طرز تهیه سریع‌ترین شیرینی با دو قلم مواد

0
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشپزی کردن در مواقعی که مهمان دارید کار بسیار سختی می‌شود و دوست دارید در کمترین زمان یک شیرینی یا دسر ساده ولی خوشمزه داشته باشید.

شیرینی ساده برای مهمانی یکی از شیرینی‌های بسیار ساده است که می‌توانید فقط با دو قلم مواد آن را به راحتی تهیه کنید. می‌توانید خمیر را به دلخواه با کاتر‌های متفاوت قالب بزنید و داخل روغن سرخ کنید. این شیرینی در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود و برای مهمانی‌ها می‌توانید به سرعت آن را تهیه کنید. با دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ساده برای مهمانی

  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • خامه صورتی ۱ عدد
  • پودرقند یا شکلات برای تزیین به مقدار لازم

شیرینی ساده سرخ کردنی

طرز تهیه شیرینی ساده برای مهمانی

مرحله اول

برای تهیه این شیرینی فقط به دو قلم مواد نیاز دارید. آرد الک‌شده را همراه خامه داخل کاسه بریزید. ابتدا با قاشق مواد را هم بزنید و بعد با دست خمیر را جمع کنید. خمیر این شیرینی باید نرم و لطیف و بدون ترک باشد. چون نوع آرد‌ها با هم متفاوت است، اگر خیلی خمیر خشک بود کمی خامه و اگر شل بود کمی بیشتر آرد بزنید.

مرحله دوم

در ادامه خمیر را به شکل توپ دربیاورید و داخل کاسه بگذارید. روی کاسه را با سلفون یا نایلون بپوشانید و ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در دمای محیط آشپزخانه استراحت دهید. دقت کنید زیاد خمیر را آرد نزنید وگرنه خشک می‌شود. شما می‌توانید برای سهولت در کار این شیرینی را در غذاساز تهیه کنید تا نیازی به استراحت خمیر نداشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  دلیل حاضر جوابی کودک چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

مرحله سوم

خمیر را بعد از استراحت روی یک سطح باز با کمک وردنه باز کنید. در این مرحله می‌توانید خمیر را با کاتر دلخواه یا چاقو برش بزنید. خمیر را به شکل مربع‌های یک اندازه برش بزنید. ضخامت خمیر بیشتر از نیم سانت نباشد.

تهیه شیرینی ساده

مرحله چهارم

در ادامه داخل یک شیرجوش روغن بریزید تا کمی گرم شود. سپس شیرینی‌ها را دانه دانه داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود. بعد از اینکه سرخ شد، روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید و بعد روی آن‌ها به دلخواه پودرقند یا سس شکلاتی بریزید.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی ساده برای مهمانی

  • این شیرینی اصلا جذب روغن ندارد ولی برای اطمینان بیشتر روی دستمال قرارشان دهید.
  • می‌توانید یک برش افقی روی شیرینی ایجاد کنید تا مغزپخت شود.
  • به دلخواه می‌توانید داخل این خمیر از کمی اسانس مانند وانیل نیز استفاده کنید.

شیرینی ساده برای مهمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …