با هر چیزی که در خانه دارید وسایل تزیینی بسازید

1
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب خواهید دید که می‌توانید با وسایل قدیمی منزل دکوری‌های ارزشمند و زیبا بسازید.

می‌توانیم وسایل قدیمی را بازیافت کنیم و از آن‌ها برای دکوراسیون داخلی منزل یا ساخت کاردستی بچه‌ها استفاده کنیم. در این مطلب از دلتامگ به این موضوع می‌پردازیم که چگونه با وسایل دور ریختنی خانه را تزیین کنیم.

با وسایل دور ریختنی خانه را تزیین کنیم

کمی خلاقیت با وسایل دور ریختنی کافی است تا چیزهای زیبایی بسازیم. کمی ذهنتان را آزاد بگذارید و به وسایل دورریختنی جور دیگری نگاه کنید. در ادامه همراه ما باشید.

ساختن آباژور با بطری پلاستیکی و نخ کنفی

آباژور یکی از وسایلی است که هر خانه‌‌ای را زیباتر می‌کند. این چراغ‌های آویز به ایوان و فضای بیرونی خانه نمایی فوق‌العاده می‌بخشند. البته لازم نیست آباژورهای گران بخرید. می‌توانید با استفاده از وسایل ساده‌ای مثل طناب و بطری‌های پلاستیکی برای خودتان آباژوری قشنگ و چشم‌نواز بسازید. نخ کنفی یا مکرومه را دور بطری پلاستیکی بچسبانید، آن را رنگ‌آمیزی کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. فقط باید کمی خلاق باشید.

با وسایل دور ریختنی خانه را تزیین کنیم

تزیین گلدان با شلوار جین قدیمی

به‌جای اینکه شلوار جین قدیمی را در سطل زباله بیندازید از آن برای زیباترکردن فضاهای داخل منزل یا باغچه استفاده کنید. شلوار جین را به‌اندازه گلدان ببرید و دور آن بچینید، سپس گل‌ها و گیاهان دلخواه خود را در گلدان بکارید. اگر گلدان بزرگ بود، می‌توانید از قسمت کمر شلوار هم استفاده کنید.

با وسایل دور ریختنی خانه را تزیین کنیم

با وسایل دور ریختنی جاشمعی درست کنید

جاشمعی یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. البته لازم نیست آن را بخرید و می‌توانید با استفاده از ظروف شیشه‌ای بازیافتی جاشمعی‌های فوق‌العاده زیبایی بسازید. شیشه مربا، ترشی و سایر ظروف شیشه‌ای را بردارید، کمی تزئینشان کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  اتاق نشیمن ایرانی را چگونه بچینیم؟

با وسایل دور ریختنی جاشمعی درست کنید

تزیین خانه با بطری نوشابه کوچک

تزیین اتاق کودک با استفاده از بطری‌های بازیافتی اصلا کار سختی نیست. فقط باید بطری را رنگ‌آمیزی کنید و یک سبد کوچک به آن اضافه کنید تا تبدیل به بالون کوچکی شود که برای تزئین اتاق کودک عالی است.

تزیین خانه با بطری نوشابه کوچک

تبدیل کردن حلقه چوبی گلدوزی به آویز گل‌وگیاه

کارگاه‌های چوبی گلدوزی (همان حلقه‌هایی که رویشان پارچه کشیده می‌شود) را به‌ هم بچسبانید، سپس داخل حلقه‌ای که درست شده است یک تکه چوب بگذارید. حالا آویزی چوبی برای نگهداری گلدان‌های سرسبز کوچکتان دارید.

تبدیل کردن حلقه چوبی گلدوزی به آویز گل‌وگیاه

تبدیل‌کردن قوطی‌های کنسرو به گلدان

قوطی‌های کنسرو بیشتر از هر چیز دیگری دور انداخته می‌شوند. این قوطی‌ها بهترین گزینه برای ساخت کاردستی‌اند. قوطی‌های حلبی کنسرو را رنگ کنید، سپس قلمه‌ گیاه محبوب خود را در آن‌ها بکارید.

تبدیل‌کردن قوطی‌های کنسرو به گلدان

ساختن تراریوم سرسبز با بطری نوشابه کوچک

بطری کوچک پلاستیکی را به تراریوم تبدیل کنید و به بچه‌ها نگهداری از گیاهان را یاد بدهید. این تراریوم برای کاردستی مدرسه بچه‌ها بسیار مناسب است. به‌علاوه، از این راه چیزهای زیادی درباره گیاهان یاد می‌گیرید.

ابتدا بطری نوشابه را از وسط برش بزنید، سپس کف آن کمی شن درشت یا سنگ‌ریزه بریزید. روی سنگ‌ها را با مقداری خزه بپوشانید و روی خزه‌ها کمی خاک شنی بریزید. گیاهی را در خاک بکارید و در بطری را بگذارید.

ساختن تراریوم سرسبز

یک نظر

  1. ناشناس

    6 اسفند 1402 در 10:46 ب.ظ

    عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…