این گیاهان آپارتمانی سمی و خطرناک هستند

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قرار دادن چند گلدان با گیاهان سبز در آپارتمان علاوه بر ایجاد زیبایی، می‌تواند فضای دنج و صمیمی‌تری در خانه ایجاد کند.
گیاهان آپارتمانی سمی در دکور منزل

با وجود مزایای زیادی که گیاهان دارند، تعدادی گیاه آپارتمانی سمی و خطرناک هم وجود دارد که می‌تواند مشکلاتی در سلامتی شما ایجاد کند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی سمی در دکور منزل می‌پردازیم.

گیاهان آپارتمانی سمی در دکور منزل

اگر این گیاهان توسط سالمندان درگیر با آلزایمر، کودکان یا حیوانات خانگی له شده یا بلعیده شوند می‌توانند آن‌ها را مسموم کرده و مشکلات گوارشی ایجاد کنند.

گیاه شویدی

گیاه شویدی، سرخس شویدی یا مارچوبه زینتی گیاهی دائمی و دارای ساقه‌های نازک و منشعب است. مارچوبه دارای شاخه‌های آویزان است به‌عنوان گیاه آویزی نیز نگهداری می‌شود. این گیاه در گل‌فروشی‌ها برای تزیین دسته گل‌ها استفاده می‌شود اما لازم به ذکر است که مارچوبه نیز گیاهی سمی است.

گیاهان آپارتمانی سمی در دکور منزل

سیکاس رولوتا از گیاهان آپارتمانی سمی در دکور منزل

سیکاس یکی از معروف‌ترین گونه‌ها جهت باغچه‌کاری و استفاده در فضای داخلی منزل در جهان است، اغلب مردم اولین بار که این گیاه را می‌بینند فکر می‌کنند یک گیاه مصنوعی است. از برگ این گیاه جهت تزیین دسته گل، تاج گل و سبد گل استفاده می‌شود. این گیاه عمدتا بومی جنوب، جنوب شرق آسیا، استرالیا، هند، چین است. از آنجایی‌که این گیاه در سال در هر نوبت گل‌دهی، حدود ۲۰ تا ۴۰ برگ می‌دهد برگ این گیاه نسبت به گیاهان دیگر نیز قیمتی است. این گیاه دارای سرعت رشد بسیار کم و عمر طولانی است.

گیاهان آپارتمانی سمی در دکور منزل

فیکوس الاستیکا

این گیاه در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته که واقعا هم لایق این توجهات است. فیکوس درختچه‌ای زیبا با برگ‌های براق و چرمی است که نگهداری و تکثیر آن در فضای آپارتمان به راحتی امکان‌پذیر است. این گیاه دارای شیره‌ای مخصوص است که با زخمی شدن از پوست آن جاری می‌گردد. این شیره سمی است و باید از تماس با آن جلوگیری کرد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب هرگز خانه خود را اینگونه چیدمان نکنید سر بزنید.

فیکوس الاستیکا

آنتوریوم

از دیگر گیاهان خانگی سمی که گل‌های زیبایی دارد آنتوریوم است. آنتوریوم گلی زیبا از خانواده آراسه با برگ‌های مخملی و زیبا است که در گل آرایی جایگاه ویژه‌ای دارد. ارتفاع آنتوریوم به بیش از ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد، دارای برگ‌های کمی پهن، سبز تیره و به طول بیش از ۱۸ سانتی‌متر است. گل‌ها با اسپات قرمز، صورتی، زرد و یا سفید در اواخر بهار یا فصل تابستان ظاهر می‌شوند. اما باید بدانید که تمام قسمت‌های این گیاه زیبا سمی است.

آنتوریوم

شقایق از گیاهان آپارتمانی سمی در دکور منزل

یکی دیگر از گیاهان زیبا که در فصل بهار بسیار به چشم می‌خورد، شقایق یا لاله خال‌دار است. گل شقایق لاله‌های خودرو یا لاله‌های داغداری است که به‌صورت وحشی رشد می‌کنند. در ایران یک نوع از گل شقایق به فراوانی یافت می‌شود که گلبرگ‌هایی به رنگ قرمز خونی با پرچم سیاه دارد و به شقایق نعمانی معروف است. گاهی هم به این گل، لاله می‌گویند. این گیاه جزو گیاهان سمی است.

سنبل گیاهان خانگی سمی

سنبل بخصوص سنبل آبی بسیار سمی و حتی محتملا سرطان زا نیز است. از خرید سنبل آبی پرهیز کنید. سایر سنبل‌ها از قسمت ریشه و پیاز سمی و خطرناک هستند. لذا سنبل را از دسترس کودکان و حیوانات دور نگه دارید. در صورت بلعیده شدن پیاز سنبل توسط کودکان و حیوانات خانگی، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

سنبل گیاهان خانگی سمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب مناسب ترین کاغذ دیواری برای دکور منزل شما را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  2. فریبا

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۶ ق٫ظ

    بسیارآموزنده،سپاسگزارم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۲۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  4. ناتاشا از آلمان

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    واییییی چقدر جالب خیلی عالی بود ممنونم از زحماتون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۵۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…