سنتورینی ایران کجاست؟

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بنـدر کنگ یکی از بنادر سنتی و بسیار قدیمی ایران است که در جنوب کشور واقع شده و از گذشته‌‌های دور تاکنون به‌عنوان یک بندر تجاری در میان آب‌‌های خلیج فارس شناخته می‌شود.
سنتورینی ایران

چقدر با جزیره سنتورینی آشنایی دارید؟ آیا‌ می‌دانید سنتورینی ایران کجاست و اصلا منظور از سنتورینی ایران چیست؟ تصور شما از جزیره سنتورینی در یونان و بندر کنگ در ایران که شباهت بسیاری به یکدیگر دارند چگونه است؟ اگر به شدت اهل گردشگری هستید پیشنهاد‌ می‌کنیم با مجله دلتا همراه باشید که به معرفی بندر کنگ در جنوب کشور و ملقب به سنتورینی ایران پرداخته است.

بندر کنگ

بندر کنگ، سنتورینی ایران

بندر کنگ در ۵ کیلومتری بندر لنگه واقع شده است اما تقریبا ۱۶۵ کیلومتر از بندر عباس فاصله دارد. این بندر یکی از توابع استان هرمزگان‌ است. این بندر نیز همانند بسیاری از مناطق جنوبی کشور آب و هوای گرم و شرجی دارد اما یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود. اغلب گردشگران نیز در فصل بهار، پاییز و زمستان راهی این منطقه‌ می‌شوند.

سنتورینی ایران

بندر کنگ و جاذبه‌‌های گردشگری آن

بندر جنوبی کشور ما نیز دارای سبک معماری و زندگی اجتماعی خاصی است. در اینجا‌ می‌توانید خانه‌‌های ساخته‌شده از گچ و به رنگ سفید را ببینید. همچنین بادگیرها به‌عنوان جزء جدایی‌ناپذیر این بندر شناخته‌ می‌شوند.

سنتورینی ایران

قلعه پرتغالی‌‌ها

شاید اطلاع داشته باشید که زمانی خلیج فارس توسط پرتغالی‌‌ها تصرف شد و در واقع تحت استعمار آن‌‌ها درآمد. آن‌‌ها در نقاط مختلف خلیج فارس به ساخت قلعه مشغول شدند که از جمله آن‌‌ها ساخت قلعه پرتغالی‌‌ها در حوالی بندر کنگ بود. این قلعه در حالت مد به زیر آب‌‌های خلیج فارس‌ می‌رود و در حالت جزر بخش‌‌های قابل توجهی از ساختمان خود را که به‌صورت مدور بنا شده است نمایان‌ می‌سازد.

قلعه پرتغالی ها

قلعه لشتان

این قلعه بر ارتفاعات بارچاه قرار دارد. یک تونل زیرزمینی برای ارتباط میان این قطعه و قلعه پرتغالی‌‌ها در زمان‌‌های بسیار قدیم حفر شده است که البته کاربرد نظامی داشته است اما امروزه به یک مسیر مناسب برای ارتباط دو قلعه و سهولت بازدید از هر دوی آن‌‌ها مبدل شده است.

قلعه لشتان

موزه مردم‌شناسی

انواع لباس‌‌های سنتی، وسایل دریانوردی، خوراکی قدیمی و خوراکی‌‌های مرسوم در این بندر و بسیاری دیگر از وسایل مرتبط با بندر کنگ را در این موزه مشاهده خواهید کرد.

خانه گلبتان

این خانه سبک معماری بسیار جذابی دارد؛ در اینجا‌ می‌توانید علاوه بر تماشای نقش و نگارها از طاق‌‌های زیبا و بادگیرهای خاص شهر کنگ نیز دیدن کنید.

گلبتان

برکه دریا دولت

این برکه در واقع یک نوع آب‌انبار قدیمی است که بخشی از آن مسقف و بخشی از آن به‌صورت روباز است. علت اصلی نامگذاری این برکه یا آب‌انبار نیز، بزرگی و عمق فراوانی است که دارد.

اگر به سفر علاقه دارید، مطلب به این ۱۰ دلیل باید با قطار سفر کنید را بخوانید.

برکه دریا دولت

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، دره ستارگان در تسخیر ارواح را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…