوده باشند. در صورتی که نباید درباره این موضوع نگران باشید؛ چرا که افراد متقاضی عمل زیبایی آزمایش‌های متعددی را باید انجام دهند و اتاق عمل از هر جهت استریل شده و تمیز می‌باشد. قبل از ورود به اتاق عمل نیز از بیماران تست آبله و کرونا گرفته می‌شود و تمامی پروتکل‌های بهداشتی با دقت زیاد رعایت می‌شود و اتاق عمل و تجهیزات آن در چند نوبت به صورت مرتب ضدعفونی خواهد شد.

منبع : https://dr-zeighami.com

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…