چگونه خواستگار دروغگو را شناسایی کنیم؟

۱۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افرادی که بنای زندگی مشترک خود را بر پایه نیرنگ و ریاکاری پی‌ریزی می‌کنند قطعا انسان‌های قابل اعتمادی نیستند. زندگی در کنار چنین اشخاصی نه تنها زجر‌آور، بلکه غیرممکن است.
ویژگی های خواستگار دروغگو

بسیاری از دختران ممکن است در مسیر ازدواج با خواستگار دروغگو برخورد داشته باشند که در زمینه‌های مختلفی به آن‌ها دروغ گفته و حقیقت را کتمان کرده‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ویژگی های خواستگار دروغگو می‌پردازیم.

ویژگی های خواستگار دروغگو

معمولا این افراد ناهماهنگی در زبان و بدن داشته و از پاسخ‌های صریح طفره می‌روند. با این حال وظیفه والدین و خود فرد تحقیقات گسترده و پی بردن به علت دروغگویی فرد است.

ویژگی های خواستگار دروغگو

اهمیت جلسه خواستگاری و توجه به زبان بدن و رفتار خواستگار

باید اذعان داشت که یکی از مهم‌ترین مراحل ازدواج همین جلسه خواستگاری است که با تمام سادگی و به دور از تشریفات بودنش می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد. معمولا مردانی که قصد ازدواج دارند از جلسه خواستگاری با حضور بزرگ‌ترها طفره نمی‌روند. به دلیل اینکه دروغ و پنهان‌کاری در ازدواج ندارند از مراسم خواستگاری استقبال کرده و اضطراب خاصی در رفتار آن‌ها مشاهده نمی‌شود. در صورت کوتاه بودن مدت آشنایی ازدواج و عدم شناخت کافی، توجه به رفتار و زبان بدن خواستگار در روز خواستگاری و در حضور خانواده‌ها می‌تواند گویای بسیاری از واقعیت‌ها باشد.

ناهماهنگی در گفتار از ویژگی های خواستگار دروغگو

ناهماهنگی را می‌توانید در گفتار شخص دروغگو و در موقعیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف احساس کنید. می‌توانید در بهترین فرصت سوالات آشنایی قبل از ازدواج را از او بپرسید و رفتارش را موقع جواب دادن زیر نظر داشته باشید. شخصی که دروغ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید معمولا داستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی از خود سر هم می‌کند که در بسیاری موارد چون واقعیت ندارند برخی قسمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آن را فراموش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اگر متوجه شدید که حرف‌های طرف مقابل باهم تناقض دارد به صداقت او شک کنید. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی را آغاز کنید به مطلب مردان هرگز با این زنان ازدواج نمی‌کنند سر بزنید.

ویژگی های خواستگار دروغگو

عدم پاسخگویی صریح و واضح

ممکن است خواستگارتان در مواجه با پرسش‌های شما حساس شود و از پاسخ‌های رک و صریح طفره رود. فردی که دروغ می‌گوید معمولا سوال‌های شما را با سوال‌های دیگری جواب می‌دهد. پاسخ‌هایی که فرد دروغگو می‌دهد معمولا طولانی است و شما را گیج می‌کند. زمانی‌که با چنین جواب‌های طولانی مواجه شدید، محترمانه حرف طرف مقابل را قطع کنید و سوال خود را دوباره تکرار کنید. نشانه‌های هشداردهنده مشکلات را بشناسید، زیرا عدم توجه به این هشدارها، یکی از اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج است. برای اینکه نشانه‌های افراد دروغگو را بهتر بشناسید به مطلب از کجا بفهمیم کسی دروغ می‌گوید؟ سر بزنید.

اضطراب در هنگام صحبت کردن از ویژگی های خواستگار دروغگو

اضطراب در اولین جلسه‌های آشنایی طبیعی است اما زمانی‌که سوال مهمی می‌پرسید یا موضوع حساسی را پیش می‌کشید و خواستگار‌تان علائم اضطراب را مانند تعریق، سرخ شدن یا رنگ‌پریدگی از خود بروز می‌دهد به صداقت گفته‌های او شک کنید. هیچکس نمی‌تواند با وجود تمرین‌های زیاد برای دروغگویی واکنش‌های بدنش را کنترل کند پس به دقت حالات خواستگار خود را زیر نظر بگیرید.

زمانی‌که شک کردید کافی است صحبت درمورد موضوع حساس را کش بدهید تا علائم اضطراب را مشاهده کنید. ممکن است فردی که دروغ می‌گوید آن‌چنان تحت فشار قرار بگیرید که گلویش خشک شود و مدام گلویش را صاف کند و آب گلویش را قورت دهد یا مدام دستانش را به‌هم بمالد و پاهایش را مدام تکان دهد.

اضطراب در هنگام صحبت کردن

پیشنهاد مطالعه: مطلب با شخصی که ما را ناراحت کرده چگونه برخورد کنیم؟ را بخوانید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۳۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۳ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  13. شاهین چشم

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

    البته اظطراب از در خواستگاری میتوان به استرس فرد برای شروع راهی جدید هم بیان کرد شاید کسی آنقدر عاشق است که از ترس جواب نه استرس دارد

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۲۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…